Fel fel fel fel fel fel fel! Man lägger upp skiljepinnen EFTER sina egna varor, för att visa bakomvaranden att "nu är jag färdig med att lägga upp mina varor, här slutar mina saker och varsågod att lägga upp dina". Det är alltså framförvarandens uppgift att lägga upp kundseparatorn.
Ett bevis för detta är ju att de brukar ligga hyfsat långt fram bredvid det löpande bandet, Och nås därmed enklast av den som är längst fram- Den som står närmast kassan tar pinnen och lägger den bakom sina varor, basta.
Om folket framför mig inte lägger upp pinnen så kan ju jag bara skita i att göra det och istället lägga mina varor kloss inpå hans/hennes varor. Det gör inte mig något om han/hon betalar för mina varor... Däremot gör det mig en hel del om jag får betala för bakomvarandens prylar. Det ligger alltså i mitt eget intresse att skilja bakomvarandens prylar från mina.
Så, då har vi lärt oss detta. In på rummet och skäms![]()
Jag plockar bara åt mig några saker i min kundkorg, sen går ja te kassan o låter de andra lägga upp sina saker efter mig o hoppas på att de tänkt köpa nåt jag ville ha, suckers...