Idag är jag förbannad därför att...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Att det ska ta en hel jävla dag att byta en slangklämma. :huvet
Börjar bli duktig less på att skruva gammalt rostigt rappel, men man har ju tyvärr inget val när det fattas pengar :(

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Då måste du ju ändå göra något fel? :va

Lite
Slangklämman till påfyllningsröret till tanken hade lossnat, eller rättare sagt rostat av (745a). Tänkte att det är lika bra att ta ner och rengöra tanken etc. när man ändå håller på.
Då gick två bultar av och täppte till gängen duktig. Så fick leka lite med svetsen och satte dit två andra bultar med en mutter på utsidan istället.
Får upp tanken efter många om och men.
Då har avluftningsslangen lossnat och kilat fast så det bara är ta ner den igen. Sen får jag upp den, pillar på alla slangar, lyckas bängla in den i rätt position och sätta fast fästet som blev lite halvpilligt med min hemmalösning. Det tog ett par timmar själv.
När jag sedan ska dra fast sista muttern hörs ett litet *knäck* och balken visar sig vara rostig precis vid fästet så halva fästet lossnar från balken så det är bara riva ner hela skiten igen för att rostlaga balken och återigen bygga ett nytt fäste.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Lite
Slangklämman till påfyllningsröret till tanken hade lossnat, eller rättare sagt rostat av (745a). Tänkte att det är lika bra att ta ner och rengöra tanken etc. när man ändå håller på.
Då gick två bultar av och täppte till gängen duktig. Så fick leka lite med svetsen och satte dit två andra bultar med en mutter på utsidan istället.
Får upp tanken efter många om och men.
Då har avluftningsslangen lossnat och kilat fast så det bara är ta ner den igen. Sen får jag upp den, pillar på alla slangar, lyckas bängla in den i rätt position och sätta fast fästet som blev lite halvpilligt med min hemmalösning. Det tog ett par timmar själv.
När jag sedan ska dra fast sista muttern hörs ett litet *knäck* och balken visar sig vara rostig precis vid fästet så halva fästet lossnar från balken så det är bara riva ner hela skiten igen för att rostlaga balken och återigen bygga ett nytt fäste.

Fyfan, få saker är så jobbigt som rost. :/

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fyfan, få saker är så jobbigt som rost. :/
Bakfylla
Paj rygg
tristess
Brudar
Herpes

För att nämna några, men idag e jag hyffsat glad ör jag har bara det första tre.

HELVETE! stälde vredet på ugnen 180 grader fel så nu får jag äta sladder klyftpotatis.. plus att jag får vänta ännu längre..

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bakfylla
Paj rygg
tristess
Brudar
Herpes

För att nämna några, men idag e jag hyffsat glad ör jag har bara det första tre.

HELVETE! stälde vredet på ugnen 180 grader fel så nu får jag äta sladder klyftpotatis.. plus att jag får vänta ännu längre..

Herpes är väl inte tråkigare än rost? Det är ju åtminstone ett tecken på att du har fått knulla. Att du har fått rost är ju bara ett tecken på att du kör Volvo eller Renault.

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Jo, Cheyen däckade lagom till vi skulle dra ner på stan.. Vem får vara kvar med henne å missa allt roligt? Jo det var tydligen jag då alla andra försvann fort som fan... Skithelg..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Trist som fan, lördag kväll å inget skojj att gör. :/ Bittert.

Jo, Cheyen däckade lagom till vi skulle dra ner på stan.. Vem får vara kvar med henne å missa allt roligt? Jo det var tydligen jag då alla andra försvann fort som fan... Skithelg..

Är det din tjej är det väl knappast konstigt att det är du som får ta hand om tanten? Lite orutinerat av henne kanske dock. :näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
När ska jag lära mig dom två mest elimitära sakerna?

Samvete är för loosers och bttre att försöka och misslyckas än att inte försöka?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Va på krogen och en jävligt snygg brud med så jävla skön attityd flirta med mig halva kvällen problemet 1 hon va jävligt dragen men med väöärdigheten kvar, å jag va nästan nykter 2 vad som verka va hennes pojkvän satt brevid å blängde på en.

I kön ut får jag reda på att han e en looser som bara går i hennes klass, ser sen att han leder henne hem tror fan han e en så äcklig jävel som försker sätta på henne när hon somnat.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Va på krogen och en jävligt snygg brud med så jävla skön attityd flirta med mig halva kvällen problemet 1 hon va jävligt dragen men med väöärdigheten kvar, å jag va nästan nykter 2 vad som verka va hennes pojkvän satt brevid å blängde på en.

I kön ut får jag reda på att han e en looser som bara går i hennes klass, ser sen att han leder henne hem tror fan han e en så äcklig jävel som försker sätta på henne när hon somnat.

Ajsi, ja där har vi alla vart tror jag. :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ajsi, ja där har vi alla vart tror jag. :)
Mjo men fan att man fortsätter gå i fällan, om hon är för bra för vasd som verkar va hennes pojkvän är det fan bara gå all in å försöka om han har några bollar märks det fort..

(Nej jag har inte fått ligga sen jag flytta till lapphelvetet och det börjar ta ut sin rätt..)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Mjo men fan att man fortsätter gå i fällan, om hon är för bra för vasd som verkar va hennes pojkvän är det fan bara gå all in å försöka om han har några bollar märks det fort..

(Nej jag har inte fått ligga sen jag flytta till lapphelvetet och det börjar ta ut sin rätt..)

Jo är ju det som är det taskiga. Annars gör man som polaren och säger "hon är för bra för mig" och vågar inte gå vidare fast hon flirtar som tusan. :huvet Ingen bra plan helt enkelt.

Mjo, fittorka är fan inte att leka med! (jo, jag vet :gnissla)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Jag brukar gå på den motsatta niten :näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jo är ju det som är det taskiga. Annars gör man som polaren och säger "hon är för bra för mig" och vågar inte gå vidare fast hon flirtar som tusan. :huvet Ingen bra plan helt enkelt.

Mjo, fittorka är fan inte att leka med! (jo, jag vet :gnissla)
Hehe jag kör lite av samma, e piss feg för att ragga men i samma sekund som dörren stängs inser jag vadfan jag borde gjort.. Handlingsförlamning och åtrå är en livsfarlig kombo..

Och om jag satsar så kan jag ge mig fan på att nån polare cockblockar en totalt..

Nej fan dags att svinna runt lite. verkar ju va det vinnande koncptet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Hehe jag kör lite av samma, e piss feg för att ragga men i samma sekund som dörren stängs inser jag vadfan jag borde gjort.. Handlingsförlamning och åtrå är en livsfarlig kombo..

Och om jag satsar så kan jag ge mig fan på att nån polare cockblockar en totalt..

Nej fan dags att svinna runt lite. verkar ju va det vinnande koncptet

Hahah, jag kör inte riktigt med samma, har turen (nåja) att inga brudar flirtar med mig, så det är inget att oroa sig över :p

Men efterklok är det lätt att vara, som nån nog sagt. :/

Kan ju vara taskit det med, men man kan ju varva dom lite som omväxlig, det kanske inte sku va helt fel. :)

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Hur menar du? missar helt eller?

Hahah, jag kör inte riktigt med samma, har turen (nåja) att inga brudar flirtar med mig, så det är inget att oroa sig över :p

Men efterklok är det lätt att vara, som nån nog sagt. :/

Kan ju vara taskit det med, men man kan ju varva dom lite som omväxlig, det kanske inte sku va helt fel. :)
Hehe är inget vanligt problem för mig heller direkt! nåja du missar nog bara dom som gör det, blir ju lätt så när man inte e van :D

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...