Idag är jag förbannad därför att...

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Gått o vänat hela veckan på besked om pengar från två IDIOTER, den ena min chef (löneförhandling) den andra en Idiut bara.
O nu ska jag på julmiddag och hålla god min, maddefakkeZ.
Jag hatar att vänta när folk så uppenbarligen förhalar. Det är fittigt och jag gillar det inte alls.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Huvudvärken från helvetet och massvis att göra här hemma i helgen *flyttning* och tiden bara rinner iväg utan att man kan göra ett skit :(

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
När folk använder uttrycket "Diffad" när dom försöker påpeka att dom har någon form av Diffbroms.
Dom flesta bakaxlar har en Diff (ej bilar med spole). Blir ju förbannad.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Att jag är så dum i huvet! Skulle plocka av underkåpan till avgasrören. Var lat o tog skruvdragaren. Stoppade i insexbitsen och drog på för full effekt. Dock åt fel håll, så nu sitter den skithårt och är runddragen. Någon utdragnings sats har jag inte hemma heller. Blir att försöka svesta fast en bult imorgon. ONÖDIGT ARBETE!

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Förbannad? Oh yes! Jävla människor som skickar massa onödiga SMS så att dem viktiga inte går fram på nyårsafton. Typ som att en sjukt snygg brud vill komma och "sova" hos mig, det blev dock 4 timmar försenat så alla bussar slutat gå, tågen samma sak och taxi nedringt. Är det ok att jag går och skjuter mig själv? :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbannad? Oh yes! Jävla människor som skickar massa onödiga SMS så att dem viktiga inte går fram på nyårsafton.

Femtioåtta miljoner SMS skickades i går, gissningsvis skickades majoriteten mellan 23.30 och 00.30, av dom 58 miljonerna stod det i en absolut majoritet bara "Gott Nytt År".

Man tycker dom borde ha programvaror som sorterar ut alla SMS där det står "Ligga?" och skickar dom med prioritet, det är väl det minsta man kan begära av 2010 talet?

Jag är arg för att trots att jag var nykter var jag uppe till 4 sov bort förmiddagen och har huvudvärk from hell nu!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
När folk använder uttrycket "Diffad" när dom försöker påpeka att dom har någon form av Diffbroms.
Dom flesta bakaxlar har en Diff (ej bilar med spole). Blir ju förbannad.

Hehe håller med. Jag har fått bra med skit när jag ska förklara för alla hur dum i huvet dom är när dom säger att dom har diffat.

Lika när kompisen sa att hans bil var fabrikssänkt. Fabrikslåg gick jag med på men knappast sänkt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lika när kompisen sa att hans bil var fabrikssänkt. Fabrikslåg gick jag med på men knappast sänkt.

Det fattar du väl, dom bygger först en vanlig, sedan kryper fabrikens smalaste anställde under och kapar fjädrarna ett varv....

Fabrikssänkt.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Två saker, båda orsakade av SL (Stockholms Lokaltrafik).

1. Två på varandra följande bussar var inställda. 40 minuters väntan i kylan.

2. Eftersom de ställer in så ofta så tänkte jag klaga lite (det kan ju vara kul), eller lämna ett litet förslag till förbättring. Men när jag klickade på Skicka så fungerade inte formuläret, och det fina felmeddelandet "Ett oväntat fel har inträffat" visades i röd fetstil.

Jag lägger mitt meddelande till SL här istället. Det är ju synd att bara radera det.

Hej SL.

Jag tänkte, i all välmening, föreslå att ni ändrar lite i turlistan för buss 515 från Sundbyberg till Odenplan. Jag åker ibland hem till Haga Norra på lunchen. När jag ska tillbaka till stan och jobbet händer det, inte sällan, att en tur är inställd, ibland faktiskt två. Idag var en sådan dag. Jag väntade i 40 minuter på att bussen skulle dyka upp. Det är ju inte så kul när det är - 14 grader ute och man har ett möte att passa.

Ett litet förslag till förbättring är att, om ni ändå inte har för avsikt att köra de fyra turer per timme som ni i tidtabellen säger er vara beredda att köra, ändrar till två eller tre utlovade turer. Det blir lite enklare för resenären att planera sitt resande mer er då.

Från Odenplan mot Sundbyberg brukar det aldrig hända att bussar försvinner. Men något händer med bussarna därborta i Sundbyberg, vad vet jag inte. Kanske bor det ett bussätande troll där, kanske försvinner chaufförerna i något svart hål, kanske ruttnar de och ger upp. Jag vet inte vad som händer, bara att bussarna försvinner för att aldrig synas till igen. Ni som har större inblick kanske vet.

