Idag är jag förbannad därför att...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men nu får du ge fan i den där bruden!:4skrika

Eller pratar du om något annat?:va

Helvete...
Du har inte mycket tur med det där bilaset...:brinnerup
Ingen försäkring som täcker, eller nåt? Garanti?

Mje inte gjort nåt, är bara idiot som sitter o tänker...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mje inte gjort nåt, är bara idiot som sitter o tänker...

Hur är läget mellan er två egentligen? Ni var ihop, det tog slut, ni delar säng, du passar hund?:va Så vad hände? Och kan tänkandet leda till något om det nu redan är slut?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hur är läget mellan er två egentligen? Ni var ihop, det tog slut, ni delar säng, du passar hund?:va Så vad hände? Och kan tänkandet leda till något om det nu redan är slut?

Jadu, vi var ihop i nästan 3 år.
Delar säng gör vi inte.
Hunden är ju min me o jag saknar honom så jag vill gärna ha honom lite.

Tänkandet leder bara till mer lidande, men tyvärr kan man ju inte rå för de.

Fjolleri deluxe vettu...

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Helvete...
Du har inte mycket tur med det där bilaset...:brinnerup
Ingen försäkring som täcker, eller nåt? Garanti?

Innan du låter VAG börja pilla på bilen bör du höra med några fler verkstäder.
Erfarenhetsmässigt så tar VAG fruktansvärt betalt, skulle gissa på att du kan få det gjort för halva priset hos någon annan!

Surt som fan :( När köpte du bilen? Vore jag du skulle jag åka tillbaka till den förbannade "hästhandlaren" och slå näven i bordet eller över truten på honom och be om pengarna tillbaka/eller att han står för reparation. För du köpte väl på firma? 6 månader garanti som inte går att avtala bort var det senaste jag hörde, har du haft den längre än så?

Jag sitter här med feber fortfarande och har sovit som en påse nötter inatt, dessutom så fungerar kabeltv knappt och jag har inte fått grejjerna från Telia än så at tjag kolla på tv via dem :mad:
Och mitt gamla boxer får jag inte igång för min inomhusantenn vägrar vara med längre 2x :mad:

Här är hela storyn, jag köpte bilen 19/11-09 så har tyvärr inte haft den länge. Den är köpt hos en bilhandlare men med bara 1 månads garanti eftersom bilen har rullat över 10 000mil annars hade jag haft 3 månaders garanti. Han är tyvärr inte med i MRF så allt blir lite svårare då.

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=11167

Jo, flera har hört av sig o har erbjudit sig o sno bilen, krocka den eller skruva ner motorn o rengöra den, men har jag tur så får jag genom detta på maskinskadan, har en förlängd sådan till 15 000 mil med 10 000 i självrisk. Sen är jag förmånskund hos mitt försäkringsbolag så jag får 1500 av dom varje år i en självriskcheck plus att jag kan ev dra av lite för förra verkstadsbesöket då det hände samma sak men som de aldrig åtgärdade helt 100.

Så jag försöker vara positiv i det hela o hoppas det går på maskinskadan:)

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Här är hela storyn, jag köpte bilen 19/11-09 så har tyvärr inte haft den länge. Den är köpt hos en bilhandlare men med bara 1 månads garanti eftersom bilen har rullat över 10 000mil annars hade jag haft 3 månaders garanti. Han är tyvärr inte med i MRF så allt blir lite svårare då.

Finns många liknande fall hos ARN som utfallit till konsumentens fördel, det där med 1 månads garanti kommer inte handlaren långt med.
Jag hävdar att det är ett solklart fall där handlaren är tvungen att stå för kalaset.

Skriv ett brev eller ett mail till handlaren och förklara att du varit i kontakt med en jurist och att du kommer att dra honom inför tinget om han inte står för kostnaderna.

Den 1 juli 2002 infördes i konsumentköplagen en ny bestämmelse, 20 a §, enligt vilken fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art.

Sök lite på ARN:s hemsida så hittar du säkert något lämpligt fall att referera till, om inte annat så ska du definitivt anmäla detta till ARN, det spelar ingen roll om du reparerar bilen nu, ARN kan i alla fall döma säljaren till att stå för kostnaderna.

Nu är visserligen ARN:s domar bara vägledande men med ett positivt svar därifrån så har man redan vunnit en kommande rättegång om nu handlaren envisas med att trilskas.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Vaknade med värken från helsike i nacke och axel. Hur fan kan man sova så konstigt att man kvaddar sig själv utan att vakna av det??? :Frankensteinmode :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jadu, vi var ihop i nästan 3 år.
Delar säng gör vi inte.
Hunden är ju min me o jag saknar honom så jag vill gärna ha honom lite.

