Fruntimmer
Min hona körde 57km/h på 50-väg och fick 2000:- i böter idag. För det första så har jag sagt åt henne att ge fan i att köra fort på 30- och 50-vägar. Och sen har jag förbjudit henne att skriva under papper från myndigheter som vill oss illa.
Och hon sitter där skitglad och berättar om det och säger: "Ja, men nu fick jag ju äntligen utnyttja den där fortkörningsförsäkringen du betalar åt mig varje år".
Ja visst, om det hade funkat på 50-vägar!!!!
Och VAG får mig också förbannad. Köp aldrig en VAG vad ni än gör. Var där idag då motorlampan började lysa och bilen går inte på gas sedan en vecka tillbaka (1.4TSI-skitmotor) och mekanikern sa att det "bara" var lambdasonden som hade gett upp då den ej tål gas. Smart VAG, jävligt smart. Tjatar om en hyrbil men de påstår att de bara betalar de första 3 dygnen om bilen är obrukbar vilken den dessutom inte är.
Nåväl, inte min bil utan styvfars som har lånat ut den till mig då han har en annan firmabil till jobbet. Jag kör en äcklig Saab istället, som idag framstod som ett bra drag dock.
Nåja, jag kommer 3 kilometer innan bilfan börjar hosta och bluddra som en tok. Skiter i detta och våldskör skiten på motorvägen (uppnår den hiskeliga farten av 165km/h innan den inte orkar mer) i hopp om att den ska explodera, då kan de ju knappast neka mig en hyrbil?
Kör 3 mil innan jag åker in på verkstaden igen, slänger upp nyckeln och ber om en hyrbil. Förklarar att företaget inte betalar någon hyrbil efter dessa 3 dagar så de får fixa det på annat vis. De påstår att generalagenten ska stå för det hela och sen berättar de att det är 200 bilar som väntar på lambdasonden som är restad utan leveransdatum. Bara i Örebro
Går till hyrbilsdisken, får en bil. Vad tror ni att jag får för något. Så klart, en Passatjävel! Dock en slö diesel som kanske håller ihop till Sälen på söndag. Jag åker dock Saaben, min käre bror och hans familj får ta denna istället. Han kör också Saab nämligen men litar inte på att skiten håller mer än till stadsgränsen...