Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De e allt för roliga.

Ja e förbannad för ja trodde ja va trött nog att somna så ja gick o la mig, de sluta bara med en vilopaus så man kommer få va uppe hela natten istället för o bara vare uppe en timme eller två extra innan man gick o la sig :huvet

Jag gjorde exakt samma tabbe. Blev plötslig skitmegatrött där kring elvasnåret och tänkte "lysande, nu kan jag somna i vettig tid och börja vända dygnet rätt", men tji fick jag!:mad: Vaknade nu alldeles nyss och är tvärpigg. Kommer få vara uppe hela natten, bara för att med all sannolikhet bli aptrött där på morgonkvisten varpå man går och lägger sig och sover förbi lunch:huvet

Ska fan fixa sömnpiller så man slipper sån här skit.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag gjorde exakt samma tabbe. Blev plötslig skitmegatrött där kring elvasnåret och tänkte "lysande, nu kan jag somna i vettig tid och börja vända dygnet rätt", men tji fick jag!:mad: Vaknade nu alldeles nyss och är tvärpigg. Kommer få vara uppe hela natten, bara för att med all sannolikhet bli aptrött där på morgonkvisten varpå man går och lägger sig och sover förbi lunch:huvet

Ska fan fixa sömnpiller så man slipper sån här skit.

Sömnpiller är värdelöst.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag kör med vara uppe-24tim-grejjen, det har funkat när jag vänt på dygnet.
Sova lite i stöten gjorde mig bara småtrött hela tiden...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sömnpiller är värdelöst.

Jaså? Jag tycker att det verkar grymt att kunna ta en och somna "när man borde" även om man egentligen inte är trött... Funkar inte så?

Jag kör med vara uppe-24tim-grejjen, det har funkat när jag vänt på dygnet.
Sova lite i stöten gjorde mig bara småtrött hela tiden...

Problemet med den metoden är bara att man blir så jävla trött hela dagen, och det brukar ofta leda till (i alla fall för mig) att man somnar ofrivilligt på helt fel tid och vaknar med en ännu snedare rytm...:huvet

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ok, här kommer mitt bästa tips om man vi försöka sova:
Läs en tråkig jävla bok. Vi snackar nån skitbok, gärna på engelska som du efter 4 sidor inte ens fattar nånting. Ligg ner, med en lite lampa tänd. Bara läs, snart börjar du gäspa, en knapptryckning bort så somnar du snart....

Fast nu kan det vara så att det bara är JAG som somnar av att läsa böcker haha.
Goodl luck!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jaså? Jag tycker att det verkar grymt att kunna ta en och somna "när man borde" även om man egentligen inte är trött... Funkar inte så?

Problemet med den metoden är bara att man blir så jävla trött hela dagen, och det brukar ofta leda till (i alla fall för mig) att man somnar ofrivilligt på helt fel tid och vaknar med en ännu snedare rytm...:huvet

Har själv lite sömnpiller hemma, de jag testat har antingen ingen verkan alls eller också så blir man en zoombie i 2 dar efteråt typ.

Så ja drar mig för att stoppa i min några piller iaf, mår bättre av att köra på 24h varianten isf.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ok, här kommer mitt bästa tips om man vi försöka sova:
Läs en tråkig jävla bok. Vi snackar nån skitbok, gärna på engelska som du efter 4 sidor inte ens fattar nånting. Ligg ner, med en lite lampa tänd. Bara läs, snart börjar du gäspa, en knapptryckning bort så somnar du snart....

Fast nu kan det vara så att det bara är JAG som somnar av att läsa böcker haha.
Goodl luck!

Det är ett bra tips, frågan är bara om jag har några tråkiga böcker här... Flyttade hemifrån för inte alltför länge sedan och tog bara med mig det bästa av det bästa så att säga, för att spara på flyttlass och utrymme i lägenheten:D Men jag ska se om jag kan tråka ut mig rejält på nåt annat sätt. Tackar för tipset!

Har själv lite sömnpiller hemma, de jag testat har antingen ingen verkan alls eller också så blir man en zoombie i 2 dar efteråt typ.

Så ja drar mig för att stoppa i min några piller iaf, mår bättre av att köra på 24h varianten isf.

Förstår... Trist...

Problemet är bara att jag känner på mig att det kommer bli överjävligt svårt att hålla sig vaken i 24 timmar:huvet Jag vill inte chansa och kanske somna på helt fel plats vid helt fel tidpunkt...

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är ett bra tips, frågan är bara om jag har några tråkiga böcker här... Flyttade hemifrån för inte alltför länge sedan och tog bara med mig det bästa av det bästa så att säga, för att spara på flyttlass och utrymme i lägenheten:D Men jag ska se om jag kan tråka ut mig rejält på nåt annat sätt. Tackar för tipset!

Förstår... Trist...

