Min bredbandsleverantör!
För 1½ vecka sedan tappade mitt bredband farten och jag ringde och felanmälde samt lämmnade mitt telefonnummer så att dom skulle kunna ringa mig och meddela mig vad felet var och när det skulle kunna tänkas vara fixat.
Efter två dagar ringer min far upp (abbonemanget står på honom) och har fått ett e-mail från leverantören att felet är en trasig Router/TP kabel hos honom då dom ser "dåliga paket" från min IP.
Jag får meddelandet när jag är på jobbet, och även om jag finner det fullständigt osannorlikt att felet ligger hos mig då jag redan har provat med/utan WiFi router och med två olika TP kablar så åker jag ändå och köper en ny WiFI router och en TP kabel.
Jag provar med/utan den nya routern, den medföljande TP kabeln samt den köpta TP kabeln, ingen skillnad.
Jag ringer igen, talar om att det inte är lönt att dom mailar den adress dom har utan att dom ska ringa mig som dom har lovat alternativt maila på min adress, samt talar om vad jag har gjort och att felet kvarstår.
Dom lovar att dom ska titta på det igen och ringa mig.
Dom ringer inte på ett par dagar så jag ringer upp, då har dom lämnat vidare ärendet från snubbarna jag har pratat med som uppenbarligen är ett gäng apor, till några som IAF har gått ut gymnasiet så att dom är någorlunda kompetenta.
Den nya backline-supporten eller vad fan dom kallas hittar inget fel och skickar ärendet vidare dom med till några apor med eftergymnasial utbildning som har felsökt tills nu, när dom kommer på att felet inte alls ligger hos dom, det ligger nog hos mig, i en trasig TP kabel eller nåt...
Jag drar hela historien igen, talar om vad jag har bytt och att jag har provat med och utan router osv...
Då föreslår dom att felet ligger i kopplingsstationen där jag bor, men det är några andra som sköter om den (som förmodligen har någon form av IT utbildning) som dom måste kontakta.
1½ vecka med uuuuusel hastighet på bredbandet, förhoppningsvis hinner dom felsöka i kopplingstationen i kväll, behöver dom dra om fibern blir jag utan länge...
Men det som gör mig riktigt förbannad är den usla kompetensen och kundhanteringen, det behöver saneras i den branchen...