Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ptja, har ju duktiga blåmärken mellan knogarna så gissa hur dom andra killarna ser ut :näsblod! Ja dom var två....

Haha, det borde ju finnas bilder bland utredningsmaterialet på dem, tycker du får ta och skicka upp bilderna på ditt hantverk sen efter dom o sånt där. ;)

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Mekade dit nya bromsbelägg, nytt däck och bytte en bromsskiva för att motverka pulserande bromsverkan. Resultatet är att det är värre än innan... :huvet

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har lyckats förlägga tre snusdosor i lägenheten under loppet av en och en halv timme. Alla tre är precis öppnade. Hade tomt i fickan och gick till kylen tre gånger för att hämta en ny. Att man inte kan komma ihåg att man nyss öppnade en dosa och var man satte den... Fan!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har lyckats förlägga tre snusdosor i lägenheten under loppet av en och en halv timme. Alla tre är precis öppnade. Hade tomt i fickan och gick till kylen tre gånger för att hämta en ny. Att man inte kan komma ihåg att man nyss öppnade en dosa och var man satte den... Fan!

Senildemens är inte lätt att leva med, men farbror är ju lite till åren kommen med. :såjaponken

För övrigt är en förkylning i faggorna, knaprar esberitox som om man hade aktier i Midsona. Bana till helgen. Man blir förbannad (på dessa ofrånkomliga skolstarts-smittohärds-fanskap som inte kan vara hemma när de blir sjuka).

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Senildemens är inte lätt att leva med, men farbror är ju lite till åren kommen med. :såjaponken

För övrigt är en förkylning i faggorna, knaprar esberitox som om man hade aktier i Midsona. Bana till helgen. Man blir förbannad (på dessa ofrånkomliga skolstarts-smittohärds-fanskap som inte kan vara hemma när de blir sjuka).

Hellre senil och glömma var jag lagt dem än parkinson och skaka ut allt på golvet. :)

• Gilla
Reaktioner: SGM

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min bredbandsleverantör!

För 1½ vecka sedan tappade mitt bredband farten och jag ringde och felanmälde samt lämmnade mitt telefonnummer så att dom skulle kunna ringa mig och meddela mig vad felet var och när det skulle kunna tänkas vara fixat.

Efter två dagar ringer min far upp (abbonemanget står på honom) och har fått ett e-mail från leverantören att felet är en trasig Router/TP kabel hos honom då dom ser "dåliga paket" från min IP.

Jag får meddelandet när jag är på jobbet, och även om jag finner det fullständigt osannorlikt att felet ligger hos mig då jag redan har provat med/utan WiFi router och med två olika TP kablar så åker jag ändå och köper en ny WiFI router och en TP kabel.

Jag provar med/utan den nya routern, den medföljande TP kabeln samt den köpta TP kabeln, ingen skillnad.

Jag ringer igen, talar om att det inte är lönt att dom mailar den adress dom har utan att dom ska ringa mig som dom har lovat alternativt maila på min adress, samt talar om vad jag har gjort och att felet kvarstår.

Dom lovar att dom ska titta på det igen och ringa mig.

Dom ringer inte på ett par dagar så jag ringer upp, då har dom lämnat vidare ärendet från snubbarna jag har pratat med som uppenbarligen är ett gäng apor, till några som IAF har gått ut gymnasiet så att dom är någorlunda kompetenta.

Den nya backline-supporten eller vad fan dom kallas hittar inget fel och skickar ärendet vidare dom med till några apor med eftergymnasial utbildning som har felsökt tills nu, när dom kommer på att felet inte alls ligger hos dom, det ligger nog hos mig, i en trasig TP kabel eller nåt...

Jag drar hela historien igen, talar om vad jag har bytt och att jag har provat med och utan router osv...

Då föreslår dom att felet ligger i kopplingsstationen där jag bor, men det är några andra som sköter om den (som förmodligen har någon form av IT utbildning) som dom måste kontakta.

1½ vecka med uuuuusel hastighet på bredbandet, förhoppningsvis hinner dom felsöka i kopplingstationen i kväll, behöver dom dra om fibern blir jag utan länge...

Men det som gör mig riktigt förbannad är den usla kompetensen och kundhanteringen, det behöver saneras i den branchen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har din pappa köpt ut internet åt dig? :va

Han har bott i det här huset förut och således var det han som tecknade avtalet, det är nu överfört på mig, men vissa gamla uppgifter ligger kvar i databasen då kompetensen att ändra uppgifter i en databas inte finns hos leverantören.

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Mekade dit nya bromsbelägg, nytt däck och bytte en bromsskiva för att motverka pulserande bromsverkan. Resultatet är att det är värre än innan... :huvet
Gjorde du rent navet ordentligt från rost, apelsiner och annat skräp som fastnar mellan navet och skivan? Om inte så är risken stor att den nya skivan slår mer än din gamla.

:krama

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han har bott i det här huset förut och således var det han som tecknade avtalet, det är nu överfört på mig, men vissa gamla uppgifter ligger kvar i databasen då kompetensen att ändra uppgifter i en databas inte finns hos leverantören.

Okej, själv hatar jag Tele2s kundtjänst, 1 telefonnummer, men man måste välja telefon/kabeltv/mobil, och har man en följfråga om det andra området så blir man vidarkopplad till växeln igen.

Har man en mobiltbredbandfråga och sen vill ändra fasta bredbandet så får man köra växeln 2 ggr, flexibelt som fan.

Samt 3 räkningar då..

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
för att länsförskringars kundservice är bland den värsta och snorkigaste skiten som finns. jävla pms kvinna som svarar... :mad:

Snarret

Guest
Jag är förbannad för att hela jävla världen och alla i den är så jävla sämst hela jävla tiden. Fy fan för världen. Och folk. Alla.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har din pappa köpt ut internet åt dig? :va

Skentäckning av abonnemang, väldigt vanligt i norrland då kredigivarna inte litar på någon som säger jomenvisst som vartannat ord.

Edit/ Jag är förbannad för att jag inte är frisk än :mad: Skitdålig kondis och hjärtklappning bara av att gå uppför källartrappen. Nog för att jag är sjukskriven i 2 veckor men jag måste ju kunna röra på mig tycker jag :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA