Idag är jag förbannad därför att...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Djursjukhuset hemma (tidigare erfarenhet efter att de tyckte att våran dåvarande katt verkade okej, ställt efter att ha kollat ögonen genom kattburen!, efter ett fall på tio meter) så nu när vi misstänker att en av katterna har fått urinstopp åker vi till skara. Han verkar inte ha ont men tar inga chanser, förhoppningsvis behöver han inte stanna kvar över natten.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Djursjukhuset hemma (tidigare erfarenhet efter att de tyckte att våran dåvarande katt verkade okej, ställt efter att ha kollat ögonen genom kattburen!, efter ett fall på tio meter) så nu när vi misstänker att en av katterna har fått urinstopp åker vi till skara. Han verkar inte ha ont men tar inga chanser, förhoppningsvis behöver han inte stanna kvar över natten.

Självklart blir de små liven ALLTID sjuka på en helgdag vilket innebär ca 3000:- för en "hotellnatt" med dropp...
Testa annars att ställa honom bredbent och massera ovanför ljumskarna vid urinblåsan, då brukar de pissa på sig. Då känner ni även om den är full...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Självklart blir de små liven ALLTID sjuka på en helgdag vilket innebär ca 3000:- för en "hotellnatt" med dropp...
Testa annars att ställa honom bredbent och massera ovanför ljumskarna vid urinblåsan, då brukar de pissa på sig. Då känner ni även om den är full...

Väljer skara o deras jour alla dagar framför Skövde även om det blir dyrare.

Har haft besvär "ett tag" o efter inrådan me veterinär via tfn de senaste dagarna valde vi nu att åka in. Blåsan visade sig vara helt tom. Han har varit fullkomligt opåverkad, har inte reagerat när jag har känt, förutom att han "springer" på lådan

Tack o lov behövde vi inte söva utan han fick antibiotika i spruta o tabl fem dagar framåt. Kostnaden hamnade på 1900 o då justeras den av Agria efteråt.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Taskigt, men tanten borde ju se till att hålla i kopplet & hålla koll på sin hund så hade det knappast hänt. Det kan mycket väl vara någon som är förbaskat rädd för hundar & då kan man reagera lite hur som hellst. Tyvärr är det nog mattes fel faktiskt... :(

Men hur farlig kan en 10v gammal golden valp se ut å vara egentligen. Är man så överbeskyddande ska man nog hålla sina barn inomhus tills dom blivit myndiga.

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Ja alla lär väl kunna se skillnad på en pitbull å golden iaf. Sen måste man inte sparka bort hunden heller. Kan ju fösa , mota bort den med benet bara.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men hur farlig kan en 10v gammal golden valp se ut å vara egentligen. Är man så överbeskyddande ska man nog hålla sina barn inomhus tills dom blivit myndiga.

Det gör den inte (även om dom har rätt vassa gaddar dom små liven :näsblod), men är man skrajj så är man. Och det är ju ändå ägarens ansvar oberoende.
Hunden tycker jag dock lite synd om.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va e det för sjuk jävel som väljer att sparka ihjäl en blond svansviftande 30 cm ulltuss som springer fram för att hälsa ens barn? Det hade troligen blivigt höjdpunkten på ungarnas dag.

Och att sen påstå att matte bussa den på honom är ju bara ännu sjukare, hans barn kommer bli problem värre än den hunden nånsin kunde blivigt..

Okej det där fick mig faktiskt ordentligt förbannad.

Det gör den inte (även om dom har rätt vassa gaddar dom små liven :näsblod), men är man skrajj så är man. Och det är ju ändå ägarens ansvar oberoende.
Hunden tycker jag dock lite synd om.
Varför gäller inte samma för barn? Jag är livrädd för barn men ändå tillåts andra oavsiktlig bastard barn springa fram å snorra på mig eller om dom e nått år äldre kasta saker på mig, men om jag så mycket som höjer rösten mot dom blir det ett jävla liv.

Hon skulle sparkat ihjäl en unge som kompensation.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Varför gäller inte samma för barn? Jag är livrädd för barn men ändå tillåts andra oavsiktlig bastard barn springa fram å snorra på mig eller om dom e nått år äldre kasta saker på mig, men om jag så mycket som höjer rösten mot dom blir det ett jävla liv.
Understödes. :)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Va e det för sjuk jävel som väljer att sparka ihjäl en blond svansviftande 30 cm ulltuss som springer fram för att hälsa ens barn? Det hade troligen blivigt höjdpunkten på ungarnas dag.

Och att sen påstå att matte bussa den på honom är ju bara ännu sjukare, hans barn kommer bli problem värre än den hunden nånsin kunde blivigt..

Okej det där fick mig faktiskt ordentligt förbannad.

Hon skulle sparkat ihjäl en unge som kompensation.

Jag har faktiskt blivit biten av hundar när jag var liten. Då hade jag inställningen att hundar "bara ville hälsa" precis som våran gjorde.
Det har gett mig inställningen at jag skiter i om hundjävlarna är golden eller rottis. Har man en hund får man fan hålla den i styr. Samma sak med skitungar.

Jag hatar hundar som springer emot en som man inte känner. Men jag tror inte jag hade sparkat iväg hundaset. Men man ska aldrig säga aldrig.

Edit: Dessutom är jag äckligt förbannad på morsans Nissan Almera-jävel.
Har hållt på i 2fucking timmar med att försöka få tillbaka oket efter bromsskive och beläggbyte. Allting är rengjort, insmort, spelar som det ska, kolven är inpressad och beläggen på plats. Likförbannat så nyper skivan sista 1/2-varvet när man ska skruva tillbaka oket.
HELVETE

Edit2: Dessutom har jag lånat en boxer för att kunna se NFL matchen som går just nu. Men så glömde ägaren skicka med en dosa.
Faderkakan har slarvat bort modulen till den inbyggda boxen i TVn.

Jag dödar någon snart

Last edited:

Greenlund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
98, Suzuki TL1000 S
Ledigveckan är över för denna period så nu har man en 13-timmars arbetsdag att se fram emot imorrn =(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag har faktiskt blivit biten av hundar när jag var liten. Då hade jag inställningen att hundar "bara ville hälsa" precis som våran gjorde.
Det har gett mig inställningen at jag skiter i om hundjävlarna är golden eller rottis. Har man en hund får man fan hålla den i styr. Samma sak med skitungar.

Jag hatar hundar som springer emot en som man inte känner. Men jag tror inte jag hade sparkat iväg hundaset. Men man ska aldrig säga aldrig.

Edit: Dessutom är jag äckligt förbannad på morsans Nissan Almera-jävel.
Har hållt på i 2fucking timmar med att försöka få tillbaka oket efter bromsskive och beläggbyte. Allting är rengjort, insmort, spelar som det ska, kolven är inpressad och beläggen på plats. Likförbannat så nyper skivan sista 1/2-varvet när man ska skruva tillbaka oket.
HELVETE

Edit2: Dessutom har jag lånat en boxer för att kunna se NFL matchen som går just nu. Men så glömde ägaren skicka med en dosa.
Faderkakan har slarvat bort modulen till den inbyggda boxen i TVn.

Jag dödar någon snart
Jo färstår helt att man ska ha koll på sin hund men att sparka ihjäll en valp ärligttalat har du sett en tio veckor gamal golden? Den hade inte kunnat vara sötare och mindre hotful om den så vore gjord av sockervad.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka