Idag är jag förbannad därför att...

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Idag är jag förbannad för att mina hjälminköp går åt skogen.

Först letar man som en dåre - hittar en schysst hjälm i en svensk webbutik, betalar och väntar glatt. Dan efter får man mail om att "ojdå den var inte alls i lager som det stod på vår hemsida, den finns inte i Sverige överhuvudtaget, vill du vänta ett halvår eller ha en annan hjälm?" :va
Nä jag ville inte ha någon annan hjälm i deras sortiment så jag fick pengarna tillbaka, det dröjde en dryg vecka från det att jag betalade till att pengarna var åter på kontot.

Så letar man som en dåre igen, hittar en schysst hjälm i en tysk webbutik, betalar och väntar glatt. Idag efter 1,5 vecka får jag mail om att "ojdå den var inte alls i lager som det stod på vår hemsida, så vi skickade visiret till dig men nån hjälm får du inte!".

Nu står jag här med ett onödigt visir på väg från Tyskland, men fortfarande ingen hjälm. :huvet
Jag är nog för kräsen, det känns som att om man vill ha en hjälm med någon form av motiv så är 90% alldeles för "grabbiga" och återstående 10% är rosa eller nåt sånt.. :(

Stackars, stackars mig.

Nu har jag gnällt av mig, åter till hjälmdjungeln! :rolleyes:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag verkligen inte vill ut i ett kall garage och meka ur motorn ur audin när jag bara har pissvektyg och ändå inte hittar nån ny motor..

Och för att ingen kan förklara hur en 500 mil gammal kamrem hoppar 5 kugg utan att något är trasigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är nog för kräsen, det känns som att om man vill ha en hjälm med någon form av motiv så är 90% alldeles för "grabbiga" och återstående 10% är rosa eller nåt sånt.. :(

Du är chey, du ska ha rosa, det är sedan gammalt...

Skämt åsido, jag kräks åt tribalmönster och färgspyorna som är på alla hjälmar i dag, varför tittar inte hjälmtillverkarna på hur hojarna ser ut i dag och anpassar grafiken efter det?
(inte för att jag har en hoj av i dag)

Några fält, några färgkombinationer.
 

sportbike

Guest
Och för att ingen kan förklara hur en 500 mil gammal kamrem hoppar 5 kugg utan att något är trasigt.

Varför hoppade den?
Snålades det på nåt löphjul,eller har vattenpumpen blivit majorglapp?
Och varför inte bara lyfta toppen,ventilsallad kräver väl inte ett motorbyte?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Varför hoppade den?
Snålades det på nåt löphjul,eller har vattenpumpen blivit majorglapp?
Och varför inte bara lyfta toppen,ventilsallad kräver väl inte ett motorbyte?
Varför den hoppa är en bra fråga, som sagt inget runt den är trasigt eller slitet :3freak

Tror inte det bara är ventilras, den har absolut nollkomp. Plus att ny topp kostar 25k och begangnad hittar jag ingen.
Byter motor sen undersöker jag den gamla och ser om det är nått att laga isf gör man det och säljer.
 

RobRas

Guest
Åkte glatt iväg 4mil för att hämta ett bänskåp.. Trodde det skulle få plats i bilen men fan så fel man hade. Slutade med att man fick stå och glo i någon timme innan min räddare i nöden kom. Det var det "jobbigaste" idag..
 

Dominator-Rocks

Guest
En låda skruvankare från Biltema hoppade ner från en hylla och slog upp ett jävla jack i hakan på mig :mad: :blodigtshirt
Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-195_l.jpg
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
För att man ställer upp för folk hela jävla tiden och när man ÄNTLIGEN frågar om man kan få skjuts när man har loosat kortet så fittar dom sig så man ångrar att man frågade...kul med hjälpsam familj
 

Dominator-Rocks

Guest
För att man ställer upp för folk hela jävla tiden och när man ÄNTLIGEN frågar om man kan få skjuts när man har loosat kortet så fittar dom sig så man ångrar att man frågade...kul med hjälpsam familj

Jävla utlänningar! :mad:
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag inte hittar någon sida på nätet där jag kan beställa stenkilar :mad:
Hur jävla svårt ska det vara, varför kan det inte finnas en sida som heter stenkil.com?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Där kan man ju inte beställa direkt över nätet :mad: Jag har sett dem men det gäller att komma ihåg att maila dem också när man har tid.
Jag vill ju ha en webshop att beställa ifrån :(
 

RobinHolmström

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Ort
Åkersberga
Hoj
Hojlös:O
Sjuk som fan, och vaknar 5-6 gånger per natt för att uträtta massa behov som att snyta sig så man kan andas igen osv:mad:
Sen att pendlarhojen blev stulen i veckan.
Och att tullen tar sån jävla tid!
Vill köra hoj!:mad:

Dålig vecka för mig.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
För att man ställer upp för folk hela jävla tiden och när man ÄNTLIGEN frågar om man kan få skjuts när man har loosat kortet så fittar dom sig så man ångrar att man frågade...kul med hjälpsam familj

Visst är det kul när man ställer upp i vått och torrt och sen när man själv behöver hjälp så ser man vad folk går för. Eller att folk som begär hjälp och man bokar upp sig, skiter fullständigt i det så man missar annat man hellre hade gjort. Nu är det sluthjälpt för min del.

Jävla utlänningar! :mad:

Jupp, jävla fransos.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ringde Linksys support då jag fick en utbytesrouter men utan fotstöd, plastbiten som ligger ovanpå. Kom till en holländska som lät helt nerknarkad men körde "Hi this is Ines, bla-bla-number, how may I help you". Jag förklarade att den kom tillbaka utan fotstöd och att jag nu ville ha ett så routern kan placeras stående.

"It is not listed in the contents" så en sån fanns inte i princip. Jag bad henne Googla och titta på bilder som den här men den gick inte att få tag på för den var inte "listed...". Till slut lessnade jag och undrade vem jag skulle prata med för att få hjälp men det skulle inte gå med det heller. Jag kände mig som han Michael Douglas i filmen Falling Down. Nu är det krig!!!

linksys-wrt350n-wireless-n-gigabit-router-with-storage-link.1530122.jpg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Funderar på att starta en ny tråd, "Vem vill du misshandla idag?"

Såg ännu en gång reklamen för 3 och "deras" nya mobil Ultra Touch... VAD FAN VILL DOM HA SAGT MED SKITREKLAMEN!

"ahh men alltså, när kommer ultra touch.... bandet alltså..." DÖ DÖ DÖ!!!
och nissen i reklamerna, vilken värdelös jävla looser.
sämsta jävla image dom verkar försöka skaffa sig... ja men visst, ni är tröga, ger inte kunderna vad dom vill ha, och dom omogna nissarna med kiss-smisk är efterblivna nördar... Är det något mer ni vill ha sagt mer reklamen!?

GAHH!! Varför är all världens jävla reklam så jävla värdelös nu för tiden?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top