Tänkandet leder bara till mer lidande, men tyvärr kan man ju inte rå för de.

Fjolleri deluxe vettu...

Ok, så varför tog det slut då?
Syftade på den gången hon åkte hem till dig för att hämta grejer och lyckades sova över.
Förstår.

Det är precis det jag vill komma fram till: Om nu orsaken till varför det tog slut är så pass betydande att tänkandet inte leder till något, vare sig lycka eller att ni blir tillsammans igen, varför då tänka? Ut och lev!

Jo, been there done that... Lätt är det inte, men det går. Kämpa på.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det kanske ska startas en "Bushido, peppningskonsulten"-tråd? :tummenupp:krama

:D

Jag är vanligtvis bara relationsdoktor åt mina tjejkompisar, så vi får väl se om mina tips funkar för Andreas... Hopas det, han verkar vara i stort behov av lite pepp och stöd.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Ok, jag säger inte ATT DET ÄR SÅ då jag inte sitter med svaret svart på vitt framför mig men en kompis som jobbar som säljare hävdar å det bestämdaste att man som bilhandlare INTE kan förhandla bort denna 6 månaders garanti vare sig man är med i MRF eller inte.
Men som sagt, jag kan ju inte säga att det stämmer till 100% tyvärr, men ring KO som tidigare påpekats.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Varför skulle longlifeoljan, om den var av rätt specifikation, koksa?

Standardfel på 1.8T. Har förmodligen kommit ut något servicemeddelande om det från VAG en gång i tiden som inte gått fram till de som köpt bilarna begagnade.

Edit: Tanken med Longlife är ju långa serviceintervaller alltså vilket 1.8T-motorerna uppenbarligen inte klarar av.

@Shedevil: Jag gjorde det själv på min. Gick på ca: 1500:- i material. Skitgöra dock då man måste släppa ner framvagnen för att få bort oljetråget.

Edit2: Beror såklart på hur länge motorn gått efter felet uppstod. Kan bli betydligt dyrare om man hunnit slita ner diverse lager, kamaxlar osv.

Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Har nyss sträck-tittat på "Long Way Round" och vilka dyker upp på slutet om inte dom förbannade Tuttlarna, det är så man blir förbannad.
Djävla lins-löss hela bunten. :mad::mad::mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har nyss sträck-tittat på "Long Way Round" och vilka dyker upp på slutet om inte dom förbannade Tuttlarna, det är så man blir förbannad.
Djävla lins-löss hela bunten. :mad::mad::mad:

Dom är ju polare.

Tuttlarna har ju både besökt och fått besök av Ewan McGregor i sitt program.

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Gör det samma, dom kunde använt dom sekunderna att visa mer från resan än att visa cyklar som dom säkert stoppar in i släpvagnen som sitter bakom jättebussen när dom ska åka att tanka. :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gör det samma, dom kunde använt dom sekunderna att visa mer från resan än att visa cyklar som dom säkert stoppar in i släpvagnen som sitter bakom jättebussen när dom ska åka att tanka. :mad:

Jamen dom testkör ju varje hoj en gång, sen bygger dom en ny innan det börjar spricka i spacklet och trilla bort muttrar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ok, så varför tog det slut då?
Syftade på den gången hon åkte hem till dig för att hämta grejer och lyckades sova över.
Förstår.

Det är precis det jag vill komma fram till: Om nu orsaken till varför det tog slut är så pass betydande att tänkandet inte leder till något, vare sig lycka eller att ni blir tillsammans igen, varför då tänka? Ut och lev!

Jo, been there done that... Lätt är det inte, men det går. Kämpa på.

Jag har varit här förr men efter senaste gången när jag gjorde slut med dåvarande sambo o tillslut träffa ny o kom över det så trodde man att man mått så skit för sista gången.

Jag vet mkt väl vad man ska o inte ska göra, men teori o praktik lirar inte riktigt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har varit här förr men efter senaste gången när jag gjorde slut med dåvarande sambo o tillslut träffa ny o kom över det så trodde man att man mått så skit för sista gången.

Jag vet mkt väl vad man ska o inte ska göra, men teori o praktik lirar inte riktigt.

Förstår. Inte så kul nej...

Det är helt sant, men jag tror att det bästa man kan göra är att trots allt försöka få teorin att funka. Även om det gör ont och är svårt som fan så är det väl det som ger den bästa lösningen i slutändan liksom.
Lycka till.

MikkE

Guest
Ändrat datum för Dave Matthews Band. Från 12 februari till 15 MARS! Gah!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA