Sjukhuset hade förut tre automater; en är sedan länge borta och det fanns således två kvar där en fanns inne på en bank. Nu har banken, igår, fått för sig att flytta lokaler och vips så var det bara en automat kvar....och den jävla skiten var det idag(återigen)det fel på
...Summan av det hela; ingen av ställerna som säljer lunch, fika på sjukhuset (!!!)tar kort så det blev att handla äckelsmörgåsar på pressbyrån (där kunde man inte heller ta ut kontanter pga att de inte vill hantera det pga rånrisken) Jag arbetar långa dagar och vill ha min "vanliga" lunch
2000-talet =papperslöst och kontantfritt samhälle
heller..
Sedan är jag urförbannad på SJ o deras stroppiga konduktörer: var på väg att gå på ett konkurrerande tåg (som man får åka med på pendlarkortet) men ville passa på att fråga SJ:s konduktörer ang DERAS tåg till skövde som stod på perrongen brevid om hur de går "nu för tiden", fick då svaret "jag pratar med min kollega och fortsatte prata med honom. Kände mig väldigt illa bemött och frågade om han inte visste när tåget gick. Fick då till svar: Ska du åka med det tåget *pekar mot Connex* så får du fråga deras personal.
Men du din nöt det är ju just SJ:s tåg jag ville fråga om
Jag är sj priokund,hade lust att trycka upp förmånskortet upp i nästan på honom