Idag är jag förbannad därför att...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Taskigt, men tanten borde ju se till att hålla i kopplet & hålla koll på sin hund så hade det knappast hänt. Det kan mycket väl vara någon som är förbaskat rädd för hundar & då kan man reagera lite hur som hellst. Tyvärr är det nog mattes fel faktiskt... :(

Men hallå det var en golden retriver inte en pitbull!

Gå inte ut om du är så jäkla rädd för en hundvalp gubbjävel! :mad:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det gör den inte (även om dom har rätt vassa gaddar dom små liven :näsblod), men är man skrajj så är man.

Det går ju inte att skylla på!

Då får dom lära sig att hantera sin rädsla, det är inte andras fel att personen i fråga är rädd sen hade hon ju faktiskt hunden kopplad men tappade kopplet och en sån grej kan hända den bästa!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det går ju inte att skylla på!

Då får dom lära sig att hantera sin rädsla, det är inte andras fel att personen i fråga är rädd sen hade hon ju faktiskt hunden kopplad men tappade kopplet och en sån grej kan hända den bästa!

Gillar själv hundar, och skulle alldrig kunna göra så själv.
Men jag stör mig faktiskt något oerhört på folk som inte har koll på sina hundar. Har själv måstat mota bort en lös hund som anfallit (och bitit) min kopplade hund.

Golden är inte små hundar, och har man små barn så kan även en på 10v vara minst lika stor som barnen, kommer den då rusande med ingen ägare inom synhåll är det inte helt otänkbart att någon som är rädd för hundar, kanske har dåliga erfarenheter från sin egen barndom, helt enkelt får panik.

Misstag händer ju, helt klart, men man har väl ändå ansvar över sina husdjur? (något som kattägare inte verkar förstått)

Man har samma ansvar med en golden som man har med en pitbull...

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
är det inte helt otänkbart att någon som är rädd för hundar, kanske har dåliga erfarenheter från sin egen barndom, helt enkelt får panik.

Misstag händer ju, helt klart, men man har väl ändå ansvar över sina husdjur? (något som kattägare inte verkar förstått)

Jo men då får den personen gå hos en psykolog eller träna med hundar för att få bort den rädslan.

Blir jag överfallen av tex en mörkhyad person så får ju inte jag döda varenda mörkhyad person som kommer springande mot mig enbart pga jag är rädd.

Hunden var ju kopplad men hon tappade kopplet = hon hade ansvar för hunden men ett vardagligt misstag skedde. Anser inte att de ger pappan rätt att ha ihjäl hundvalpen, han ska veta bättre och kunna hantera situationen!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Gå inte ut om du är så jäkla rädd för en hundvalp gubbjävel! :mad:

Ogillar starkt människor som har sånadär åsikter.
Retriver, ullig och gullig = oskyldig
Pitbull, musklig = mördarmaskin
Hund som hund.

Vildsvin, fula skadejur = döda
Råttor, fula skadejur = döda
Sälar, söta skadejur = inte döda
Ekorar, söta skadejur = inte döda
Skadedjur som skadejur

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
...han ska veta bättre och kunna hantera situationen!

Det perfekta rådet till alla med någon slags fobi. Jag ska använda det på min fru, hon är rädd för spindlar. Att jag inte tänkt på det tidigare. Vilken lättnad, tack! :rolleyes:

Ogillar starkt människor som har sånadär åsikter.
Retriver, ullig och gullig = oskyldig
Pitbull, musklig = mördarmaskin
Hund som hund.

Vildsvin, fula skadejur = döda
Råttor, fula skadejur = döda
Sälar, söta skadejur = inte döda
Ekorar, söta skadejur = inte döda
Skadedjur som skadejur

:tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kan nog erkänna att jag i panik varit nära att utföra det som mannen gjorde. Inte mot en valp, men blivit skråmd av lösa hundar flertalet gånger.
Kallar nog det instinkt och inte fobi.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det perfekta rådet till alla med någon slags fobi. Jag ska använda det på min fru, hon är rädd för spindlar. Att jag inte tänkt på det tidigare. Vilken lättnad, tack! :rolleyes:

Att han ska träna bort det ja som jag skrev!

Men kom hit så kan jag sparka lite på dig, jag har säkert nån fobi/rädsla eller annat som ju måste vara ditt fel alltså ger det mig rätt att sparka ihjäl dig.

Vad väntar du på? ;)

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Taskigt, men tanten borde ju se till att hålla i kopplet & hålla koll på sin hund så hade det knappast hänt. Det kan mycket väl vara någon som är förbaskat rädd för hundar & då kan man reagera lite hur som hellst. Tyvärr är det nog mattes fel faktiskt... :(

Självklart kan han ha varit rädd för hundar (även om det inte framgår i texten), MEN det är ingen ursäkt för att sparka ihjäl en liten valp!!! Jag är rädd för en jävla massa saker, invandrare i stora gäng mitt i natten när jag går själv tex, men bara för det har jag ingen rätt o dra fram en glock o nöta ner dem?!! Nä för människor är en "helt annan grej". Knappast. Det är samma princip.

ExakCt, har man hund får man fan hålla den i styr :mad:

Det kan hända vem som helst att kopplet glider ur handen. Det handlade ju inte om att hunden drog/slet sig loss för att attackera, utan att den lite smålulligt sprang fram med svansen viftandes för att hälsa... det är ju skitkul med nya människor!

