Idag är jag förbannad därför att...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Att han ska träna bort det ja som jag skrev!

Men kom hit så kan jag sparka lite på dig, jag har säkert nån fobi/rädsla eller annat som ju måste vara ditt fel alltså ger det mig rätt att sparka ihjäl dig.

Vad väntar du på? ;)

Det här med hundar hetsar verkligen upp folk... :va

Angående hundvalpen är det självklart tragiskt, och jag skulle aldrig själv sparka på en hund, om den inte först var både aggressiv OCH bet mig eller någon nära mig.

Att personen i detta fall reagerade som han gjorde kan ha flera förklaringar, som vi inte har en aning om. Ordentlig hundskräck, plötslig panik för barnet eller ren och skär ondska. :confused:

Det jag ofta kan störa mig på avseende vissa hundägare är deras brist på respekt till att andra människor kanske inte gillar hundar, kanske är rädda för hundar, eller kanske helt enkelt tycker att man som individ ska kunna vistas i en publik park utan att känna en allmän irritation över lösspringande hundar, som trots allt iaf inte är tillåtet i Stockholm: www.stockholm.se/-/Nyheter/Kultur--Fritid/Sod-For-dig-som-har-hund/

Jag anser därför inte att JAG ska behöva anpassa mig till ER hundägare bara för att "-Fido är sååå snäll, skulle aaaldrig göra en människa förnär".

Men visst, om du vill kan vi självklart skicka alla hundrädda människor på träning för att få hjälp med sina problem. Du tar fakturan utgår jag ifrån? :tummenupp

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Angående hundvalpen är det självklart tragiskt, och jag skulle aldrig själv sparka på en hund, om den inte först var både aggressiv OCH bet mig eller någon nära mig.

Att personen i detta fall reagerade som han gjorde kan ha flera förklaringar, som vi inte har en aning om. Ordentlig hundskräck, plötslig panik för barnet eller ren och skär ondska. :confused:

Det jag ofta kan störa mig på avseende vissa hundägare är deras brist på respekt till att andra människor kanske inte gillar hundar, kanske är rädda för hundar, eller kanske helt enkelt tycker att man som individ ska kunna vistas i en publik park utan att känna en allmän irritation över lösspringande hundar, som trots allt iaf inte är tillåtet i Stockholm: www.stockholm.se/-/Nyheter/Kultur--Fritid/Sod-For-dig-som-har-hund/

Jag anser därför inte att JAG ska behöva anpassa mig till ER hundägare bara för att "-Fido är sååå snäll, skulle aaaldrig göra en människa förnär".

Men visst, om du vill kan vi självklart skicka alla hundrädda människor på träning för att få hjälp med sina problem. Du tar fakturan utgår jag ifrån? :tummenupp

Mycke bra skrivet, jag går gärna den där kursen :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Tror dom flesta håller med om att hundar ska vara kopplade och uppfostrade ( i skogen räcker uppfostrade) Och förstår mer än väll att folk inte gillar att hundar springer fram och ska hälsa, o avsett hundras.

Men steget från det och att sparka så hårt man kan på en liten ullig valp som kommer glatt springandes med koppel efter sig och en matte som ropar på den, är jäääääääääääääävligt långt. om han nu va rädd om sina barn kunde han satt foten på kopplet istället.. men nä de e fullt normalt och acceptabelt att bete sig som grottmän.

Undra hur sabbade barnen är, inte av händelsen utan av att växa upp med ett sånt mongo, allt måste ju målas upp som livsfarligt? JAg mennar om en liten hundvalp som inte kunde varigt sötare om den va gjord av sockervad är ett monster som måste sparkas ihjäl vad är då grannens katt? Frun? För att inte tala om andras farliga barn!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Undra hur sabbade barnen är, inte av händelsen utan av att växa upp med ett sånt mongo, allt måste ju målas upp som livsfarligt? JAg mennar om en liten hundvalp som inte kunde varigt sötare om den va gjord av sockervad är ett monster som måste sparkas ihjäl vad är då grannens katt? Frun? För att inte tala om andras farliga barn!

Ingen av oss vet ju anständigheterna runt händelsen och att bara läsa texten i en artikel blir ofta fel, självklart ett väldigt konstigt beteende att sparka en liten valp men att börja prat om hur "han" uppfostrar sin barn är väll att gå lite långt ??

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ingen av oss vet ju anständigheterna runt händelsen och att bara läsa texten i en artikel blir ofta fel, självklart ett väldigt konstigt beteende att sparka en liten valp men att börja prat om hur "han" uppfostrar sin barn är väll att gå lite långt ??
Angående ungarna så va det mest en fundering över hur alla lösspringande skitungar uppstår.

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Välte en 10L dunk i garaget som var halvfull med en blandning av spillolja och glykol.. Kanske rann ut en 2L, men f*n va mycket det är på ett golv :gnissla:huvet Nästa gång, skruva på locket :huvet

HATAR krympslangar.. Dem är helt underbara. Men gör man fel och ska ha av dem igen, så är det f*n inte lätt :huvet

Man blir så trött på allt ibland :död

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:tummenupp:tummenupp

Kan inte hundägaren hålla sin hund kopplad ska man inte ha hund, jag skulle inte sparkat en valp men hatar verkligen hundar som springer löst.

Alla hundägare tappar kopplet någon gång, det är som men nycklar och telefonen. Inte fan vill man tappa de men vipps så ligger de i botten på holken eller i brunnen på gatan.

Som ett exempel så tappade jag min vovve när jag gick o slöpratade med en kompis och en katt tjurusade rakt framför min vovve.
Vi hade katt hemma så han har inget emot de men det är jättekul att jaga så då sa det bara svich.

Dock förstår jag fortfarande inte hur en sådan här kan verka farlig.:va
[YOUTUBE-ID]i1SsDqtYcWE[/YOUTUBE-ID]

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Det får den personen stå för i såna fall!

Lättast är väl att ta kontakt med någon bekant som har hund att låta de komma efterhand så personen kan inse att inte alla hundar, hugger/attackerar osv.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag sparkar bäst jag vill ifall du kommer i närheten av mig.

Du läser illa, bevisligen.

Jag skriver lite enklare, bara för dig: Om hunden springer i attack mot mig. Om jag springer i attack mot dig så är du välkommen att sparka kulorna ur kroppen på mig, vinkar jag däremot och frågar om vägen till Pressbyrån så kanske jag anmäler dig en skvätt.

Mina inlägg har inget med sparkandet av lillvalpen att göra. Jag baserar mitt ställningstagandet på Nikels inlägg.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har fått nåt slags inflammation i ögat. Frågan är bara om man ska ge sjukvården en chans att berätta vad det kan vara. Sist jag hade strul med ögat hade dom fel och gick i över en vecka med Irit när nån korkad sköterska sa att det var vanlig ögoninflammation.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Förkyld igen...:mad:
Har kanske varit frisk 4dagar på 5veckor nu,allt började när lillflickan började på dagis,Dagis bakterierna är farliga!1!11!!!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du läser illa, bevisligen.

Jag skriver lite enklare, bara för dig: Om hunden springer i attack mot mig. Om jag springer i attack mot dig så är du välkommen att sparka kulorna ur kroppen på mig, vinkar jag däremot och frågar om vägen till Pressbyrån så kanske jag anmäler dig en skvätt.

Mina inlägg har inget med sparkandet av lillvalpen att göra. Jag baserar mitt ställningstagandet på Nikels inlägg.

Jag kanske upplever att du går till attack mot mig bara för du går mot mig, precis som du kanske upplever att en hund som bara springer lite o skäller lite smått går till attack.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kanske upplever att du går till attack mot mig bara för du går mot mig, precis som du kanske upplever att en hund som bara springer lite o skäller lite smått går till attack.

Jag skrev attackera. Inte med viftande svans gå mot mig lite smått. Men likväl om det är en hund eller människa som rör sig mot mig så försvarar jag mig om jag känner mig hotad. Jag skulle nog aldrig få dig att känna dig hotad om jag gick emot dig :fakta

Om du uppfattar en glad människa gående mot dig som ett hot kanske du borde ringa allmänvården.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Håkan Hellström :mad:
Vad är det för idioter som lyssnar på sånt här skit, och därmed uppmuntrar så fruktansvärt dåliga artister att fortsätta med sin så kallade "musik"!!?

Och varför släpps det inte fler zombiefilmer? :mad:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att min jävla axel, som är opererad, har börjat hoppa ur led igen... Och nu känns den för jävlig.. Ingen kraft alls i armen, kan inte ens trycka på en knapp med den, och det gör riktigt ont. Är så trött på den...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Håkan Hellström :mad:
Vad är det för idioter som lyssnar på sånt här skit, och därmed uppmuntrar så fruktansvärt dåliga artister att fortsätta med sin så kallade "musik"!!?

Och varför släpps det inte fler zombiefilmer? :mad:

Amen. Falsksjungande jävla rödvinspoeter som borde kvävts i sin vagga. Nä fy fasen. :mad:

Kings "Cell" borde filmas, är mitt inne i (ljud)boken, intressant twist på zombietemat.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Amen. Falsksjungande jävla rödvinspoeter som borde kvävts i sin vagga. Nä fy fasen. :mad:

Kings "Cell" borde filmas, är mitt inne i (ljud)boken, intressant twist på zombietemat.

Haha, kvävas i sin vagga var fan inte PK men du har så rätt :D

Tack för tipset angående Cell, tankar den nu bara för det. Ser lovande ut enligt recensionerna och precis min typ av bok :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka