Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag lånade ut pengar till en ensamstående morsa som inte hade mat till sig och ungen en gång.
Månaden därpå när hon skulle betala igen behövde hon låna mera istället, vilket hon fick.

Jag väntade på mina pengar, men såg till att råka på henne utan att direkt fråga efter dom ett par gånger.

Sen fick jag höra av en kompis (som visade sig också ha lånat ut pengar ett par månader när det inte hade räckt ihop för henne) att hon var månadsgivare till ett par hjälporganisationer och inte hade pausat det under tiden hon hade det knapert, och skänkte väl ungefär det beloppet hon var kort varje månad...

Det sista jag hörde av henne var att hon gjort politisk karriär, på vänsterkanten...

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
Stor blågrön sak
Ännu bättre :tungan --->

Ko2.jpg

Ingen dålig idé du! :D
Kan säkert låna en på lant skolan eller av bonden en bit bort, vilken chock de hade fått när de kom hem :banana

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hehe, jag personligen drickar inte whiskey eller liknande. Tog bara det som bra exemplen.
Dock skicka han precis ytterligare ett sur sms. Så nu e syskonkrigen igång :yoparty Någon kan ju förvänta sig en ko i sin lägenhet imorgon :banana

Eller så kan du släppa det och låta honom själv köra käringen till sjukan? :)

Snarret

Guest
Okej, döm mig inte nu.
Men jag är rätt sur på skor. Att det inte verkar finnas såna jag vill ha. Jävla sämst. Hur svårt kan det vara? Fyra, eller kanske fem, småsmå krav, som aldrig kan bli uppfyllda allihopa på en gång. Sämst, bara sämst. Skotillverkare borde skämmas.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Okej, döm mig inte nu.
Men jag är rätt sur på skor. Att det inte verkar finnas såna jag vill ha. Jävla sämst. Hur svårt kan det vara? Fyra, eller kanske fem, småsmå krav, som aldrig kan bli uppfyllda allihopa på en gång. Sämst, bara sämst. Skotillverkare borde skämmas.

Du kanske skulle bli skodesigner? :)

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Hoj
Stor blågrön sak
Då får hon åka taxi. Fixat! :)

Det lär aldrig hända, de tycker att det e dyrt att åka med skånetrafiken och taxi é ju lite dyrare :näsblod

Bli mycket nej framöver och förhoppningsvis en ko i lägenheten hos dem :banana

Inkompetenta, är vad de är... :mad:

Hitta en som kan rita ner dina ideér på papper när du sitter brevid så du direkt kan se till att dem blir exakt som du vill ha dem :)
Hejja!

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vart till fjollträsk på besök idag, skitnödig från kista till norrtälje, o tro fan det är en betaltoa när man kommer fram! :gnissla Självklart har man bara kortet på fickan. :mad:
Vem fan räner runt med en massa mynt liksom? :va

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tjacka ett med mekaniska brytare. Det är bra skit.

Fast gamingmodellerna kan vara lite jobbiga att skriva på i längden eftersom de i regel är lite trögare.

Topre
Tenkeyless
Happy Hacking
Steelseries

Finns mycket götta.

Mekaniska brytare? Är det ett "klassiskt" tangentbord, modellen med högre tangenter? Spelar inte alls och tycker laptop-varianten är grymt mycket skönare att skriva på.

Har ett gammalt dinovo på torpet, skönare grejjer finns inte :)
(när dom funkar iaf)

Edit:
Vad har du för modell?
Min laddstation till musen har gett upp, så har du samma kan du få tangentbordet mot frakt.

Har ett diNovo keyboard for notebooks (skönt produktnamn btw...).

Vad är din för modell? Kan inte tacka nej till ett sådant erbjudande...

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Mekaniska brytare? Är det ett "klassiskt" tangentbord, modellen med högre tangenter? Spelar inte alls och tycker laptop-varianten är grymt mycket skönare att skriva på.

"Vanliga" tangentbord är ju en gummiplatta med upphöjningar som när de går i botten sluter en krets.

Mekaniska tangentbord har en brytare till varje tangent. Vilket dels är mjukare att skriva på och dels inte behöver tryckas ända till botten för att registreras. Dessutom är det slitstarkare.

http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html

Den där förklarar ganska bra.
Bara skumma igenom lite så förstår man skillnaden.
Jag vet ingen som testat som föredrar vanliga t-bord längre.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
oj! glömde skriva drycken! Nej, jag drack två deciliter av hans finaste skånemejerier mellanmjölk i kylen.

Där av jag blir förbannad för att han är arg. En kartong kostar lix 12.95Kr
Hade det ex. varit 2dl Lauders eller liknande hade jag kunnat förstå han.
Men 2 dl mjölk för en bilresa på totalt 4 mil som skånetrafiken vill ha nästan 200kr. Menar :näsblod

Ge honom ett mjölkpaket och en räkning på transport av sambo á 40 kr milen + framkörningsavgift + 1300 spänn i timmen för den tid du la ner på det hela? + moms givetvis:D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA