Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sporten i att lyssna.
Lyssna utan att registrera?

Skämt åsido:
För några år sedan uttalade sig Erik Willson om skillnaden mellan män och kvinnor.
I det fallet handlade det om jakt.
Men jag anser att jakt och idrott appelerar till samma drifter.
Enligt honom så är kvinnor mer samlare än jägare.
Män tvärt om.

Det blev ett jeffla liv.
Feministmaffian ansåg att han förminskade kvinnor.
Det tycker inte jag.
Jag tror att man kan göra samma sak av olika anledningar.
Men inom sporten tror jag att jaktinstinkten ger en bättre motivation.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är inte antalet missnöjda medlemmar som avgör om en tråd ska låsas eller inte, jag brukar försöka göra min egen bedömning också.
Detta innebär ju naturligtvis inte att jag alltid gör rätt, jag kan ju ha en helt skev uppfattning om vad som är passande eller inte.
Om min bedömning av tråden är felaktig, öppnar jag den gärna igen.
Bara att skicka pm.
Vilken eller vilka forumregler bröts det mot i tråden? Ofattbart löjligt att låsa den.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ensam på ett jävla hotellrum med dubbelsäng, de e ju jävligt nödvändigt!!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jamen visst, och funnes det ett VM i baktalning / skvaller / intrigskapande skulle vi vara chanslösa vi killar!

Allt enligt kvinnor som har jobbat på kvinnodominerade arbetsplaser.

Jag väntade på den, en klassiker. :)

Män, ja ni kära män skvallrar minst lika mycket som ladies.
Har varit på mansdominerade arbetsplatser, och boy, det snackas kors och tvärs och ditten och datten och vem som gjorde vad och hur och när och bla bla bla...:näsblod

Edit: Se bara på Skrotnisses inlägg tidigare idag om den dära bruden som bidde misshandlad av snubben sin, tystnadsplikten som bidde skvaller på SH. I just löve it :yoparty

Det komiska är att när en man uttrycker något, ja då säger han bara sin åsikt och belönas.
Men när en brud säger något är hon bara gnällig och skvallrar och ska genast bli tillsagd och tystas ner.
Sjukt tröttsamt. :mad:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag väntade på den, en klassiker. :)

Män, ja ni kära män skvallrar minst lika mycket som ladies.
Har varit på mansdominerade arbetsplatser, och boy, det snackas kors och tvärs och ditten och datten och vem som gjorde vad och hur och när och bla bla bla...:näsblod

Edit: Se bara på Skrotnisses inlägg tidigare idag om den dära bruden som bidde misshandlad av snubben sin, tystnadsplikten som bidde skvaller på SH. I just löve it :yoparty

Det komiska är att när en man uttrycker något, ja då säger han bara sin åsikt och belönas.
Men när en brud säger något är hon bara gnällig och skvallrar och ska genast bli tillsagd och tystas ner.
Sjukt tröttsamt. :mad:

Det du beskriver har inte med MÄN att göra.
Du beskriver kärringar, bara denna gång utan ögonskugga och handväska.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Därför att...

Anja åkte ur precis innan hon skulle säkra OS-silvret,

Anna Olsson kom på fjärdeplats (jag hatar Majdic),

Emil Jönsson inte ens tog sej till final (han behöver inte bemöda sej med att komma tillbaka hem till Sverige i min mening),

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Jamen visst, och funnes det ett VM i baktalning / skvaller / intrigskapande skulle vi vara chanslösa vi killar!

Allt enligt kvinnor som har jobbat på kvinnodominerade arbetsplaser.

Det är väl så att kvinnor sopar mattan med män i de flesta grenar inom området social kompetens(generellt)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Misshandeln är han dömd för.
Domstolshandlingarna är offentliga.
Att hon hamnade på kvinnojouren är inte heller sekretessbelagt.
Att hon ville ha tillbaks honom gjorde hon ingen hemlighet av.
Vad är problemet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är väl så att kvinnor sopar mattan med män i de flesta grenar inom området social kompetens(generellt)

Om du med "social kompetens" menar baktalning / skvaller / intrigskapande så ja.

Om du menar förmåga att arbeta/umgås med vem som helst utan att konflikter uppstår så, nej.

Sitter tre kärringar i ett rum och jobbar och en går ut så fälls det alltid negativa kommentarer om henne medans hon är borta.
Kommer hon tillbaka så kvittras det som vanligt.

Gissa vad som händer om en av dom andra två kärringarna går ut en stund? Samma sak då.

Vad tror ni händer när den tredje kärringen går ut?

Undantaget är möjligen när två av kärringarna lyckas gadda ihop sig stenhårt mot den tredje som en gemensam fiende.

Fråga vilken arbetsledare som helst.
Har dom tre kvinnor anställda och trettio män så kommer 90% av klagomålen från en kvinna och av dom gäller 90% en av dom andra kvinnorna.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Män får mer fördelar inom det organisativa inom sport, mer träningstid, bättre halltider, mer plats i media. Manlig idrott har bättre anseende. Det är nog en del av förklaringen tror jaag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Män får mer fördelar inom det organisativa inom sport, mer träningstid, bättre halltider, mer plats i media. Manlig idrott har bättre anseende. Det är nog en del av förklaringen tror jaag.

Visst är det så, även i Umeå, som mig veterligen inte har något herrfotbollslag att tala om, men ett av sveriges bästa damfotbollslag får damerna dom sämsta träningstiderna.

Fast det tillhörde ju den stängda tråden.

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Fast nämn några grenar där den kvinnliga eliten spöar den manliga då?

Manlig idrott är aldrig hotad av kvinnlig dito. Däremot finns det manliga individer som låter sig provoceras på grund av betingade reflexer.
Vi andra inser att mångfald berikar. Den som någon gång har vågat klä av sig det ironiska teflonet vet att damidrott innehåller samma idrottsliga dramatik som sina manliga motsvarigheter.

sportbike

Guest
Vilken eller vilka forumregler bröts det mot i tråden? Ofattbart löjligt att låsa den.

Av den enkla anledningen att ett flertal av de kvinnliga medlemmarna tyckte att den var nedvärderande.
Att du inte skickar ett pm och berättar varför just den här tråden är så viktig för dig är också ofattbart löjligt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du med "social kompetens" menar baktalning / skvaller / intrigskapande så ja.

Om du menar förmåga att arbeta/umgås med vem som helst utan att konflikter uppstår så, nej.

Sitter tre kärringar i ett rum och jobbar och en går ut så fälls det alltid negativa kommentarer om henne medans hon är borta.
Kommer hon tillbaka så kvittras det som vanligt.

Gissa vad som händer om en av dom andra två kärringarna går ut en stund? Samma sak då.

Vad tror ni händer när den tredje kärringen går ut?

Undantaget är möjligen när två av kärringarna lyckas gadda ihop sig stenhårt mot den tredje som en gemensam fiende.

Fråga vilken arbetsledare som helst.
Har dom tre kvinnor anställda och trettio män så kommer 90% av klagomålen från en kvinna och av dom gäller 90% en av dom andra kvinnorna.
Simon Spies höll sig med tre kärringar.
Enligt honom var en för lite, två kunde gadda ihop sig men tre kunde inte hålla sams tillräckligt länge för att göra någon skada.

Blandad personal är utan tvekan bäst.
Utan kärringar.
Oavsett kön.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...