.
Men jag stör mig faktiskt något oerhört på folk som inte har koll på sina hundar. Har själv måstat mota bort en lös hund som anfallit (och bitit) min kopplade hund.

Golden är inte små hundar, och har man små barn så kan även en på 10v vara minst lika stor som barnen, kommer den då rusande med ingen ägare inom synhåll är det inte helt otänkbart att någon som är rädd för hundar, kanske har dåliga erfarenheter från sin egen barndom, helt enkelt får panik.

Man har samma ansvar med en golden som man har med en pitbull...

Tycker ändå att det finns andra sätt än att SPARKA iväg en hund. Lyft upp ungen o skrik på ägaren eller fös undan hunden. SÅ rädd kan man inte vara för en liten goldenvalp. Måste ha varit en muslim i så fall som varit rädd för att bli biten o då bli "oren" eller vad fan det är dom pysslar med.

Sjukt förbannad har jag nu blivit över några av era åsikter. Ni är ju inte riktigt friska nån av er. :huvet :mad:

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tycker ändå att det finns andra sätt än att SPARKA iväg en hund. Lyft upp ungen o skrik på ägaren eller fös undan hunden. SÅ rädd kan man inte vara för en liten goldenvalp. Måste ha varit en muslim i så fall som varit rädd för att bli biten o då bli "oren" eller vad fan det är dom pysslar med.

Det tycker jag med, egentligen, men jag tvivlar väl ändå på att han hadde som avsikt att döda hunden.

Invandrarliknelsen håller väl inte riktigt om man bara möter dem på gatan. Men kastar en invandrare, eller vilken okänd person som hellst för den delen, sig över mig på gatan utan förvarning är nog risken överhängande att jag sparkar bort den personen, även fast dom egentligen "bara ville hälsa".

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tycker folk här är aningen knasiga =)
skylla på matte när någon sparkar ihjäl en hundvalp och berätta att man kanske gör liknande om det skulle inträffa en själv.

Jag tänker iaf inte ge mig in i någon diskussion om detta men jag kommer ge er ett litet tips =)

Om jag nu mot förmodan råkar tappa min hund och han rusar mot er.
Stå bara still och titta på honom, inte stirra utan titta.
Blir du rädd så kommer han förstå detta och hålla sig på avstånd tills jag hämtar honom.

Skulle du/ni springa, så springer han efter.

Skulle du sparka/slå mot honom så ligger du riktigt riktigt risigt till.

Mer behöver jag inte säga om det!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svär över skitbåten som jag blivit ansvarig över och som har en förbannelse över sig. Inte nog med att det tar tid med alla som hör av sig; den ska ju visas också. Och som droppen tappade maken telefonen i havet när han skulle öppna båten!!!!

http://www.blocket.se/lund/Hemmabyggd_familjebat_30139958.htm?ca=23_10&w=0
Skriv en seriös annons så ska du nog se att den försvinner snart, tänk på att det e gamla gubbar (i olika åldrar) som köper en sån där båt så va lite sakligare.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tycker folk här är aningen knasiga =)
skylla på matte när någon sparkar ihjäl en hundvalp och berätta att man kanske gör liknande om det skulle inträffa en själv.

Jag tänker iaf inte ge mig in i någon diskussion om detta men jag kommer ge er ett litet tips =)

Om jag nu mot förmodan råkar tappa min hund och han rusar mot er.
Stå bara still och titta på honom, inte stirra utan titta.
Blir du rädd så kommer han förstå detta och hålla sig på avstånd tills jag hämtar honom.

Skulle du/ni springa, så springer han efter.

Skulle du sparka/slå mot honom så ligger du riktigt riktigt risigt till.

Mer behöver jag inte säga om det!

Tappar du din hund och den springer i attack mot mig så ska den och du vara glad om den bara får ett par kulor mindre. I bästa fall vänder den före den kommer fram :fakta.

Jag sparkar bäst jag vill, om jag anser det vara nödvändigt.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tappar du din hund och den springer i attack mot mig så ska den och du vara glad om den bara får ett par kulor mindre. I bästa fall vänder den före den kommer fram :fakta.

Han är kastrerad :fakta

Men nu springer inte min hund i attack mot någon, men skulle någon sparka på honom så blir det nog andra bullar :rolleyes:

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Ok ska dela med mig av en hundpplevelse. Jag tar en promenad och går förbi min granne som är hundvakt åt en gråhund/jämthund. Alltså lika stor som en varg. Han skäller på mig och ser ganska arg ut faktiskt. Efter ett pars sekunders slitande går kopplet av och han springer emot. Blir lite nervös för han ser ju arg ut. Stoppar händerna i fickorna utifall han skulle bita mig. Biter han mig? Inte ens ett naffs, han hälsar, luktar på mig å springer sedan iväg till en hästhageå skäller på hästarna där. Funderade jag på å sparka till den? Näe. Hur en fullvuxen karl får för sig å sparka bort en liten nyfiken 7-8kgs ulltuss skulle jag gärna vilja veta. Lite psykopat över på det enligt mig.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Jag sparkar bäst jag vill ifall du kommer i närheten av mig.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Kan nog erkänna att jag i panik varit nära att utföra det som mannen gjorde. Inte mot en valp, men blivit skråmd av lösa hundar flertalet gånger.
Kallar nog det instinkt och inte fobi.

:tummenupp:tummenupp

Kan inte hundägaren hålla sin hund kopplad ska man inte ha hund, jag skulle inte sparkat en valp men hatar verkligen hundar som springer löst.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum