Idag är jag förbannad därför att...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...idag är jag lite sned.

Jobbat två helger på raken, nu när man har chansen att lufta geggmopeden verkar det som att banorna börjar stängas, tjälen kommer krypande pga midvintern som attaCk-anfaller oss.

Nyss nämnda jobb verkar försöka blåsa mig på en rätt ansenlig bonus jag utan tvekan är berättigad till...facket inkopplat och hoppet är väl inte ute än, men skadan är redan skedd, allt förtroende för min arbetsgivare är förlorat, det är en rätt sur beska i det hela då vi alla fått jobba rätt hårt, med nollbud på löneutvecklingen under ett par år, lockas med bonusar på affärer vi själva säljer in, så uteblir den bonusen när man väl säljer...

Jag är arg på riCktigt idag.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det finns en receptfri gel som stryks på som ett skyddande plåster. Det finns även bakteriedödande sköljmedel. Fråga på apoteket så kan de ge råd:tummenupp

Sköljer man inte väck gelen med saliven då?
Zendium som Mark tipsade om har jag hört innehåller enzymer som hjälper mot dessa blåsor.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den jeffla bruden är ju med i bartenderskolan också, piloten övergav det planet för längesen ;)

Hahaha, zappade precis över på det skitprogrammet i veckan, såg något våp som vinglade runt över en vält trampcykel och tyckte allt var allmänt oglammigt?

Jajäääädrar, det är skrämmande, det sura är väl att hon tar sig ur det, enbart med lite tits/ass.. :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vänersborgs skit tingsrätt ska besluta om jag ska bli av med körkortet den 18e januari. 1 år och 3 månader efter polisen skrev en högst tvivelaktig rapport på ett på hittat brott eftersom dom inte hade bevis för det jag egentligen gjorde... Tack som fan för det.. kommer troligen bli dömd, överklaga vilket tas upp i mars, säkert förlora ändå eftersom snutens fantasi står mot mitt ord. Får väl tillbaka körkortet lagom till jag fyller år i juli.. HOROR!

Och kom inte å säg "kan du inte göra tiden gör inte brottet" Hade erkänt direkt om de hade gjort nånting rätt i pappersarbetet men när de skriver upp mig för ett helt annat brott så vägrar jag.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Förbannad för att efter den äckliga snön som föll idag tänkte jag slänga på vinterdäcken.
När jag öppnar garaget är de borta någon klåfingrad individ har varit där och plocka däck för mig och tre av garage grannarna.
Sedan blir jag mer arg av tönten på länsförsäkringarsom kräver
kvitto på däck o fälg. Som jag snällt förklara att de följde med bilen när jag köpte den. Han tyckte jag skulle ringa firman och fråga efter kvittot :dummer att bilfirmor inte sparar kvitton på gamla bilar de sålt hade han ingen förståelse för.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag helt hutlöst förbannad för en ungjävel kastade sten på mig när jag åkte förbi. Bara småsten, men det sattyget träffade tanken och tro fan att det blev en liten lackskada. Jag tvärnitade såklart när jag hörde att det klang till i tanken och såg ett lyte i lacken... ungjäveln verkade ha varit tillräckligt smart för att klubba för livet när jag stannade för han var som bortblåst när jag vände mig om. Vilket antagligen var tur annars hade jag nog fått en såndär semester på anstalt för misshandel av barn. Herrejävlar vad jag är förbannad. Tre veckor gammal hoj med.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Idag är jag helt hutlöst förbannad för en ungjävel kastade sten på mig när jag åkte förbi. Bara småsten, men det sattyget träffade tanken och tro fan att det blev en liten lackskada. Jag tvärnitade såklart när jag hörde att det klang till i tanken och såg ett lyte i lacken... ungjäveln verkade ha varit tillräckligt smart för att klubba för livet när jag stannade för han var som bortblåst när jag vände mig om. Vilket antagligen var tur annars hade jag nog fått en såndär semester på anstalt för misshandel av barn. Herrejävlar vad jag är förbannad. Tre veckor gammal hoj med.
Fy helvete va surt!

R5+1

Guest
Jag tror INGET kan göra mig så spontant förbannad som att dammsuga!!! :mad::mad::mad:
Har ingen aning om varför egentligen.:va Har kanske lite svårt att komma överens med den satans slangen som ska slå ner saker omkring mig där jag går fram.:huvet Kan också ha att göra med att jag har så många mattor, de är ju jobbigare att dammsuga.:dummer Men de är ju ACK så sköna att gå på!:banana

Lider med dig! Jag hatar absolut inte barn, vissa är riktigt söta och goa. Men satan så sur jag kan bli när ungar beter sig sådär! Har själv sopnitat med skrikande däck (bilen) när nån unge på trottoaren skrikit nåt kaxigt åt mig. Drog i backen och tryckte pellen i botten å satan va han och kompisarna sprang! Efter ca 100 m (jodå!) stannade den saktaste av dom och jag uttalade lite dödshot som hälsning till hans kaxiga polare innan jag körde framlänges igen. Varför ge sig på berg när det finns småglin...:rodnar

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag har fulat till mig en garageplats för att byta toppackning, när jag ska lossa grenrör insug inser jag att nån har bytt en 1/2" mot 13mm ingen fara om jag hade haft annat än precis dom verktyg som skulle behövas. nåja får väll lossa vid kollektorn istället, Där va alla 13mm, biltema stänger om 15 min det är 5 km dit och jag får cykla, går inte.. HORA!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har fulat till mig en garageplats för att byta toppackning, när jag ska lossa grenrör insug inser jag att nån har bytt en 1/2" mot 13mm ingen fara om jag hade haft annat än precis dom verktyg som skulle behövas. nåja får väll lossa vid kollektorn istället, Där va alla 13mm, biltema stänger om 15 min det är 5 km dit och jag får cykla, går inte.. HORA!

1/2" ÄR 13mm, säkert att du inte förväxlar med något annat?

Det är väl enda storleken som ligger så nära att det går att växla metriskt och tum på verktygen utan att det gör någon skillnad.

Jag bytte första biten av avgassystemet på skitgolfen nu, sista biten bytte jag ifjol, vu är det en meter takt rör på mitten som är gammalt.

Givetvis gick dom tre bultarna mot katalysatorn inte att rädda, och givetvis var dom av specialmodell för att få plats, garaget hade dock två användbara och en som duger tillfälligt.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Köp ett gäng 13nycklar/hylsor, nästan allt är ju 13.
Har ett komplett verktygsskåp, dock 120 mil bort... hade bara köpt exakt det som behövdes för byta toppackning men tji fick jag

1/2" ÄR 13mm, säkert att du inte förväxlar med något annat?

Det är väl enda storleken som ligger så nära att det går att växla metriskt och tum på verktygen utan att det gör någon skillnad.

Jag bytte första biten av avgassystemet på skitgolfen nu, sista biten bytte jag ifjol, vu är det en meter takt rör på mitten som är gammalt.

Givetvis gick dom tre bultarna mot katalysatorn inte att rädda, och givetvis var dom av specialmodell för att få plats, garaget hade dock två användbara och en som duger tillfälligt.
1/2" är 12.52mm och och om jag håller skiffan som går på men är för kort för att jag ska orka lossa brevid 1/2" så ser jag fan ingen skilnad men likförbannat går det inte på...

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...