Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag skulle vilja testa piller, men är lite orolig för bieffekterna... ÄR det så illa som folk säger?:va
Både ja och nej.
Finns två huvudsakliga sorters sömntabletter för tillfälliga insomningsproblem: antihistaminer (typ propavan) och "z-ämnen" (typ stilnoct). Fördelen med de förra är att de inte är beroendeframkallande. Nackdelen är att de tar lång tid på sej att verka vilket är lite kontraproduktivt då man inte kan planera i förväg när man skall ha svårt att sova.
Fördelen med de senare är att de verkar väldigt snabbt. Inom 5-10 minuter dregglar du på kudden. Nackdelen är att de är beroendeframkallande samt starkt narkotiska.

Rätt använda (någon enstaka gång i månaden) är sömntabletter ett mycket effektivt sätt att komma tillrätta med tillfälliga sömnproblem. Fel använda (varje kväll) leder de till att du blir bara ytterligare en knarkare i statistiken...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har provat det mesta tyvärr... Motion precis innan läggdags, motion en stund innan läggdags, motion under dagen, jobba sig slut, varva ner, meditation, hutt, läsning med mera med mera... Problemet är inte själva insomnandet, är jag trött så somnar jag. Problemet är att jag lätt vaknar till på nytt, och då är det stört omöjligt att somna om eftersom jag blir pigg direkt. Kan ha varit vaken ett dygn eller mer och sen gå och lähgga mig, bara för att få sova två timmar cirka innan jag vaknar och är pigg som bara den. Att man sen blir trött igen efter en fem timmar eller så (istället för framåt nästa kväll) är en anna femma som inte direkt hjälper, eftersom det då oftast är dags att gå upp och gå till jobb/skola etc... Jag hinner liksom inte bli trött och somna om innan jag måste upp, och då är det kört och man har fått alldeles för få timmar sömn...:huvet

Som sagt, har provat det mesta...:(

Jag skulle vilja testa piller, men är lite orolig för bieffekterna... ÄR det så illa som folk säger?:va

Låter ghej, men funkar:
Avslappningsövningar.
Skaffa en cdskiva och lär dig.
Dels ger avslappning vila, dels försvinner känslan av att måsta sova.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Hatar mina händer när det börjar bli lite kyligare...
Fryser i stort sätt aldrig i övrigt, en tjocktröja så klarar jag nästan vintern.
Men mina händer kräver
240x200Army%20Leather%20Heli%20Ski%20svart.jpg
vid minsta lilla kyla :mad:
Helt värdelöst :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Så jävla trött blir man. Nu gick flärpen som håller ihop smörgåsgrillen paj oxå.
Orka stå och hålla igen för hand i typ 2 minuter!!!!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ja jag stod där och tittade runt vad som kunde tänkas ligga på plats. Men grillen är ju lite välvd och dessutom blir även utsidan rätt varm..så jag körde på den enkla varianten :p

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Någon har stulit min plånbok med 950 € samt 1500 kr i kontanter, i plånboken fanns alla mina kort, firmakortet med! Det tar 5 dagar att få fram nya kort och jag ska på tjänsteresa på torsdag! Behöver hyra bil i Amsterdam på fredag, visst körkortet fanns i plånboken med! Just nu är jag i Polen med bilen som har 15 liter soppa, en halvsur fru vid sidan om förarsätet samt två ungar i baksätet, inga kort och inga kontanter ( frun tog inte med sig plånboken )!!! Western union tar 350 kr i avgift att skicka 4000 kr, rena smslånet!!!! PUNG!!!!!!!!!!!!!!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hittade garaget uppbrutet i morse och såg att mina vinterdäck på "nya" alufälgar var försvunna. :mad:
Surt sa räven.

frun tog inte med sig plånboken

Jag lider med dig!
Det skall djävlar i mig till en kvinna för att komma på den briljanta idén att lämna plånboken hemma när man skall åka utomlands.:huvet

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
multiremmen på bilen är slut, skulle byta.
Köper en ny och ska sätta dit, den är bara 30cm längre än den som satt där... Nu sitter jag fast utan bil 2mil utanför stan :mad:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon har stulit min plånbok med 950 € samt 1500 kr i kontanter, i plånboken fanns alla mina kort, firmakortet med! Det tar 5 dagar att få fram nya kort och jag ska på tjänsteresa på torsdag! Behöver hyra bil i Amsterdam på fredag, visst körkortet fanns i plånboken med! Just nu är jag i Polen med bilen som har 15 liter soppa, en halvsur fru vid sidan om förarsätet samt två ungar i baksätet, inga kort och inga kontanter ( frun tog inte med sig plånboken )!!! Western union tar 350 kr i avgift att skicka 4000 kr, rena smslånet!!!! PUNG!!!!!!!!!!!!!!

Du, det där låter inte kul. Vilket pack det finns. Hoppas det löser sig

Hittade garaget uppbrutet i morse och såg att mina vinterdäck på "nya" alufälgar var försvunna. :mad:
Surt sa räven.

