Idag är jag förbannad därför att...

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
För att världens förmodligen sämsta tjuvar har sabbat min bildörr. Dem har varit och rotat som fan i låset och huggit hål i dörren. Men in i bilen har dem inte kommit, vad dem nu skulle in i den och göra. Kanske var det dem trasiga solglasögonen som lockade, eller dem 2 år gamla chipsen som ligger på golvet. Hursomhelst, man blir ju förbannad!! :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samma tjuvar som gjorde inbrott i farsans bil kanske.

Dom provade att bryta upp alla fyra dörrar med kofot, vilket resulterade i att alla fyra dörrar samt bakskärmarna förstördes, innan dom kom på den lysande idén att slå in sidorutan istället (eller den kanske exploderade när dom bröt i dörren), för att ta sig in och sno en tvårattars Blaupunkt kassetbandspelare.

Bilen var olåst och dom glömde fronten och rattarna till bandaren (som dessutom var död på en kanal så att den bara spelade i vä högtalare)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
eftersom att min dator efter ett HALVÅR börjar säga att det är dags för mig att köpa ett nytt batteri :brinnerup va i helvete är det för kvalite.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eftersom att min dator efter ett HALVÅR börjar säga att det är dags för mig att köpa ett nytt batteri :brinnerup va i helvete är det för kvalite.

Acer?

Jag är förbannad för att ungen ville vakna och leka mellan 05:30-07:10 och sen vaknade hon nu. Jag är sjukt trött just nu, kan ha att göra med att jag inte gick och la mig i tid...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Acer?

Jag är förbannad för att ungen ville vakna och leka mellan 05:30-07:10 och sen vaknade hon nu. Jag är sjukt trött just nu, kan ha att göra med att jag inte gick och la mig i tid...

dell, men jag är inte så orolig för trots meddelandet så verkar den hålla nästan samma driftstid som innan :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
sluta gnäll.. splång ny laptop med deklarerad batteritid 8h laddar fullt å drar ur sladden

Återstående batteritid: 5h40min (99%) jaha tack för den! dessutom blev skärmen så mörk att man knappt kan läsa på den..

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
sluta gnäll.. splång ny laptop med deklarerad batteritid 8h laddar fullt å drar ur sladden

Återstående batteritid: 5h40min (99%) jaha tack för den! dessutom blev skärmen så mörk att man knappt kan läsa på den..

oj vad tråkigt, bara 5.40 i tid, nä då ska jag inte klaga när jag har ungefär en timme kvar efter jag dragit sladden? (3h när den var ny) och skärmstyrkan kan du ju dra upp själv.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Eeeeh ja, det är 8 timmar om du låter maskinen stå helt orörd med lägsta skrämstyrkan och Wifi, blåtand och dylikt avstängt..
Du trodde väl inget annat va?? :tungan

oj vad tråkigt, bara 5.40 i tid, nä då ska jag inte klaga när jag har ungefär en timme kvar efter jag dragit sladden? (3h när den var ny) och skärmstyrkan kan du ju dra upp själv.

Meddelandet är triggat av en krets i batteriet...
Det kommer hålla precis 1 år sen kommer det hålla max 15 min.
Ring Dell och säg att ditt batteri är tvärkasst, håller max 10 minuter..
Det borde räcka för att få ett nytt hemskickat med posten..
Köpa ett Dell batteri vill du inte göra, dom är snordyra..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
hehe okej det sög ju pörjo. Trode 5h sög iom att acer gör så stor grej av timelinex serien men jag antar att det bara är ett sätt att sälja dåliga datorer till ett dyrt pris... fan..

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Eeeeh ja, det är 8 timmar om du låter maskinen stå helt orörd med lägsta skrämstyrkan och Wifi, blåtand och dylikt avstängt..
Du trodde väl inget annat va?? :tungan

Meddelandet är triggat av en krets i batteriet...
Det kommer hålla precis 1 år sen kommer det hålla max 15 min.
Ring Dell och säg att ditt batteri är tvärkasst, håller max 10 minuter..
Det borde räcka för att få ett nytt hemskickat med posten..
Köpa ett Dell batteri vill du inte göra, dom är snordyra..

Går de med på det om man hotar med att aldrig köpa en dell igen? Meddelandet sa uttryckligen att garantier inte gäller batterier :( sen ryker väl garantin på resten med eftersom det är integrerat så jag måste öppna maskinen :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
hehe okej det sög ju pörjo. Trode 5h sög iom att acer gör så stor grej av timelinex serien men jag antar att det bara är ett sätt att sälja dåliga datorer till ett dyrt pris... fan..

Sanning med modifikation som redan nämnts :/ de håller 8 timmar med Max strömspar på.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Går de med på det om man hotar med att aldrig köpa en dell igen? Meddelandet sa uttryckligen att garantier inte gäller batterier :( sen ryker väl garantin på resten med eftersom det är integrerat så jag måste öppna maskinen :(

Jaha... solly.. visste inte att det var den modellen...
Ja då är det ju lite värre..
Exakt vilken modell är det??

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Syrran har någon Asus som ska ha svinlång batteritid, och det har den med. Men det är typ 20 olika saker som måste ställas in..

Typ välja rätt grafikkort, välja rätt fart på processorn, välja hur mycket Wlanet ska anstränga sig und so weiter..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Absolut IGNET att göra, inte fan kan man sova heller, man blir föbannad. :mad:

dell, men jag är inte så orolig för trots meddelandet så verkar den hålla nästan samma driftstid som innan :va

Brukar få ett sånt meddelande på min hp ibland om man dummar sig med batteriet för mycket. Brukar funka att bara köra den helt död och sedan ladda fullt så brukar det repa sig. :tummenupp
Dock har jag bara 1tim 20min på min. :/ (energisparläge, men anväds ju)

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...