Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Somna när jag kom hem vid 6 vakna 22 och nu sitter man här bitter över att man inte bara kastar bort sitt liv utan även den här kvällen men de gör inget då kan jag fixa hemma imorn har ändp inte råd att göra något annat.

En annan bitter tanke e att min nya tjänst och tjänstebil som gör att jag måste äta ute varje dag, inte får pengar till busskort och ingen restidsersättning samt får förmånskatta för en bil jag inte kan använda privat.. summan kardimuma jag får 3000 kr mindre i månaden att röra mig med trotts större ansvar och betydligt mer intjänade kulor till företaget...

Varför måste de va så tråkigt att plugga upp högskolekompetens??

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Om du inte använder tjänstebilen privat ska du väl inte förmånsbeskattas för den eller?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Skällde ut posten efter noter när mitt paket från usa kom fram fre paketet jag beställt från uppsala dagen innan.. Desutom va avin till uppsala paketet i umeå men paketet i ystad då bara avin eftersänts..

Reatards...

Jag har inte fått ett enda brev i min brevlåda sen i April.

Jag har varit på Kommunen(har ändrat min adress), Posten (har ändrat min postadress) och skattemyndigheten (håller i mantalsskrivningen).

Jag bor på samma ställe. Släkten har ägt det i 5 generationer.

Kommunen skyller på Posten.

Posten skyller på kommunen.

Skatteverket skiter i vilket.

Tydligen så är det en på kommunen som aldrig varit utanför Stureplan som meckat med adresserna i skärgården. Det troligaste är att en kompis till honom suttit på Spy bar med näsan djup i en kokshög och hittat på postadresser. Sen har dum gjort som tokarna säger och mantalsskrivit mig på det nyligen påhittade.

Resultat = inte ens posten vet var min post hamnar.

Jag har testat att skicka lite brev till mig själv och om jag skriver min gamla adress kommer dom fram.

Jag har bett posten att ändra till min gamla adress men hör och häpnal Dom får enligt lag inte ändra min adress. Jag frågade då om jag skulle polisanmäla dom för att ha gjort det. Deras svar på det var "Du tänker så"

Dom föreslår att jag gör det via adressändring på nätet.

OK, jag provade men där är det något i molnet (kan det var han med näsan i kokshögen)som styr vad man kan skriva och varken min gamla eller nya adress går att skriva/välja och inte heller gamla eller nya postadress.

Det senaste budet är att jag måste skicka in en ansökan till skattemyndigheten om att få en special adress. Jag bor forfarande där jag alltid gjort.

Jag har gjort det och det ska bli kul att se resultatet. Jag fick lov att ansöka om en c/o mig själv på en adress som enligt molnet inte verkar finnas men som uppenbarligen postens sortering och brevbäraren känner till.

:mad::huvet:mad::huvet:mad::huvet:mad::huvet

När Karl den 12 satt fast i Turkit och skapade Postverket körde dom ut posten med häst och vagn och Poste har fungert rätt länge. Nu har dom coola datasystem och anser sig skiteffektiva. Yeah right.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Somna när jag kom hem vid 6 vakna 22 och nu sitter man här bitter över att man inte bara kastar bort sitt liv utan även den här kvällen men de gör inget då kan jag fixa hemma imorn har ändp inte råd att göra något annat.

En annan bitter tanke e att min nya tjänst och tjänstebil som gör att jag måste äta ute varje dag, inte får pengar till busskort och ingen restidsersättning samt får förmånskatta för en bil jag inte kan använda privat.. summan kardimuma jag får 3000 kr mindre i månaden att röra mig med trotts större ansvar och betydligt mer intjänade kulor till företaget...

Varför måste de va så tråkigt att plugga upp högskolekompetens??

be att lönekontoret läser på lite om tjänstebil
http://www.skatteverket.se/privat/s...r/bilarmm.4.7459477810df5bccdd4800012339.html

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har inte fått ett enda brev i min brevlåda sen i April....

Jag får post, mest reklam från postkodslotteriet IOFS och på fel postnummer, men jag får inte ALL post.

Det är jättekul när man inte får räkningar i tid, vissa vet man ju om att man ska få och kan ringa och efterlysa, andra har man ingen aning om.

Det är jättekul att få kravbrev med hot om inkasso, eller ännu värre från kronofogden för att posten inte lyckas skicka rätt.

En del post går till min gamla adress, eftersänds till min nya adress där mina föräldrar har bott, eftersänds dock vidare till deras nya adress där den inte bärs ut för att den postisen vet att det är fel och skickas tillbaka till Umeå och går ett varv till :huvet

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag får post, mest reklam från postkodslotteriet IOFS och på fel postnummer, men jag får inte ALL post.

Det är jättekul när man inte får räkningar i tid, vissa vet man ju om att man ska få och kan ringa och efterlysa, andra har man ingen aning om.

Det är jättekul att få kravbrev med hot om inkasso, eller ännu värre från kronofogden för att posten inte lyckas skicka rätt.

En del post går till min gamla adress, eftersänds till min nya adress där mina föräldrar har bott, eftersänds dock vidare till deras nya adress där den inte bärs ut för att den postisen vet att det är fel och skickas tillbaka till Umeå och går ett varv till :huvet

Angående räkningar varför inte kolla om du kan betala via efaktura, då slipper du ju alla pappersräkningar.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Angående räkningar varför inte kolla om du kan betala via efaktura, då slipper du ju alla pappersräkningar.

Det rådet fick jag från kommunen. Och jag har det sen länge där det går men kommunen själv kan inte erbjuda det alternativet.:huvet

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gör matlåda din late jävel.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Står på Pressbyrån och ska köpa en tidning för en längre tågresa. Jag brukar köpa surf eller snowboardtidningar för de sköna bilderna och reportage om olika coola ställen på jorden. Håller själv på med båda sakerna så det brukar liksom inte vara svårt att gilla en tidning om detta. Men jag tänkte annorlunda denna gång: "Jag går på svenskt, det blir Nordic Surfer Magazine."

Satan. Räknade till 4 bra bilder och totalt 2,5 A4-sida med text som var intressant. Resten var tyvärr ointressant och fattigt. Besvikelse och nästan 70kr åt skogen!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gör matlåda din late jävel.
och äta den kall? de e ju låda jag ättit innan

Tackar! kruxet är att jag har den hemma för att slippa åka via firman varje morgon, skulle få gå upp vid 4 då typ..

En annan fråga är att om man inte har firmabil får man ersätning för restid men inte om man har firmabil varför?

btw 2000 månaden?! varför i helvete då? får nog snacka med chefen på måndag...

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
och äta den kall? de e ju låda jag ättit innan

Tackar! kruxet är att jag har den hemma för att slippa åka via firman varje morgon, skulle få gå upp vid 4 då typ..

En annan fråga är att om man inte har firmabil får man ersätning för restid men inte om man har firmabil varför?

Längesedan jag jobbade med taxering varför ringer du inte skatteupplysningen och frågar? 0771‑567 567

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sol och hyfsade dagar med upp mot 10 grader stup i ett under arbetsveckan, lördagen kommer, slår upp de ljusblå till -2 och SNÖ på marken.
Jag hade siktat på att lufta gixxern en sväng i helgen och sedan ställa den för vintern.. :huvet

Det är tamigfan som på beställning, varför blir man inte ens överraskad längre?
Jag blir mer och mer säker för varje år - jag var avsedd att födas i södra europa, det blev fel någonstans på vägen.

Snö och vinter - vilket förbannat jävla piss.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA