Idag är jag förbannad därför att...

Dominator-Rocks

Guest
Idag är jag förbannad på alla djävlar som särskriver sönder språket så att jag inte förstår vad de vill...
Det är så in-i-helvete svinjobbigt att läsa särskriven svenska. (faktiskt!)

Vad håller ni på med i skolan? Knarkar ni bara? GHB? Extacy? LSD?
Varför är det svårt att fatta, att ALLA (ja ALLA!) svenska ord som uttalas som ETT ord oxå ska skrivas ihop som ETT ord?

Varför är det svårt?

Och så har vi alla som skriver HOJJEN, istället för det som det heter: Hojen.

:huvet

Vore ju bra om du Pmade direkt till särskrivarna så dom får en chans att ordna till sig.

Sen så är det faktiskt inte sÅÅ jevla jobbigt att läsa som du påstår, kanske för att jag själv skriver som en kråka :va jag kan deras/vårat språk LikCsåm.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag är jag förbannad på alla djävlar som särskriver sönder språket så att jag inte förstår vad de vill...

Varför är det svårt att fatta, att ALLA (ja ALLA!) svenska ord som uttalas som ETT ord oxå ska skrivas ihop som ETT ord?

Varför är det svårt?

Var för blir du så för bannad för det?
BTW:
Stavas hojjen av tra di tion på detta forum.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Varför är det svårt?

Helt rätt, ge dem jävlarna bara :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ja e oxo förbannad på dm som behandlar språket så.

Dem borde gå skola istellet.

Dessutom är batterit i hojjen dött så det blev inge kört i da heller.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag är faktiskt också förbannad på folk som särskriver, vad fan har hänt med undervisningen egentligen??

Och folk som skriver igentligen rispekt inponerad och såna där andra idiotstavningar...
Själv skriver jag inte heller helt perfekt, men nån måtta får det fan vara!
Har en vän som skriver som en riktig byfåne, det är helt omöjligt att förstå hans mongo-sms på första försöket. Jag måste alltid läsa om det MINST 3ggr innan jag förstår vad han vill.
Han pluggar och det går bra för honom i skolan (?) men kan fan inte skriva en korrekt mening på svenska ändå.
Den här killen ska bli en av hot-shotsen i sveriges framtid....
Im dissapointed..

Dyslexi har jag full förståelse för. Det är inte så mkt man kan göra åt det så vitt jag vet.
Men folk som skriver som det låter, läs en bok för helvete!!

mvh/G

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag är faktiskt också förbannad på folk som särskriver, vad fan har hänt med undervisningen egentligen??

Och folk som skriver igentligen rispekt inponerad och såna där andra idiotstavningar...
Själv skriver jag inte heller helt perfekt, men nån måtta får det fan vara!
Har en vän som skriver som en riktig byfåne, det är helt omöjligt att förstå hans mongo-sms på första försöket. Jag måste alltid läsa om det MINST 3ggr innan jag förstår vad han vill.
Han pluggar och det går bra för honom i skolan (?) men kan fan inte skriva en korrekt mening på svenska ändå.
Den här killen ska bli en av hot-shotsen i sveriges framtid....
Im dissapointed..

Dyslexi har jag full förståelse för. Det är inte så mkt man kan göra åt det så vitt jag vet.
Men folk som skriver som det låter, läs en bok för helvete!!

mvh/G
Eller så bryr han sig helt enkelt inte när han slänger iväg ett enkelt sms? ;)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vågen stannade på fel ställe idag :mad: Tränar magen som en galning då den den skulle behöva bli lite mindre, dock är den stenhård redan nu men för stor. Måste väl lägga om kosten snart och det är bara tråkigt.
Till råga på allt måste jag besöka läkare för att se vad det är fel på min vänsterarm, styrkan i den försvinner rätt som det är och det känns som att jag får en elstöt i armbågen. Kan ju knappt köra hoj :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Till råga på allt måste jag besöka läkare för att se vad det är fel på min vänsterarm, styrkan i den försvinner rätt som det är och det känns som att jag får en elstöt i armbågen. Kan ju knappt köra hoj :mad:

Hänger du ofta på vänster armbåge då du kör bil eller sitter vid datorn? Isåfall kanske du klämmer Ulnaris nerven...

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
För att jag har haft en $@7@|\|$ virusinfektion i halsen en vecka nu och har därför inte kunnat åka hoj, på årets hittills bästa överjävligtperfektväderförattutochbörnamedhoj-vecka

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8

Ojoj, inte lätt att vara språk fascist :tungan
Fast jag måste erkänna att jag också retar mig på språket ibland. Många (även flera som jag anser rätt bildade) kan inte skilja på de och dem. Vet man inte vad det ska vara tycker jag personligen det är bättre att skriva "dom" (även om det är talspråk ).

Och sen är det aningen irriterande att man tydligen får stava "juste" precis hursomhelst nuförtiden (iallafall om man ser till översättarna på TV).

Varför skrev jag i den här tråden? Jag är inte ett dugg förbannad :D
bara uttråkad....

Ps. Dr.Bike du får vara förbannad på min vänstertumme. Den särskriver saker helt av sig själv ibland. Det är sant. Jättekonstigt. (bara när jag skriver på tangentbord förstås)

Dr.Bike

Guest
Ojoj, inte lätt att vara språk fascist :tungan
Fast jag måste erkänna att jag också retar mig på språket ibland. Många (även flera som jag anser rätt bildade) kan inte skilja på de och dem. Vet man inte vad det ska vara tycker jag personligen det är bättre att skriva "dom" (även om det är talspråk ).

Och sen är det aningen irriterande att man tydligen får stava "juste" precis hursomhelst nuförtiden (iallafall om man ser till översättarna på TV).

Varför skrev jag i den här tråden? Jag är inte ett dugg förbannad :D
bara uttråkad....

Ps. Dr.Bike du får vara förbannad på min vänstertumme. Den särskriver saker helt av sig själv ibland. Det är sant. Jättekonstigt. (bara när jag skriver på tangentbord förstås)

Hej du! :krama Det var inte igår!

Tydligen drar din tumme runt på egen hand (obs lustighet!) bäst den kan, för det var väl inte du som skerv: språk*mellanslag*fascist? :D
*hihi*

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Hej du! :krama Det var inte igår!

Tydligen drar din tumme runt på egen hand (obs lustighet!) bäst den kan, för det var väl inte du som skerv: språk*mellanslag*fascist? :D
*hihi*

Fuck, den hade skrivit vänster tumme först också men det hann jag rätta... :näsblod

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati