Idag är jag förbannad därför att...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
....för att båtmotorn från helvetet sabbat ännu en helg. När det långa strulet med soppatillförseln blivit löst och båten gått som en klocka de senaste gångerna bestämde sig istället växelföraren eller något i växelhuset för att ge upp så för tillfället går motorn bättre än någonsin om man bortser från att det är omöjligt att få i neutral eller back och endast kan startas och köras med framåtgående växel i....

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
....för att båtmotorn från helvetet sabbat ännu en helg. När det långa strulet med soppatillförseln blivit löst och båten gått som en klocka de senaste gångerna bestämde sig istället växelföraren eller något i växelhuset för att ge upp så för tillfället går motorn bättre än någonsin om man bortser från att det är omöjligt att få i neutral eller back och endast kan startas och köras med framåtgående växel i....

Det är snart vinter och isen lägger sig. Upp med skiten och ta fram skidorna istället. :krama (försöker vara positiv)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är snart vinter och isen lägger sig. Upp med skiten och ta fram skidorna istället. :krama (försöker vara positiv)

Jo, nu åker skiten upp på land. Även om jag lyckas laga skiten (som förhoppningsvis inte är för svårt) så kommer jag göra mig av med motorn för den har gett mig för mycket huvudvärk. Får ju ångest och magont bara den bluddrar till ens en tiondels sekund...

Ska man ut och övernatta med familjen vill man inte ligga och oroa sig över motorns humör dagen efter...

Ska nog slipa stålkanterna på skidorna i kväll och ta en jäger och förtränga sommar och båtelände.

Snarret

Guest
Jag är förbannad för att jag misslyckades med att köpa skor idag! Provade fan miljoner skor, men alla var fel! :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är förbannad för att jag misslyckades med att köpa skor idag! Provade fan miljoner skor, men alla var fel! :mad:

TEsta att ha 46+ i skostorlek, med ovanligt breda och höga fötter även för den ganska massiva storleken.
Det enda som funkar är i princip vanliga arbetsskor. ;)

Sedan är jag ju iofs inte en kvinna med medfödd skofetish. :)

Snarret

Guest
TEsta att ha 46+ i skostorlek, med ovanligt breda och höga fötter även för den ganska massiva storleken.
Det enda som funkar är i princip vanliga arbetsskor. ;)

Sedan är jag ju iofs inte en kvinna med medfödd skofetish. :)

46+?? Det är galet!

Och nu kom jag ihåg att jag är förbannad över det med, att skor inte bara kan vara den storlek som de ska vara. Mina fötter är ju lika stora hela tiden, men inte fan är det samma storlek som gäller på skorna jämt för det!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
46+?? Det är galet!

Det är inte så ovanligt bland herrar.

Jag har själv 45-46 och tycker att det finns ett hyfsat utbud.

Snygga tjejskor i storlek 42 verkar däremot vara omöjligt att få tag på, IAF om man ska to tjejer med den storleken.

ÅAS gnäller ju tjejer med mindre fötter än så trots att det uppenbarligen finns en miljon skor att prova. :D

Snarret

Guest

Snygga tjejskor i storlek 42 verkar däremot vara omöjligt att få tag på, IAF om man ska to tjejer med den storleken.

ÅAS gnäller ju tjejer med mindre fötter än så trots att det uppenbarligen finns en miljon skor att prova. :D

Jo, det verkar lite jobbigt att vara tjej med stora fötter, faktiskt. Eller puttesmå. Såna storlekar finns det väl sällan flest av.
Så det gnäller iaf inte jag över, jag har finfina 36/37or, och det finns faktiskt miljoner skor att prova på mina fötter!
Men är alla skor fula så hjälper ju inte det...

Fes-Gr1s

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Hoj
Hynda
GPSen jag har på hojen blev full med vatten på vägen hem idag :gråta

Så nu funkar inte touch displayen. Dock ser man allt på den.

R5+1

Guest
Så det gnäller iaf inte jag över, jag har finfina 36/37or, och det finns faktiskt miljoner skor att prova på mina fötter!

Jag har 36. Ibland har jag lyckats klämma ner fossingarna i 35 t.o.m. Och då öppnar sig hela barnavdelningen för en också.
Så jag har väl i så fall 2x10^6 st skor till mitt förfogande.:tummenupp
(Förutom att 1.999.995 par är fula då.)

OnT:
Hur mycket snor kan ett jävla näshål producera egentligen?!?!:mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Härnere i södern får man gå på specialbutiker. Hittar aldrig något övre 45 i vanliga butiker, och de är alltid för små för mig... Alltid för smala.
Finns dessutom gott om butiker som inte har större än XL, jävla dvärgland man bor i. >.<
Det är så man blir förbannad!

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Förbannad för att det är så himla varmt.

Samt att jag har för få galgar, och att de jag har är i massa olika färger och material. :mad:
Får bli en tur till IKEA någon dag...

Har också 45-46, och har aldrig problem att hitta skor.
Endast HM som fått för sig att inte göra större skor än små 45:eek:r, iofs ingen större förlust för min del.

Tycker faktiskt rea-utbudet brukar vara bättre för 45-46 än mindre storlekar.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Härnere i södern får man gå på specialbutiker. Hittar aldrig något övre 45 i vanliga butiker, och de är alltid för små för mig... Alltid för smala.
Finns dessutom gott om butiker som inte har större än XL, jävla dvärgland man bor i. >.<
Det är så man blir förbannad!

Jag tror det har att göra med en kombination av inavel och att det alltid varit massa flottister här. Jag tänker mig nåt som följer; Då staden i sig enbart innehåller flottister så är det naturligt att två flottister möter varandra på krogen och i sänghalmen skapar en ny flottist. Då flottister är naturligt små för att inte slå i huvudet varje gång dom går genom ett skott på båtarna(speciellt ubåtar) så leder det till att det bara föds korta människor. Detta i sin tur leder till att vi normalstora personer blir sällsynta och normala kläder inte säljer så bra, affären sparar då in på detta och därav hittar inte du skor. Rimligt?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag tror det har att göra med en kombination av inavel och att det alltid varit massa flottister här. Jag tänker mig nåt som följer; Då staden i sig enbart innehåller flottister så är det naturligt att två flottister möter varandra på krogen och i sänghalmen skapar en ny flottist. Då flottister är naturligt små för att inte slå i huvudet varje gång dom går genom ett skott på båtarna(speciellt ubåtar) så leder det till att det bara föds korta människor. Detta i sin tur leder till att vi normalstora personer blir sällsynta och normala kläder inte säljer så bra, affären sparar då in på detta och därav hittar inte du skor. Rimligt?

Möjligt. Eller så är det polackerna som har dåligt inflytande genom sin närhet.

Snarret

Guest
Jag kom på en sak till jag är förbannad över. Målade naglarna igårkväll, och färgen är redan flagnad. Snyggt som fan då.
Och ja, jag är visst jävligt kvinnlig idag. Men det får man faktiskt vara!!

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Vuxenlivet knäcker en... Alla polare jobbar ju hela tiden :( Måtte djävulen ta 8-17-standarden

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning