jag dessvärre äger den där j*vla mistubishi galant helvetet! Börjar dagen med att bli våldtagen på Kindwalls, 4k för remskiva på veven och nedre kamremsskyddet...
Nåja, fick iaf 10% på delarna.. Till Aset för att börja mecka... Inser rätt fort att kamremmen också fått pisk men inte så farligt, inser även att detta kommer bli en utmaning, får loss remskivan till vattenpumpen, som dom förövrigt byggde bilen runt, mer om det senare. 1½ timme senare, minst 10 cigg och 1000tals svordomar och hot om skroten så sitter på kamremskydd på plats och en ny remskiva på veven. Då inser jag att remskivan till vattenpumpen måste sättas dit samtidigt som kamremsskyddet... finns en enda vinkel där man kan få dit den på motorn och jupps, då är kamremsskyddet ivägen..Riv allt igen..Börjar nu använda mig av det spanska svordomarna som tanten lärt mig och skroten är ett faktum...
Plasten är för övrigt en upplevelse att få på plats så det är rätt tight mellan remskivor och diverse balkar... Nåja, en stund senare så sitter allt där det ska och nu ska jag bara spänna en av remmarna så är jag klaaaaar... På med 14's hylsa och börjar vrida alla 3 mm som det går att röra spärrskaftet eftersom nån j'vla sopprot har satt en fläkt och ac slangar ivägen... Sen hör man det berömda "klick" och så var det färdig meckat för idag..
Skruvjäveln gick av utan nån som helst ansträngning...
JÄVLA SK!TBILSHELVETESSATAN!!! Tillbaka till Kindwalls, där jag numera känner Johnny bakom reservdelsdisken, där jag tydligt proklamerar mina åsikter om detta as till bil... Johnny garvar lite och beställer fler delar...*suck*
Nu ska bilen ihop och sen åker den ut på annons på blocket...! Ägt skräpet 1½ år och har lagt ut över 20k på den på reparationer... Och då gör jag ALLT jobb själv... Annars hade jag nog fått betala bilen en gång till... KÖP ALDRIG EN MITSUBISHI!!!! Det är fan sämre kvalitet än ett fransk måndags ex!!