Idag är jag förbannad därför att...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Känner mig lite som Örjan Lax nu men... står i kön på ICA Maxi, framför mig står en kvinna och när hon har lagt upp sina varor på rullbandet så kunde hon inte ens mäkta med att lägga upp en, vad skall man kalla det, skiljepinne(?) mellan hennes och mina varor. Jag tar då en skiljepinne och lägger, eller snarare smäller ner den på rullbandet för att markera att hon minsann kunde ha varit lite hjälpsam och gjort detta:mad:

Mitt budskap gick nog ändå fram då hon vände som om och tittade mot mig ett kort ögonblick:rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror den korrekta termen är "kundseparator"

På jobbet får vi erbjudanden om att köpa reklam på dom där.

När sist la ni märke till vad som stod på dom?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Skiljepinnen är Jävligt viktig!!! :mad: jag brukar också dänga ner den lite demonstrativt, ackompanjerad av en suck.....

Idag var första gången jag lyckades fånga uppmärksamheten på den som inte la upp pinnen, (kanske för att jag dängde den i bandet lite hårdare än vanligt idag). Nästa gång lägger hon nog upp kundseparatorn, som det tydligen heter:rolleyes:

Jag tror den korrekta termen är "kundseparator"

På jobbet får vi erbjudanden om att köpa reklam på dom där.

När sist la ni märke till vad som stod på dom?

Står det grejor på dem?:va
:tungan

Ni behöver skaffa er lite roligare liv tror jag minsann....

Inte sen att hålla med. Är så deprimerad nu så jag vet inte vad:gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad är praxis, vilken ska JAG lägga dit? Den före mina varor eller den efter mina varor?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jävla akterseglare, klart som fan att man lägger upp den själv. Innan man lägger upp sina varor! :mad:

Ni ser där, eftersom det saknas klara riktlinjer uppstår denna förvirring, om kunden före dig lägger upp en framför sina varor men inte efter, då lägger ju du såklart dit en före dina varor, ska man dessutom lägga en efter?

Socialstyrelsen och FI måste utarbeta ett regelverk kring "kundseparotor" användande!

Fram till dess så kommer jag att ta alla pinnarna från kassan där jag står och lägga vid någon annan kassa, för att slippa stress och förvirring!

Man blir förbannad!

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ER6n -09
Ni ser där, eftersom det saknas klara riktlinjer uppstår denna förvirring, om kunden före dig lägger upp en framför sina varor men inte efter, då lägger ju du såklart dit en före dina varor, ska man dessutom lägga en efter?

Socialstyrelsen och FI måste utarbeta ett regelverk kring "kundseparotor" användande!

Fram till dess så kommer jag att ta alla pinnarna från kassan där jag står och lägga vid någon annan kassa, för att slippa stress och förvirring!

Man blir förbannad!

Det här är ett vardagsbekymmer/I-landsproblem som de skulle kunna bygga ett helt avsnitt kring i serien Seinfeld :hihi

Jag tycker att man lägger dit separatorn efter sina varor för att underlätta för den bakomvarande, typ "nu är jag färdig med min korg/vagn, versågod och lägga upp dina varor".

Lite att överreagera genom att irriterat dräma ner separatorn på bandet :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag anser att det är den bakomvarande kundens uppgift att lägga upp kundseparatorn..

Jävla akterseglare, klart som fan att man lägger upp den själv. Innan man lägger upp sina varor! :mad:

Fel fel fel fel fel fel fel! Man lägger upp skiljepinnen EFTER sina egna varor, för att visa bakomvaranden att "nu är jag färdig med att lägga upp mina varor, här slutar mina saker och varsågod att lägga upp dina". Det är alltså framförvarandens uppgift att lägga upp kundseparatorn.
Ett bevis för detta är ju att de brukar ligga hyfsat långt fram bredvid det löpande bandet, Och nås därmed enklast av den som är längst fram- Den som står närmast kassan tar pinnen och lägger den bakom sina varor, basta.

Om folket framför mig inte lägger upp pinnen så kan ju jag bara skita i att göra det och istället lägga mina varor kloss inpå hans/hennes varor. Det gör inte mig något om han/hon betalar för mina varor... Däremot gör det mig en hel del om jag får betala för bakomvarandens prylar. Det ligger alltså i mitt eget intresse att skilja bakomvarandens prylar från mina.

Så, då har vi lärt oss detta. In på rummet och skäms:mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...