Idag är jag förbannad därför att...

Dr.Bike

Guest
Har du dödslängtan? :näsblod

modigare än mig är du iallafall, jag vågade inte sätta den tanken på pränt, även om det var det första som slog mig..

Oh Yes!
Eller närå - vissa pallar att skämtas med. D.v.s folk med en hälsosam portion självdistans.
Inte för inte vet vi ju att Mad är den sötaste, ungdomligaste och sportigaste tjejen around, så atte... det finns nog många andra kandidater härinne som äggklockan slutar ticka för långt tidigare... ;)
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Wooosh - *strykersvettenur pannan* - Jag överlevde du Lorden! :lol

Om du sagt att den ömmande halsen är ett resultat av delar i akten så hade du nog fått NaCkSkÅtT dIrEcKt !
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag var förbannad för att Trafikförsökringsföreningen kräver mig på pengar, men jag tror att jag har hittat ett sätt att slippa betala, så snart är jag glad som Alfons igen.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Oh Yes!
Eller närå - vissa pallar att skämtas med. D.v.s folk med en hälsosam portion självdistans.
Inte för inte vet vi ju att Mad är den sötaste, ungdomligaste och sportigaste tjejen around, så atte... det finns nog många andra kandidater härinne som äggklockan slutar ticka för långt tidigare... ;)

Wooosh - *strykersvettenur pannan* - Jag överlevde du Lorden! :lol

Såklart, du gjorde ju det enda förståndiga i din situation, dvs inte bara en hel pudel utan en hel jävvla kennel! Att du sen kommer bli halalslaktad av resten av klimakteriekoss, uh, kvinntimmren här är en heeeelt annan sak.:D

Och med ovanstående mening ringandes i bakhuvudet kanske vi får dela sal på hospitalet....:gnissla
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Förbannad är fel ordval, orolig och ledsen mer rätt.
Pållen blev dålig igår, riktigt dålig.
Gick stapplande när jag ledde ut honom ur boxen, och var helt genomsvettig. Ute i stallgången trillade han ihop i en hög, men reste sig igen. Kunde dock inte hålla balansen själv, utan fick stödja sig på väggar. Skakade som ett asplöv och andades oregelbundet.
Veterinären har behandlat honom för div olika sjukdomar, och han stod med dropp hela natten. Svarade inte på behandlingen alls, så nu är det femtioelva olika tester som gäller för att reda ut vad som kan vara fel. :(
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
:huvet :mad: :kulspruta Satans Järnvägar :finger

Eftersom du mest hela tiden varit förbannad på SJ, kommer här en SJ-historia jag fick på mail för en stund sedan: :tummenupp


Mamman satt i köket och läste då hon hörde sin 7-åring, som lekte i sitt rum med sitt nya tåg.

"Tag plats, dörrarna stängs", sa grabben. Mamman log.

"Välkommen till SJ", sa grabben. "Vi hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med oss idag." Mamman log igen.

"Och för allas trevnad, ber vi er att inte sitta med era skitiga djävla fötter på sätena." Mamman slutade le och rusade in i rummet.

"Varifrån kommer det där språket? Sådana ord vill jag aldrig mer höra", skrek hon. "Som straff får du inte leka med ditt tåg. Du får sitta där och skämmas", varpå hon tog tåget, gick ut ur rummet och stängde dörren.

Efter två timmar tyckte hon att han hade lidit nog, det var egentligen inte så farligt det han sagt, så hon gick in till sonen, gav honom tåget och sa att han fick fortsätta leka. Hon gick tillbaka till köket.

"Tag plats, dörrarna stängs", sa grabben. Mamman halvlog.

"Välkommen till SJ", sa grabben. "Vi hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med oss idag." Mamman log, den här gången lite mer.

"Och för allas trevnad, ber vi er att inte sitta med era fötter på sätena." Mamman log nu ordentligt, glad att grabben hade lärt sig, glad att hon hade agerat rätt.

"Och vi på SJ vill be om ursäkt för den två timmars långa försening som inte beror på oss, utan på den där djävla surfittan i köket."
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Eftersom du mest hela tiden varit förbannad på SJ, kommer här en SJ-historia jag fick på mail för en stund sedan: :tummenupp


Mamman satt i köket och läste då hon hörde sin 7-åring, som lekte i sitt rum med sitt nya tåg.

"Tag plats, dörrarna stängs", sa grabben. Mamman log.

"Välkommen till SJ", sa grabben. "Vi hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med oss idag." Mamman log igen.

"Och för allas trevnad, ber vi er att inte sitta med era skitiga djävla fötter på sätena." Mamman slutade le och rusade in i rummet.

"Varifrån kommer det där språket? Sådana ord vill jag aldrig mer höra", skrek hon. "Som straff får du inte leka med ditt tåg. Du får sitta där och skämmas", varpå hon tog tåget, gick ut ur rummet och stängde dörren.

Efter två timmar tyckte hon att han hade lidit nog, det var egentligen inte så farligt det han sagt, så hon gick in till sonen, gav honom tåget och sa att han fick fortsätta leka. Hon gick tillbaka till köket.

"Tag plats, dörrarna stängs", sa grabben. Mamman halvlog.

"Välkommen till SJ", sa grabben. "Vi hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med oss idag." Mamman log, den här gången lite mer.

"Och för allas trevnad, ber vi er att inte sitta med era fötter på sätena." Mamman log nu ordentligt, glad att grabben hade lärt sig, glad att hon hade agerat rätt.

"Och vi på SJ vill be om ursäkt för den två timmars långa försening som inte beror på oss, utan på den där djävla surfittan i köket."


:D :tummenupp

Tänka sig så har jag inte varit sur på SJ på flera veckor :eek,
:va Kanske beror på att alltid skärper sig då någon politiker i fjollträsk åker tåg och som sedan tar upp frågan om förseningarna i trafikutskottet.


Halva november har gått :mad: mörkt, blött och kallt
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Förbannad är fel ordval, orolig och ledsen mer rätt.
Pållen blev dålig igår, riktigt dålig.
Gick stapplande när jag ledde ut honom ur boxen, och var helt genomsvettig. Ute i stallgången trillade han ihop i en hög, men reste sig igen. Kunde dock inte hålla balansen själv, utan fick stödja sig på väggar. Skakade som ett asplöv och andades oregelbundet.
Veterinären har behandlat honom för div olika sjukdomar, och han stod med dropp hela natten. Svarade inte på behandlingen alls, så nu är det femtioelva olika tester som gäller för att reda ut vad som kan vara fel. :(

Jag hoppas veterinären kan hitta felet och "laga" det. :pannkyss

:D :tummenupp

Tänka sig så har jag inte varit sur på SJ på flera veckor :eek,

Följer man inlägget du gjort kommer man ända tillbaka till juli, så de verkar ha skött sig någorlunda bra. Eller så har du helt enkelt gett upp och blivit helt apatisk. :hihi
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Vad roligt! Söndertrasade flickebarnsunderliv är det roligaste vi vet här på balett, förlåt sporthoj.

Krona
Förr i tiden var traditionen så att nästa alla brudar hade krona när de gifte sig, det kan vara tjusigt att bära eftersom det ger känsla av kunglighet,
och vem vill inte vara prinsessa för en dag! En krona kräver ofta att bruden har en slöja som är fäst uppe på huvudet vid kronan.
Brudkronan var i äldre tid den viktigaste detaljen i brudens utstyrsel.
Kronan lånades ut av kyrkan till "kyska brudars skrud" och visade på så sätt brudens jungfrulighet och kom att bli symbol för hela bröllopet.
Om det sedan visade sig att bruden födde barn något för tidigt efter bröllopet så fick brudgummen betala böter till kyrkan. Myrtenkronan var en gammal tradition som åter blev populär i början av 1800-talet speciellt i de högre stånden. Metallkronan hade börjat bli omodern och myrtenkronan var ett alternativ för de brudar som inte tilläts använda kyrkans brudkrona.
Med myrtenkrona och vit skir slöja kunde vem som helst bli en gudinna för en dag. Bland vanligt folk användes mässingskronor, konstgjorda blommor och pynt och kronorna dekorerades med spiror och brokiga blad.
På 1900-talet blev brudkronorna smäckrare och gjordes även i silver, på senare år förekommer även broderade brudkronor. Även idag lånar vissa kyrkoförsamlingar ut en brudkrona till bruden och lyckligtvis är det inte lika strängt med oskulden som förr.

För mer inforamtion finns Bröllposmässan, 31 jan-1 feb på Grand Hôtel.
 

Bifogat

  • brudkrona.jpg
    brudkrona.jpg
    2.7 KB · Visningar: 245
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Krona
Förr i tiden var traditionen så att nästa alla brudar hade krona när de gifte sig, det kan vara tjusigt att bära eftersom det ger känsla av kunglighet,
och vem vill inte vara prinsessa för en dag! En krona kräver ofta att bruden har en slöja som är fäst uppe på huvudet vid kronan.
Brudkronan var i äldre tid den viktigaste detaljen i brudens utstyrsel.
Kronan lånades ut av kyrkan till "kyska brudars skrud" och visade på så sätt brudens jungfrulighet och kom att bli symbol för hela bröllopet.
Om det sedan visade sig att bruden födde barn något för tidigt efter bröllopet så fick brudgummen betala böter till kyrkan. Myrtenkronan var en gammal tradition som åter blev populär i början av 1800-talet speciellt i de högre stånden. Metallkronan hade börjat bli omodern och myrtenkronan var ett alternativ för de brudar som inte tilläts använda kyrkans brudkrona.
Med myrtenkrona och vit skir slöja kunde vem som helst bli en gudinna för en dag. Bland vanligt folk användes mässingskronor, konstgjorda blommor och pynt och kronorna dekorerades med spiror och brokiga blad.
På 1900-talet blev brudkronorna smäckrare och gjordes även i silver, på senare år förekommer även broderade brudkronor. Även idag lånar vissa kyrkoförsamlingar ut en brudkrona till bruden och lyckligtvis är det inte lika strängt med oskulden som förr.

För mer inforamtion finns Bröllposmässan, 31 jan-1 feb på Grand Hôtel.

Inte för att jag hängt med så mycket på vad du och Markus diskuterat, som ledde fram till just det här inlägget, men tack! Alltid kul att bli lite mer allmänbildad. :)
 

Dr.Bike

Guest
Man blir förbannad... :mad
Sitter på andra sidan jorden (typ) och vad får man stå ut med?
Jo i en bil överfylld med ungdomar som passerar här på sin raggarrunda, så pumpas Bot:en Anna ut! :zpy
Men djävlar!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top