Har haft sämsta dagen på länge, och klockan hann inte ens bli 15.00.
Det börjar med att jag stack till bilprovningen för en ombesiktning på hojen. När jag kommer dit så säger dom att dom inte kan besikta den, bilen framför mig gick hur bra som helst men min kan dom inte ta emot. Dom säger att dom inte har öppet och kan inte besikta motorcyklar
På deras hemsida står det att de skulle ha öppet 9-12.45 på lördagar. Ringer in och frågar vad det är som händer, de meddelar att stationen inte har öppet för ombesiktning på lördagar. Jag kommer hem och kontrollerar hemsidan, ringer igen och får prata med en annan kille som säger raka motsatsen att det skulle vara öppet. Han förstår inte varför de inte kunde ta emot min hoj. Skickar iväg ett frågande mail till tokarna om vad det är som gäller.
Sen ska man ner på stan för att köpa en flaska öl till en kompis som fyller 25. Eftersom jag vid denna tiden hade bråttom var jag tvungen att ta hojen (fastän det numera är körförbud på den). Drar ner till stan och parkerar, men eftersom bulten till stödjävlxt åkte av i tisdags och jag inte har haft tid att fixa det så ställer jag hojen lutandes mot en p-skylt på trottoaren. 10 minuter senare så har man givetvis fått 1000 kr(!) i p-böter. Den stod verkligen inte ivägen, varken för fotgängare, cyklister eller bilar, och endast 2 dm från gatan där det var helt tomt och lagligt att parkera.
Körförbud utan vettig anledning och 1000 kr i böter.
This sucks!