Idag är jag förbannad därför att...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För att mobiljäveln strular som fan, igen!

Det här med allmänna reklamationsnämnden.. Är det tredje gången prylen går sönder (på samma vis dessutom?) eller tredje gången säljaren försökt laga den, som man har rätt att lämna tillbaka skiten?

Säljaren har rätt till 3 försök att reparera varan. Efter det kan du reklamera varan och få en ny eller i motsvarande skick. Spara alla gamla servicekvitton så du kan påvisa tidigare försök att laga enheten.

Fungerar faktiskt väldigt bra att reklamera, jag har just fått en ny laptop och har en ny telefon på G.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Säljaren har rätt till 3 försök att reparera varan. Efter det kan du reklamera varan och få en ny eller i motsvarande skick. Spara alla gamla servicekvitton så du kan påvisa tidigare försök att laga enheten.

Fungerar faktiskt väldigt bra att reklamera, jag har just fått en ny laptop och har en ny telefon på G.

Fan då, då får jag lämna in den en gång till då, men sen är det kört, för både den och säljaren. Trött på skrället, ska aldrig ha en sån igen!

Men tack för svaret! :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man ska köra gamla brittiska hojar
Ha telifån från SE
och leva enligt devisen "Mat ska inte avnjutas, mat ska nedkämpas för att visa att man är högst i näringskedjan"

Mest sport så :fakta

...och helst gjuta sina egna kolvar själv. :burtmonroe

Nä, det kan ju inte vara så att en vara är helt enkelt sjukt bra, och således ett bra köp?

Det är ju bättre att jäFlas med strulande prylar med klart bristfällig qualität* - för då får man vara lite spÄsiÄll och egen. Allt i sann microsoft/ducati-hatar-anda (ni vet, alla älskar att ha en åsikt om Vista, Ducati - och nu Iphones). :hihi

/J

* Nej, 1098:an har varit rock-solid. :banana

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Att det inte går att leva ett normalt liv som nattuggla. Och att jag är en nattuggla blir jag också förbannad av, för det krabbar till min situation hela tiden. Vänder på dygnet bara efter ett par dagar. Att jobba 7-16 lär jag mig aldrig heller, lika trött varje morgon. I min bransch "ska man vara uppe tidigt" vilket är nått
jävla småländskt arbetar-fantasi som nån bonde kom på och som färgat hela mitt liv och säkerligen hela överarbetande svenska folket. Jag är inte stolt smålänning.
Jobbade på ett snickeri i småland i mina yngre dagar. Ramlade in en halvtimme för sent varje dag och det var jevla liv på de klock-beroende anställda. "Söver du inte om nätterna pöjk?" "orkar du inte jobba din lille parvel?". Det som de inte märkte var att jag jobbade ca 4 övertid, minst, varje dag men det var det ingen som tackade en för. När de märkte att jobbet var gjort åt dem när morgonen kom blev det också ett jevla liv. Herregud vad en arbetsmiljö sätter spår i ens liv. Jag ska starta eget snickeri, ha telefontid mellan 10-12 sen får människor utanför leva lina liv bäst de vill.
/Föddes social, blev enstöring av miljön

Du är inte ensam! :gnissla

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Vaktmästare lider inte av det där fenomenet.

Telefontid mellan kvart över åtta och halv nio.
Ojämna tisdagar.
Jämna månader.
De har dock en nackdel och även här kan jag referera till Småland, nämligen min käre farmor, som jag ordagrant citerar - "Jevla kommunalarbetare!".

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag förbannad för att folk inte hör av sig:mad: Ringde en snubbe igår och ville komma och köpa min bil. Vi bestämde en tid på eftermiddagen (idag) och att han skulle ringa innan han körde hemifrån. Klockan tio ringer människan och undrar om han kan komma tidigare. "Visst" svarar jag, lagom sömndrucket eftersom jag låg och sov. "Bra" säger han, "sms:a din adress så kör jag direkt". Tre timmar senare har han fortfarande inte dykt upp, och än mindre hört av sig och förklarat var han blir av. Ringer då upp och undrar om de ville komma idag eller vad som händer. Får till svar "Ehm, jag ringer dig om fem minuter". I helvete heller, han har fortfarande inte ringt:mad: Är det verkligen så jävla svårt att höra av sig och förklara läget, kanske rentav säga "tyvärr, vi är inte intresserade längre"!?:confused: Bara ge mig nånting så jag slipper gå här och vänta på någon som aldrig kommer!:mad: Planen var annars att jag skulle ha dealat med dessa människor nu runt lunch för att sen åka in till lund och hänga med ett par polare, men nu börjar det bli för sent tack vare det där jävla mufflonfåret:mad: Trött man blir, jag hatar människor.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Farsan.
Han kommer med sina "tips". Sen blir det en lång diskussion om att det inte alls är fysiskt möjligt att utföra det han säger och till sist ska han bevisa att det går och gör tvärtemot vad han sade med ursäkten "Det trodde jag du också kunde räkna ut".

Och hur folk kör i förhållande till vagnparken.
Har du 200kusar, fyrhjulsdrift och flong nya vinterdäck så ANVÄND SKITEN OCKSÅ.
Blir galen när man med släp måste ligga och puttra i 70 på en 90väg eftersom någon gammal kärring inte behagar använda motorn i bilen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fruntimmer :mad:
Min hona körde 57km/h på 50-väg och fick 2000:- i böter idag. För det första så har jag sagt åt henne att ge fan i att köra fort på 30- och 50-vägar. Och sen har jag förbjudit henne att skriva under papper från myndigheter som vill oss illa.
Och hon sitter där skitglad och berättar om det och säger: "Ja, men nu fick jag ju äntligen utnyttja den där fortkörningsförsäkringen du betalar åt mig varje år".
Ja visst, om det hade funkat på 50-vägar!!!! :mad:

Och VAG får mig också förbannad. Köp aldrig en VAG vad ni än gör. Var där idag då motorlampan började lysa och bilen går inte på gas sedan en vecka tillbaka (1.4TSI-skitmotor) och mekanikern sa att det "bara" var lambdasonden som hade gett upp då den ej tål gas. Smart VAG, jävligt smart. Tjatar om en hyrbil men de påstår att de bara betalar de första 3 dygnen om bilen är obrukbar vilken den dessutom inte är.
Nåväl, inte min bil utan styvfars som har lånat ut den till mig då han har en annan firmabil till jobbet. Jag kör en äcklig Saab istället, som idag framstod som ett bra drag dock.

Nåja, jag kommer 3 kilometer innan bilfan börjar hosta och bluddra som en tok. Skiter i detta och våldskör skiten på motorvägen (uppnår den hiskeliga farten av 165km/h innan den inte orkar mer) i hopp om att den ska explodera, då kan de ju knappast neka mig en hyrbil?
Kör 3 mil innan jag åker in på verkstaden igen, slänger upp nyckeln och ber om en hyrbil. Förklarar att företaget inte betalar någon hyrbil efter dessa 3 dagar så de får fixa det på annat vis. De påstår att generalagenten ska stå för det hela och sen berättar de att det är 200 bilar som väntar på lambdasonden som är restad utan leveransdatum. Bara i Örebro :D
Går till hyrbilsdisken, får en bil. Vad tror ni att jag får för något. Så klart, en Passatjävel! Dock en slö diesel som kanske håller ihop till Sälen på söndag. Jag åker dock Saaben, min käre bror och hans familj får ta denna istället. Han kör också Saab nämligen men litar inte på att skiten håller mer än till stadsgränsen...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Igår var jag på dåligt humör och fick för mig att lägga ut hojen på blocket. Så kommer det nån och köper den idag! :huvet

Sen räknade jag ut att den kostat 180kr/timmen bara i värdeminskning, det hade jag ju kunnat gett fan i att räkna ut.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Igår var jag på dåligt humör och fick för mig att lägga ut hojen på blocket. Så kommer det nån och köper den idag! :huvet

Sen räknade jag ut att den kostat 180kr/timmen bara i värdeminskning, det hade jag ju kunnat gett fan i att räkna ut.

Sånt där ska man inte räkna på, jag har gjort samma sak och gråtit :gråta

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fi fan, nu vet man inte ens vilket horoskop som gäller:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/horoskopet-en-hel-manad-fel

Jag menar, har de svårigheter jag stött på har stärkt mig i min beslutsamhet, eller har mina pengar tyckts ha gått åt lite väl snabbt den senaste tiden (shit hur kunde dom pricka in den strax efter jul, spooky). :mad:

http://www.metro.se/se/article/2007/02/27/20/5421-45/

Uuh..
Han den där Jason Hanna var en udda typ. Det var bara i öst som det hade ändrats men här i väst är det samma som för 2000 år sedan? Har han blivit felciterad eller missförstår jag något? Eller påstår han verklign att bara halva planeten påverkas av en förändring i position?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag har jag inget att vara förbannad på, sjukt kul dag på geggräsern....skall man bli förbannad för att man inte har något att negga över? :va :hihi

Edit - Jo, en bubblare dök precis upp, jag behöver fippla i ett lite större lågfartsmunstycke på Hondan, i ett kallgarage, där fuggen precis inte verkar gå att vrida såpass att man kommer åt munstyckena (utan man åker på att riva ned bakramen för att få ur förgasaren... :huvet ).

Jag tror vi börjar med en sambuca eller 2.

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Andra gången jag släpar ut en dam för skidåkning i pisten, och andra gången det är skitväder. Vanliga damer uppskattar inte när det faller is från himmelen som i princip piskar sönder huden :huvet

Tröstar mig med att jag spöade henne i Buzz senare på kvällen...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Skotern startar inte, jag renoverar knasarna och byter stift.
Första starten och gashandtaget pajar.
Jag renoverar gashandtaget med en lödkolv och en plastbit.
Släpar ut skotern och ska starta den.
Då går startsnöret av.
Gränsvärdet på tålamodet börjar gå mot noll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skotern startar inte, jag renoverar knasarna och byter stift.
Första starten och gashandtaget pajar.
Jag renoverar gashandtaget med en lödkolv och en plastbit.
Släpar ut skotern och ska starta den.
Då går startsnöret av.
Gränsvärdet på tålamodet börjar gå mot noll.

Ah, en funktion av typen en konstant T (tålamodsfaktor) dividerat med variabeln J (jäkelskaper)?
Lim J --> oändligheten, f(J) --> 0:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Borde klaga på att jag spenderat flera timmar i köer och att jag måste visa upp polisanmälan för att få ut ny mobil och att den skickas till ystad så jag har ingen mobil på ett par dagar.

Men jag är glad ändå :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tajja 2 gånger dagligen.
När ska man ha tid med det egentligen? :/

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...