Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Jag och kidsen stack ut på landet till sommarstugan och skulle grilla, på vägen dit nästan framme ligger en liten lantlivs (ica) vi behövde nått gott å dricka så jag stannar till där och ser att det bara står 2 bilar utanför = ingen kö!
Jag säger till barnen att dem får vänta i bilen!
Kubbar in och rycker åt mig saft och en påse godis , ingen kö så jag är ute på 2-3min igen!
När jag knallar ur så ser jag att en gubbe och en kärring i 60års åldern står utanför min bil och typ glor in i den, ser att dem kollar på mig när jag kommer gåendes, kärringen fäller nån kommentar till sin gubbe men jag är lite för långt ifrån för att höra, jag är framme vid bilen nu och kärringen fäller en kommentar igen, jag hör vartannat ord ungefär, ( Kolla rädd hon .... ) Jag tolkade som att hon sa att min dotter var rädd i och med att jag hade lämnat dem ensamma i bilen.
Jag tänkte att jag skulle skita i kärringen men blir förbannad precis när jag skall kliva in i bilen.
Jag säger: Va !?
Kärringen: Va!
Jag: Ja du sa ju nånting, vad sa du?
Kärringen: Näh, jag sa inget!
Jag: Jo det gjorde du, nått om rädd! Vad är det du vill ha sagt?
Kärringen: äh äh!
Jag: Säg!
Kärringen: Ääähh jag sade det att hon såg lite rädd ut för att vi stod utanför fönstret!
Jag: Ok, nästa gång behöver ni kanske inte stå där och skrämma henne då!
Jävla gamlingar!
Förra veckan vare en gubbjäkel 65-70 år som började jiddra med mig i icakön om att jag inte lade upp mina varor på bandet i tid trots att snubben före inte hade betalat/låg många av hans varor kvar på bandet..
Jag försökte hålla mig lugn men det slutade med att jag vart förbannad och sade till gubben eftersom du har så jäddra bråttom så är det bäst att du får gå före!
Då ville han inte det, Citat: Nä jag har inte bråttom!
Gammlingar
Precis sådär ska jag oxå bli. Som en ondskefull version av Kronblom. Helt omöjlig och grinig.