När folk använder uttrycket "Diffad" när dom försöker påpeka att dom har någon form av Diffbroms.
Dom flesta bakaxlar har en Diff (ej bilar med spole). Blir ju förbannad.
Förbannad? Oh yes! Jävla människor som skickar massa onödiga SMS så att dem viktiga inte går fram på nyårsafton.
Man tycker dom borde ha programvaror som sorterar ut alla SMS där det står "Ligga?" och skickar dom med prioritet, det är väl det minsta man kan begära av 2010 talet?
När folk använder uttrycket "Diffad" när dom försöker påpeka att dom har någon form av Diffbroms.
Dom flesta bakaxlar har en Diff (ej bilar med spole). Blir ju förbannad.
Lika när kompisen sa att hans bil var fabrikssänkt. Fabrikslåg gick jag med på men knappast sänkt.
Två saker, båda orsakade av SL (Stockholms Lokaltrafik).
1. Två på varandra följande bussar var inställda. 40 minuters väntan i kylan.
2. Eftersom de ställer in så ofta så tänkte jag klaga lite (det kan ju vara kul), eller lämna ett litet förslag till förbättring. Men när jag klickade på Skicka så fungerade inte formuläret, och det fina felmeddelandet "Ett oväntat fel har inträffat" visades i röd fetstil.
Jag lägger mitt meddelande till SL här istället. Det är ju synd att bara radera det.
Hej SL.
Jag tänkte, i all välmening, föreslå att ni ändrar lite i turlistan för buss 515 från Sundbyberg till Odenplan. Jag åker ibland hem till Haga Norra på lunchen. När jag ska tillbaka till stan och jobbet händer det, inte sällan, att en tur är inställd, ibland faktiskt två. Idag var en sådan dag. Jag väntade i 40 minuter på att bussen skulle dyka upp. Det är ju inte så kul när det är - 14 grader ute och man har ett möte att passa.
Ett litet förslag till förbättring är att, om ni ändå inte har för avsikt att köra de fyra turer per timme som ni i tidtabellen säger er vara beredda att köra, ändrar till två eller tre utlovade turer. Det blir lite enklare för resenären att planera sitt resande mer er då.
Från Odenplan mot Sundbyberg brukar det aldrig hända att bussar försvinner. Men något händer med bussarna därborta i Sundbyberg, vad vet jag inte. Kanske bor det ett bussätande troll där, kanske försvinner chaufförerna i något svart hål, kanske ruttnar de och ger upp. Jag vet inte vad som händer, bara att bussarna försvinner för att aldrig synas till igen. Ni som har större inblick kanske vet.
M v h
Mummel.
Här masar man sig upp tidigt på en ledig dag, åker 4 mil, väl på plats blir jag informerad att dom har stängt vissa backar som nu råkar vara de bästa backarna bara för att det är futtiga -27 grader.
Mesigare liftvakter får man leta efter
Låt mig gissa, idioterna i Romme? Eller iofs så åker väl kanske du till Kungsberget... I Romme har de hur som helst ingen service och inga krav på sina anställa, och mat kan de heller inte laga
Men det är bra backar, när de väl är öppna...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|