Du låter inte särskilt sur? Jag skulle gå i taket. Sist vi hade inbrott i garaget skrev jag till stockholms stad, Stadsmissionen (ligger i krokarna) och Solna Stad och bad dom göra nåt åt alla pundare som stryker runt.

Själv är jag förbannad på alla rökare som springer och dräller fimpar överallt. Vidrigt är det. De får gärna röka för min del, men de behöver fan inte skräpa ned. WT-fasoner är det.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tandläkare, förbannade tidsödslande ockrare!:mad:

Först en halvtimme väntan för fem min röntgen, sen en timmes väntan innan doktorn tar emot och sen fem minuters "samtal" (för undersökning skulle jag fan inte kalla det när det enda gubben gör är att prata, titta på röntgenbilderna och säga "Vi gör inget nu":mad:) innan man är färdig och får gå hem, i ösregn!:mad: Och som salt i såren kostade spektaklet 300 kr, jävla idioter:huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du låter inte särskilt sur? Jag skulle gå i taket. Sist vi hade inbrott i garaget skrev jag till stockholms stad, Stadsmissionen (ligger i krokarna) och Solna Stad och bad dom göra nåt åt alla pundare som stryker runt..

Det är surt som fan men jag låter det inte sänka hela tillvaron. Det handlar trots allt om tjockt svart gummi på runda aluminiumklumpar... Det är besvärligt och kommer kosta men utöver besväret tänker jag inte låta något djävla pundarpack förstöra tillvaron och humöret.
Det hjälper inte mig att spräcka blodkärl för att nått drägg snott mina däck för att göra sig en femhundring till sprit & droger.. Det var ju inte riktat mot mig så jag tänker inte ta det personligt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är surt som fan men jag låter det inte sänka hela tillvaron. Det handlar trots allt om tjockt svart gummi på runda aluminiumklumpar... Det är besvärligt och kommer kosta men utöver besväret tänker jag inte låta något djävla pundarpack förstöra tillvaron och humöret.
Det hjälper inte mig att spräcka blodkärl för att nått drägg snott mina däck för att göra sig en femhundring till sprit & droger.. Det var ju inte riktat mot mig så jag tänker inte ta det personligt.

Klokt att inte gå igång på det. jag blir bara så inihelvette förbannad över att nån pundarjävel ger sig på och har sönder mina saker.

Sakerna kan jag skaffa igen, de tr inte det som är problemet, utan idioten som inte kan skilja på mitt och ditt.

Sist snodde de tex ett förstaförbandskit jag hade på hojen. Inte värt en femtilapp. Men det är JÄVLIGT värdefullt den dagen man behöver det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Både ja och nej.
Finns två huvudsakliga sorters sömntabletter för tillfälliga insomningsproblem: antihistaminer (typ propavan) och "z-ämnen" (typ stilnoct). Fördelen med de förra är att de inte är beroendeframkallande. Nackdelen är att de tar lång tid på sej att verka vilket är lite kontraproduktivt då man inte kan planera i förväg när man skall ha svårt att sova.
Fördelen med de senare är att de verkar väldigt snabbt. Inom 5-10 minuter dregglar du på kudden. Nackdelen är att de är beroendeframkallande samt starkt narkotiska.

Rätt använda (någon enstaka gång i månaden) är sömntabletter ett mycket effektivt sätt att komma tillrätta med tillfälliga sömnproblem. Fel använda (varje kväll) leder de till att du blir bara ytterligare en knarkare i statistiken...

Förstår, tack för infon. Vetefan om jag vågar mig på de starkare doningarna, och de andra låter ju knappt som om de är värda att prova på... Men hur är det med dagen efter och sådär, har hört folk säga att man blir helt förstörd (som en riktigt dålig bakfylla) av sömntabletter, men vad skulle isåfall vara meningen med dem liksom?:va Hur illa är det på en skala?

Låter ghej, men funkar:
Avslappningsövningar.
Skaffa en cdskiva och lär dig.
Dels ger avslappning vila, dels försvinner känslan av att måsta sova.

Har testat både meditation och yoga, men du kanske pratar om något annat?:va

När jag somnar i vanliga fall så lägger jag mig ner och snabbmediterar, sluter ögonen, fokuserar på andningen och tänker inte på något... Då somnar man oftast ok, så länge man är trött. Men problemet är ju som sagt att somna om ifall man vaknar...

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Sakerna kan jag skaffa igen, de tr inte det som är problemet, utan idioten som inte kan skilja på mitt och ditt.

Att hetsa upp sig på tjuvpack är lite som att bli arg på vädret... :fakta
Det finns inga ursäkter för dräggen och det stör mig något vansinnigt att pundare år ut och år in utan att de någon gång åker dit på allvar men det är fortfarande inte lönt att reta upp sig för mycket.

...men för all del, om någon ser ett par Continental Wintercontact på blocket, (dubbfria) 15" 195/65 på aluminiumfälgar som ser ut som på bilden(dock annat märke i mitten, tror det var "dinbil"?!) får ni gärna säga till...

Bifogat

• fälg.jpg
    fälg.jpg
    41.3 KB · Visningar: 45
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2