M v h

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Två saker, båda orsakade av SL (Stockholms Lokaltrafik).

1. Två på varandra följande bussar var inställda. 40 minuters väntan i kylan.

2. Eftersom de ställer in så ofta så tänkte jag klaga lite (det kan ju vara kul), eller lämna ett litet förslag till förbättring. Men när jag klickade på Skicka så fungerade inte formuläret, och det fina felmeddelandet "Ett oväntat fel har inträffat" visades i röd fetstil.

Jag lägger mitt meddelande till SL här istället. Det är ju synd att bara radera det.

Hej SL.

Jag tänkte, i all välmening, föreslå att ni ändrar lite i turlistan för buss 515 från Sundbyberg till Odenplan. Jag åker ibland hem till Haga Norra på lunchen. När jag ska tillbaka till stan och jobbet händer det, inte sällan, att en tur är inställd, ibland faktiskt två. Idag var en sådan dag. Jag väntade i 40 minuter på att bussen skulle dyka upp. Det är ju inte så kul när det är - 14 grader ute och man har ett möte att passa.

Ett litet förslag till förbättring är att, om ni ändå inte har för avsikt att köra de fyra turer per timme som ni i tidtabellen säger er vara beredda att köra, ändrar till två eller tre utlovade turer. Det blir lite enklare för resenären att planera sitt resande mer er då.

Från Odenplan mot Sundbyberg brukar det aldrig hända att bussar försvinner. Men något händer med bussarna därborta i Sundbyberg, vad vet jag inte. Kanske bor det ett bussätande troll där, kanske försvinner chaufförerna i något svart hål, kanske ruttnar de och ger upp. Jag vet inte vad som händer, bara att bussarna försvinner för att aldrig synas till igen. Ni som har större inblick kanske vet.

M v h

:tummenupp klockrent klagomålsbrev! Skicka det till SL, snälla!

Själv är jag förbannad för att jag tillbringat 2½ timme med att skotta fram bilen (trots att hyresvärden ska sköta skottning)för att kunna åka iväg men det sket sig ändå. :gråta:gråta Har nu en repad framspoiler & en snart mkt tunnare plånbok. :död :huvet :död "Tur" i oturen att brorsan har jeep & jag bogserlina, annars hade jag väl suttit fast än...

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Uppsatskris, helvetesdag på jobbet och begravning. FANTASTISKT veckoslut att se fram emot.
Hur mycket pengar som strök med över nyår är också ett satans rivande i magen. Champagne borde inte få säljas i kiosker. Dumma tyskar.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
ska åka skidor imorron för första gången på många år. Jagar fram mina pjäxor och ska prova dom o när jag ska spänna dom så klyvs plasten längst med hela foten. soms agt gammla saker men var jävligt nöjd med dom så jag e lite sur

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle laga nummerskyltsbelysningen för att kunna besikta bilen, när det äntligen lyste på skylten hade baklyset slutat fungera, jag lagade baklyset, när både nummerskyltsbelysningen och baklyset fungerade hade vindrutespolningen gett upp.
När jag hade fixat vindrutespolningen upptäckte jag att det var lite vatten i kylaren, alltså har den börjat läcka kylvatten.

Nu funkar allt för tillfället (extraljusen är urkopplade för besiktning), och förhoppningsvis går det att få igenom den på besiktningen.

Sen ska aset säljas.

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Mummel.
Här masar man sig upp tidigt på en ledig dag, åker 4 mil, väl på plats blir jag informerad att dom har stängt vissa backar som nu råkar vara de bästa backarna bara för att det är futtiga -27 grader.

Mesigare liftvakter får man leta efter :fatta!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mummel.
Här masar man sig upp tidigt på en ledig dag, åker 4 mil, väl på plats blir jag informerad att dom har stängt vissa backar som nu råkar vara de bästa backarna bara för att det är futtiga -27 grader.

Mesigare liftvakter får man leta efter :fatta!

Låt mig gissa, idioterna i Romme? Eller iofs så åker väl kanske du till Kungsberget... I Romme har de hur som helst ingen service och inga krav på sina anställa, och mat kan de heller inte laga :mad:
Men det är bra backar, när de väl är öppna...

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Låt mig gissa, idioterna i Romme? Eller iofs så åker väl kanske du till Kungsberget... I Romme har de hur som helst ingen service och inga krav på sina anställa, och mat kan de heller inte laga :mad:
Men det är bra backar, när de väl är öppna...

Järvsöbacken :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...