Problemet är bara att jag känner på mig att det kommer bli överjävligt svårt att hålla sig vaken i 24 timmar:huvet Jag vill inte chansa och kanske somna på helt fel plats vid helt fel tidpunkt...

Mje man ska inte hålla sig vaken i onödan sålänge de inte är mitt på dan, va uppe nu några timmar tills du e trött, ställ klockan på 12 o hur mkt eller lite du än hunne sove så gå upp då.

Mysigt att ha hunden här iaf, han kom precis o kröp upp brevid i soffan :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Är det nån av oss som är förbannade? Om inte så är vi i fel tråd :hihi

Jag är iaf förbannad på att räkna matte så jag hittade en exel-fil som räknar ut åt mig. Lär få underkänt på frågorna men jag klarar fan inte av att räkna! (Studier)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Är det nån av oss som är förbannade? Om inte så är vi i fel tråd :hihi

Jag är iaf förbannad på att räkna matte så jag hittade en exel-fil som räknar ut åt mig. Lär få underkänt på frågorna men jag klarar fan inte av att räkna! (Studier)

Ja vi är ju förbannade som fan över att inte kunna sova.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Mje man ska inte hålla sig vaken i onödan sålänge de inte är mitt på dan, va uppe nu några timmar tills du e trött, ställ klockan på 12 o hur mkt eller lite du än hunne sove så gå upp då.

Mysigt att ha hunden här iaf, han kom precis o kröp upp brevid i soffan :)

Jo, tänkte göra så. Får hoppas man kan sova innan det är dags att gå upp bara, annars är jag körd:huvet

Jaså, du är toffel idag igen?:hihi

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo, tänkte göra så. Får hoppas man kan sova innan det är dags att gå upp bara, annars är jag körd:huvet

Jaså, du är toffel idag igen?:hihi

Fick ha min lille bäbis hela helgen, exet ville ha tillbaka honom redan efter en dag men icke! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är förbannad för jag skulle vända på dygnet, gick upp tidigt, slumrade framför tvn och vipps så hade man sovit bort halva förmiddagen.

Smidigt :huvet

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Jag är förbannad för att jag kuggade min ekonomitenta & för att mitt humör är helt åt h-vete. :huvet:huvet
Och för att jävla tele2 har minst 10min väntetid i telefon & att deras hemsida är kass. :mad: :mad: :mad:

Vill inte plugga! Funderar på att bli lyxhustru istället men det får jag inte för min bror. Iaf inte innan skolan är klar. :gnissla:gnissla

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag är förbannad för att jag kuggade min ekonomitenta & för att mitt humör är helt åt h-vete. :huvet:huvet
Och för att jävla tele2 har minst 10min väntetid i telefon & att deras hemsida är kass. :mad: :mad: :mad:

Vill inte plugga! Funderar på att bli lyxhustru istället men det får jag inte för min bror. Iaf inte innan skolan är klar. :gnissla:gnissla

Umm du får inte bli hustru till din bror. :va
Gaska upp dig, det är bara att spika omtentan. :tummenupp

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Umm du får inte bli hustru till din bror. :va
Gaska upp dig, det är bara att spika omtentan. :tummenupp

:D Så klart inte! Men det är min storebror & han anser att han "bestämmer" över mig. Så han menar att jag gärna får bli lyxhustru.. ...när jag tagit min examen. :)

Visst är inte en omtenta hela världen, men när denna dagen redan känns som skapad av satan själv, blir den inte bättre av att få reda på dåligt tentaresultat...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vilka jävla ilandsproblem ni har, man blir förbannad.

Själv har jag fan inte sovit en blund pga något piss i ryggen sade nejtack av bara helvete igår när man knuffade undan släpet EFTER enduroträningen (duktig idiot, vrida på ryggen och ta i samtidigt... :gnissla) - och inte fan kunde man vara hemma heller, bokade jobb där jag inte kom undan...

Men det gör fan ont hur jag än gör, så det är skitsamma. Men förbannad är jag, på gränsen till folk-ilsk.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Vilka jävla ilandsproblem ni har, man blir förbannad.

Själv har jag fan inte sovit en blund pga något piss i ryggen sade nejtack av bara helvete igår när man knuffade undan släpet EFTER enduroträningen (duktig idiot, vrida på ryggen och ta i samtidigt... :gnissla) - och inte fan kunde man vara hemma heller, bokade jobb där jag inte kom undan...

Men det gör fan ont hur jag än gör, så det är skitsamma. Men förbannad är jag, på gränsen till folk-ilsk.

Du har ju iaf nåt att skylla på...
JAG DUSCHADE och sträckte mig efter handduschen! :död

Sen fick man skäll av fröken sjukgymnast och strikta sitt-rätt-annars-dör-du-order.. :gråta

Men det blev iaf bättre efter en tillbakatryckning av ca 4-5 kotor

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För att jag är så förbannat trött så ikväll tänker jag fan ta en Stilnoct så att jag blir totalt utslagen.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår