Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stort tack till gubbjäveln som körde rakt ut framför mig på hoj i en korsning idag, med fri sikt, strålande solsken, inga andra trafikanter.....mina farhågor att han var både 80+ OCH blind besannades när jag körde upp bredvid & hytte med näven..han såg inte ens det....:rolleyes:kanske dags snart att införa nytt körprov för vissa åldersgrupper.....

Det var så in i helvete nära att det gick åt helvete...:död

Det går inte.
Åldersdiskriminering.
Men:
Jag anser fortfarande att man skall avlägga ett enklare prov, både teoretiskt och praktiskt, samt synundersökning när man förnyar körkortet.
Vad spelar det för roll om det kostar en tusenlapp var tionde år?
Även om man inte är särskilt gammal så kan förutsättningarna ändra sig ordentligt på tio år.
Jag vet personer i trettioårsåldern som är medvetna om att de egentligen behöver glasögon men struntar i det eftersom det inte står på styrlappen.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det går inte.
Åldersdiskriminering.
Men:
Jag anser fortfarande att man skall avlägga ett enklare prov, både teoretiskt och praktiskt, samt synundersökning när man förnyar körkortet.
Vad spelar det för roll om det kostar en tusenlapp var tionde år?
Även om man inte är särskilt gammal så kan förutsättningarna ändra sig ordentligt på tio år.
Jag vet personer i trettioårsåldern som är medvetna om att de egentligen behöver glasögon men struntar i det eftersom det inte står på styrlappen.

+1 på det.

Ibland kommer jag på mig själv när jag kör och tänker.
Oj vad hade Martin sagt om detta (körskoleläraren)

Och när jag tog mitt MC kort förra året så hade det kommit massa nya skyltar jag inte hade en aning om vad de betydde.
Och det är bara 5 årsedan jag tog mitt bilkort.

Tänk dig då vad som händer på 60 år.
Huvva

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
kronförkyld och pank den 25e och inte har man fått in pucken i mål trotts att målvakten spelar i mitt lag.. känner mig värdelös på så många plan just nu..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
har gjort av med 225 kr i helgen. Resten gick till räkningar.... Jag e otroligt leds på att gå back på att jobba...

Skaffa mindre utgifter!

Du tycker inte det, men du lever över dina tillgångar.

Någonstans ligger ett dyrt telefonabb och tickar, en avbetalning på en platt TV, eller sviterna efter en fylleresa som du inte alls hade råd med.

Någonting i ditt liv dränerar ditt konto,det går att leva på mindre än vad du tjänar, alltså är det egna val och dåliga affärer som satt dig i din sits.

Jag satte mig ner och gick igenom mina gamla räkningar för ett år, och mycket skit slutade jag med.

Tidningsprenumerationer, jag hade provprenumererat på en massa skit-tidningar som jag alltid glömde att avsluta prenumerationen på.

Jag hade betalt skatten på husvagnen som stod avställd??

Jag hade åkt på några förseningsavgifter osv...

Börja laga storkok, billig mat som man kan ha med sig i matlåda osv...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Skaffa mindre utgifter!

Du tycker inte det, men du lever över dina tillgångar.

Någonstans ligger ett dyrt telefonabb och tickar, en avbetalning på en platt TV, eller sviterna efter en fylleresa som du inte alls hade råd med.

Någonting i ditt liv dränerar ditt konto,det går att leva på mindre än vad du tjänar, alltså är det egna val och dåliga affärer som satt dig i din sits.

Jag satte mig ner och gick igenom mina gamla räkningar för ett år, och mycket skit slutade jag med.

Tidningsprenumerationer, jag hade provprenumererat på en massa skit-tidningar som jag alltid glömde att avsluta prenumerationen på.

Jag hade betalt skatten på husvagnen som stod avställd??

Jag hade åkt på några förseningsavgifter osv...

Börja laga storkok, billig mat som man kan ha med sig i matlåda osv...
Jo de e ju inte svårt att se hur det gick snett, betalar ränta på bostadslånet kvartalsvis och dem två senaste månaderna blev väldigt invecklade och röriga sidoaffärer med saker som inte blev alls som det va tänkt, plus som du säger onödiga saker som köpe matlådor, bil till jobbet och felparkeringsavgifter.

Har ganska låga fasta avgifter (hyra 1900 ränta 3400 tele, bredband 750 el 300 lån till far 1500 dvs 7800, 8500 med mat i veckorna säg gärna till om jag missat nått uppenbart) Köper inte saker på avbetalning.

Det positiva e att nu är alla gamla affärer och intriger lösta, fick inte va jag borde fått men får ta det som en läxa och inte göra mer affärer med dem vännerna.

Så egentligen är inte det mitt största problem, många som har det mycket värre men iom att jag inte har något glädje ämne alls i mitt liv känns alla skitsaker som oöverstigliga berg, så de e väl de jag borde ta tag i.. men det är ju mycket svårare än att bara gnälla..

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo de e ju inte svårt att se hur det gick snett, betalar ränta på bostadslånet kvartalsvis och dem två senaste månaderna blev väldigt invecklade och röriga sidoaffärer med saker som inte blev alls som det va tänkt, plus som du säger onödiga saker som köpe matlådor, bil till jobbet och felparkeringsavgifter.

Har ganska låga fasta avgifter (hyra 1900 ränta 3400 tele, bredband 750 el 300 lån till far 1500 dvs 7800, 8500 med mat i veckorna säg gärna till om jag missat nått uppenbart) Köper inte saker på avbetalning.

Det positiva e att nu är alla gamla affärer och intriger lösta, fick inte va jag borde fått men får ta det som en läxa och inte göra mer affärer med dem vännerna.

Så egentligen är inte det mitt största problem, många som har det mycket värre men iom att jag inte har något glädje ämne alls i mitt liv känns alla skitsaker som oöverstigliga berg, så de e väl de jag borde ta tag i.. men det är ju mycket svårare än att bara gnälla..

Har du elskat
Elskling.se
Lendo?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nej ja har ju inte det! ahh måste va därför jag e så deppig ska genast elska! har hört att man ser saker lite posetivare av det :hihi

Jag gjorde det och sparade 600 kr per år på bara elen :tummenupp
Lendo kan ju vara bra för du kanske kan lägga om dina lån.

Det låter tråkigt men kanske söka ett jobb till?
Jag kör tidningar på söndag morgon och det blir ca 2000 kr efter skatt extra i månaden.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag gjorde det och sparade 600 kr per år på bara elen :tummenupp
Lendo kan ju vara bra för du kanske kan lägga om dina lån.

Det låter tråkigt men kanske söka ett jobb till?
Jag kör tidningar på söndag morgon och det blir ca 2000 kr efter skatt extra i månaden.
åfan nice, tror tyvärr jag band mig till fortum när jag flytta in men ska kolla upp det, har ärligt ingen koll på va jag betalar för elen.

lånen är nog svårt att få billigare e jag rädd, ska dock kolla upp hur det fungerar med skatteavdrag och se om man kan jämka ut det så jag betalar rätt skatt som det e nu bygger jag en jävla återbäring vilket iof e rätt schyst men inte så praktiskt.

Hur fungerar det är egentligen? Tycker alla man pratar med klagar över att timlönen blir löjligt låg.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring