Idag är jag förbannad därför att...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag känner mig ofredad att dom låter våra skattepengar gå till sånt larv. Ska det vara så att pengarna ska gå till sånt där fjanteri så kan vi ha omröstning kring varje fall och dom som känner sig så jävla ofredade kan väl få betala för utryckningen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
För att min mesiga förkylning inte vill bryta ut ordentligt. E för pigg för att kunna ligga i soffan och kvida och bli uppassad. :mad:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att min mesiga förkylning inte vill bryta ut ordentligt. E för pigg för att kunna ligga i soffan och kvida och bli uppassad. :mad:
Du kan få lite av min halsfluss.. eller nu e den rätt i shackt men sviterna av att inte haft nån som passat upp en däremot, 1 liter saftsoppa är det jag levt på i 4 dagar fram tills imorse.. tror fan ja börjar ramla under 70 sträcket vilket INTE är bra om man är 193..

Så sitter just nu och hinkar nyponsoppa (smakar skit av nån anlednin) och överväger att köra till donken,(snabbt blodsocker och konsistenslöst. :hihi)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Du kan få lite av min halsfluss.. eller nu e den rätt i shackt men sviterna av att inte haft nån som passat upp en däremot, 1 liter saftsoppa är det jag levt på i 4 dagar fram tills imorse.. tror fan ja börjar ramla under 70 sträcket vilket INTE är bra om man är 193..

Så sitter just nu och hinkar nyponsoppa (smakar skit av nån anlednin) och överväger att köra till donken,(snabbt blodsocker och konsistenslöst. :hihi)

Det verkar som att jag skulle behöva lite sån. 194 och väger 115. :gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Det verkar som att jag skulle behöva lite sån. 194 och väger 115. :gnissla
Se till att inte ha anhöria i närheten bara dem skulle ju kunna köpa medcin, laga lätt äten mat, matta dig, stödja dig så du inte svimmar på väg till muggen etc..

Nej va helt själv ha bara saftsoppa pencelin och treo comp hemma..

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska byta vevarmar på trampcykeln. För att få bort dem behövs ett specialverktyg. Det har jag lånat. Jag behöver även en kedjebrytare/nitare. Det har jag. Sedan behövs även en insexnyckel storlek 7. Tänkte 4 gånger att en sådan får jag inte glömma att ta med mig hem från garaget. Tog jag med en sådan hem? Gjorde jag det? Va? Nej, självklart inte.

:huvet
Både att han hade det, och att folk ringde polisen om det...
Ja jävlar. >.<
Det fattas en halv kvadratdecimeter tyg på hans badbyxor! Ring pålisen! Skandal!

Jag tycker varken det är sådär sjukt klädsamt eller speciellt trevligt. Men då stör jag mig betydligt mycket mer på extremt tjocka människor. Och sådanna får ju visa sig ute så...

Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Var med polarna och kollade på film igår kväll, blev ganska sena så vid 0130 eller så började vi röra på oss. Dock fastnade vi som vanligt utanför och stod och snacka skit ett bra tag. Hörde ett billarm på håll men tänkte inte mer på det, man bor ju trots allt i Gottsunda. När det tjutit ett tag hörs en rejäl explosion och vi börjar se oss omkring, går en halv gata bort och hittar en brinnande bil. Nyligen påtänd då branden inte spridit sig särskilt långt än. Tar upp mobilen och ringer 112 för att larma. Tar litet drygt minuten innan man får svar av en ointresserad och dryg liten slyna, tur att det inte var någonting allvarligt som hänt. Man börjar ju förstå kritiken som riktas mot SOS Alarm... :brinnerup

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
För att jag under maj månad jobbade 200h och fick betala 2000:- för att göra det :mad:

Praktik via arbetsförmdl./jobbcoach:
Först var jag tvungen att fixa ett läkarintyg för 1000:- själv.
Sedan landade bensinnotan på 3000:- (där arbetsförmdl. skulle stå för allt över 600)
Och mat på cirkus 500:-

Under praktiken vart jag lovad lön för all tid utöver själva praktiktiden.
När jag insåg att så inte skulle bli fallet skickade jag in papperna för ersättning från f-kassan och körjournal/kvitton till jobbcoachen (eftersom de måste skriva under papperna till f-kassan, och de skulle prompt ha originalen på körjournal/kvitton)

Nu fick jag papper från f-kassan att spånen hos jobbcoachen skickat in körjournalen dit istället för arbetsförmedlingen?!
Och arbetsförmedlingen ska prompt ha originalen för att skicka ut en spänn.
Original som f-kassan inte har någon aning om vart de tagit vägen :mad:

Och inte fan har jag fått pengarna från f-kassan heller, men de lär väl ramla in så småningom.

Men känns så INNIHELVETEFÖRBANNAT dumt att man ska behöva lägga ut 2000:- för en 200h praktik.
Jag som hade fått för mig att man skulle få betalt för att arbeta, inte tvärtom.
När jag insåg att så inte blev fallet skickade jag

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ska byta vevarmar på trampcykeln. För att få bort dem behövs ett specialverktyg. Det har jag lånat. Jag behöver även en kedjebrytare/nitare. Det har jag. Sedan behövs även en insexnyckel storlek 7. Tänkte 4 gånger att en sådan får jag inte glömma att ta med mig hem från garaget. Tog jag med en sådan hem? Gjorde jag det? Va? Nej, självklart inte.

Jag tycker varken det är sådär sjukt klädsamt eller speciellt trevligt. Men då stör jag mig betydligt mycket mer på extremt tjocka människor. Och sådanna får ju visa sig ute så...

:hihi
Har du kollat mitt senaste inlägg i köpatråden förresten?:yoparty

Man ska inte prata med fula/tjocka människor, de kan få för sig att det är ok att se ut sådär.

För att jag under maj månad jobbade 200h och fick betala 2000:- för att göra det :mad:

Praktik via arbetsförmdl./jobbcoach:
Först var jag tvungen att fixa ett läkarintyg för 1000:- själv.
Sedan landade bensinnotan på 3000:- (där arbetsförmdl. skulle stå för allt över 600)
Och mat på cirkus 500:-

Under praktiken vart jag lovad lön för all tid utöver själva praktiktiden.
När jag insåg att så inte skulle bli fallet skickade jag in papperna för ersättning från f-kassan och körjournal/kvitton till jobbcoachen (eftersom de måste skriva under papperna till f-kassan, och de skulle prompt ha originalen på körjournal/kvitton)

Nu fick jag papper från f-kassan att spånen hos jobbcoachen skickat in körjournalen dit istället för arbetsförmedlingen?!
Och arbetsförmedlingen ska prompt ha originalen för att skicka ut en spänn.
Original som f-kassan inte har någon aning om vart de tagit vägen :mad:

Och inte fan har jag fått pengarna från f-kassan heller, men de lär väl ramla in så småningom.

Men känns så INNIHELVETEFÖRBANNAT dumt att man ska behöva lägga ut 2000:- för en 200h praktik.
Jag som hade fått för mig att man skulle få betalt för att arbeta, inte tvärtom.
När jag insåg att så inte blev fallet skickade jag

Du är sämst. När jag var jobbsökande så ville min handledare prompt att jag skulle ut på praktik, vilket jag vägrade och hänvisade till ett potentiellt scenario i stil med ditt. Inte ordagrant förvisso, men mer ett utlägg om att man kommer få jobba heltid med skitsysslor för negativ lön. "Kan företagen ta in praktikanter kan de gott anställa folk" tyckte jag. Handledaren tyckte väl lite sisådär om min inställning och försökte övertala mig, men samtidigt var han sjyst och förstod min synpunkt så han lät det vara och jag fick söka jobb i fred utan praktik.

Ett tag senare fick jag mycket riktigt jobb (skitgöra för svältlön, men bättre än ovanstående), och jag återvände så till arbetsförmedlingen för att prata med min handledare och skriva i de sista F-kassepapprena och så vidare.

Ungefär samtidigt började praktikanterna drälla tillbaka in på förmedlingen med sina historier om hur vidrigt och meningslöst det hade varit (för inte fan hade det lett till jobb för någon av dem, de hade ju bara fått slita hund gratis i en månad och sen blivit utslängda och utbytta mot nya praktikanter)... Efter att ha lyssnat på ett par tre historier, precis när jag gjorde mig redo för att gå, så suckade handledaren djupt, tittade på mig och sa "Bra jobbat":D

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
:hihi
Har du kollat mitt senaste inlägg i köpatråden förresten?:yoparty

Man ska inte prata med fula/tjocka människor, de kan få för sig att det är ok att se ut sådär.

Javisst! Trodde jag skrev ett svar, men tydligen inte... Funkar den fint?

Mm. Precis. Var på väg att säga lite för mycket igår. Åkte tåg in till Malmö, på andra sidan mittgången sitter en 40-50årig, inte alltför fager, kvinna. Kvinnan gnäller på konduktören om att det är så kallt i vagnen och undrar om hon inte kunde gör något åt det. Var på väg att upplysa kvinnan om att de häftiga temperatursvängningar hon känner inte beror på låg temperatur i vagnen utan mer på den period i en kvinnas livscykel hon befinner sig i.
Men jag var tyst, ty jag är en väluppfostrad pojke.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Du är sämst. När jag var jobbsökande så ville min handledare prompt att jag skulle ut på praktik, vilket jag vägrade och hänvisade till ett potentiellt scenario i stil med ditt. Inte ordagrant förvisso, men mer ett utlägg om att man kommer få jobba heltid med skitsysslor för negativ lön. "Kan företagen ta in praktikanter kan de gott anställa folk" tyckte jag. Handledaren tyckte väl lite sisådär om min inställning och försökte övertala mig, men samtidigt var han sjyst och förstod min synpunkt så han lät det vara och jag fick söka jobb i fred utan praktik.

Ett tag senare fick jag mycket riktigt jobb (skitgöra för svältlön, men bättre än ovanstående), och jag återvände så till arbetsförmedlingen för att prata med min handledare och skriva i de sista F-kassepapprena och så vidare.

I den här kommunisthålan blir du utan en spänn om du följer systemet till punGt och pricka. :mad:
Nu ledde det iofs till jobb med helt okej lön.
Men ändå vafan, snacka om värdelöst system.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
I den här kommunisthålan blir du utan en spänn om du följer systemet till punGt och pricka. :mad:
Ja arbetsförnedringen är riktiga kommunist as, blev av med ersättningen för att jag missa ett mötte, att jag hade förvarnat om det och att anledningen var att jag va på arbetsintervju som jag fixat de kvitta..

Det positiva är iaf att jag fortfarande kan säga att jag aldrig gått på bidrag så va det värt i efterhand :D

Men det där va ju rugigt värdelöst faktiskt

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Javisst! Trodde jag skrev ett svar, men tydligen inte... Funkar den fint?

Mm. Precis. Var på väg att säga lite för mycket igår. Åkte tåg in till Malmö, på andra sidan mittgången sitter en 40-50årig, inte alltför fager, kvinna. Kvinnan gnäller på konduktören om att det är så kallt i vagnen och undrar om hon inte kunde gör något åt det. Var på väg att upplysa kvinnan om att de häftiga temperatursvängningar hon känner inte beror på låg temperatur i vagnen utan mer på den period i en kvinnas livscykel hon befinner sig i.
Men jag var tyst, ty jag är en väluppfostrad pojke.

Nej?:va Jag har faktiskt inte hunnit testa den, den är som sagt demonterad och motorn måste kopplas in (hatar el)... Jobbar heltid nu och har varit så slut efter jobbet att jag inte orkat:D Men i helgen är jag ledig så då ska jag försöka pilla ihop den:)

:rofl

Surt... Jobbsökning är ganska hopplöst, framförallt om du är uing och tjänsten inte kräver någon särskild utbildning. Då är det ju i princip bara kontakter som gäller... När jag sökte aktivt var det ett rent helvete, fick inget jobb hur jag än gjorde och det dröjde länge innan jag fick något alls... Och när jag väl fick jobb var det ett riktigt sketatyg som ingen annan ville ha, men jag ville ju jobba. Nu däremot, när man känner en gubbe med egen firma som ibland får lite mer jobb än vad de har personal till, är det jobben som uppsöker mig. Hade inte planerat för något sommarjobb utan har fullt upp med plugg och skolaktivitet, och så plötsligt fick jag två veckor heltid:va :D

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Nej?:va Jag har faktiskt inte hunnit testa den, den är som sagt demonterad och motorn måste kopplas in (hatar el)... Jobbar heltid nu och har varit så slut efter jobbet att jag inte orkat:D Men i helgen är jag ledig så då ska jag försöka pilla ihop den:)

:rofl

Där ser man. Btw, var och tvångsollade ådin ni håller på och bygger på. Känner Micke (Skåne är litet...:p), men ni får nog skynda er lite om det ska bli nån ride av den!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Där ser man. Btw, var och tvångsollade ådin ni håller på och bygger på. Känner Micke (Skåne är litet...:p), men ni får nog skynda er lite om det ska bli nån ride av den!

Haha, där ser man! Jo, grejen är ju bara den att jag är ensam byggare för tillfället... Och i och med att Micke precis haft semester och mer eller mindre bott i verkstan har jag inte kunnat göra nåt på över en vecka. Men imorgon ska jag ta ett ryck, Och sen fortsätta i veckan. Hoppas på bättre väder bara...:va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati