Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
och äta den kall? de e ju låda jag ättit innan

Tackar! kruxet är att jag har den hemma för att slippa åka via firman varje morgon, skulle få gå upp vid 4 då typ..

En annan fråga är att om man inte har firmabil får man ersätning för restid men inte om man har firmabil varför?

btw 2000 månaden?! varför i helvete då? får nog snacka med chefen på måndag...

btw 2000 månaden?! varför i helvete då? får nog snacka med chefen på måndag...

Min bror gav en anställd tillåtelse att ha bilen hemma för att slippa åka och hämta/lämna (en mil landsväg).
Första helgen passade han på att ta med tjejen på sightseeingtour till Göteborg (20 mil, sisådär, enkel resa).
Det gäller ju att passa på när man har gratis bil, inklusive bränsle.
Det var en Scania 143 grusbil.

Men skall du ha en tjänstebil, så skall du betala för privatkörningen, inget annat.
Kör man i tjänsten, så skall man självklart ha betalt för tiden.
Men reseersättning till och från jobb skall täcka bilkostnaden som du inte har när du kör företagets bil.
Anser jag.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Idag fick jag skattemyndighetens bekräftelse på att jag skickat in ansökan om speciell adress. Bekräftelsen är daterad 111102 och jag fick den av en granne som hittat den i en båtkur på en annan ö. :huvet

I dag är jag förbannad eftersom jag hörde postens "posten för säkerhets skull" reklam i radion.:mad:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Revisorn i bostadsrättsföreningen är ju ett riktigt päron. Eftersom reparationsfondssystemet numera är nerlagt kan alla som har innestående pengar på dessa konto ansöka att få ut dom.

I samband med mitt lägenhetsköp, ringde jag henne och frågade om det fanns innestånde pengar där. Nej, svarade hon innan jag knappt hade hunnit ställa frågan. Senare tog jag ut lägenhetsförteckningen och se på fan, 2300 kr stod som "inre fond". Jag tryckte pappret framför näsan på henne på årsmötet och hon svarade att hon "nog måste kolla upp det där". En vecka senare ringde hon och sa att jag hade rätt till pengarna. På samma årsmöte påstod hon att det fanns 40000 kr i olika reparatonsfonder som folk inte hade ansökt om att ta ut. :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min bror gav en anställd tillåtelse att ha bilen hemma för att slippa åka och hämta/lämna (en mil landsväg).
Första helgen passade han på att ta med tjejen på sightseeingtour till Göteborg (20 mil, sisådär, enkel resa).
Det gäller ju att passa på när man har gratis bil, inklusive bränsle.
Det var en Scania 143 grusbil.

Men skall du ha en tjänstebil, så skall du betala för privatkörningen, inget annat.
Kör man i tjänsten, så skall man självklart ha betalt för tiden.
Men reseersättning till och från jobb skall täcka bilkostnaden som du inte har när du kör företagets bil.
Anser jag.
håller egentligen med men varför får man ersättning för att frakta arslet med buss både busskort och tidersättning men inte för att ta med sig material och utrustning i firmans bil?

sen finns det ju stolpskott till allt hörde om en som tankka fullt tre gånger under sin julledighet, det e ju inte bara fel det är ju även direkt korkat genomskinigt

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Utkastade från spyan för att polaren råkade langa upp sin dotters kort(kopplat tilll hans konto) han bad om ursäkt och tog fram sitt eget, men den skitnödiga servitrisen började skrika om bedrägeri och ropade på vakterna, efter att det hela förklarats och ordnats upp måste pannbenen ändå avhysa oss av någon outgrundlig anledning. Jävla bonnläppar.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag hatar idioter som begår självmord! Självsinniga jävlar som tror att allt sker på grund av dom! Nej! Det är inte du. Det är vad gör det till. Fan...

Saknar mina närmaste vänner på grund av denna plåga. Varför inte prata med nån?
Jag finns här.. Fan. Hatar er samtidigt som jag älskar er.

http://www.youtube.com/watch?v=v8ZOPqu6tPY

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att jag ska köra till jobbet alldeles snart och knappt fått sova alls på hela natten:mad:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Utkastade från spyan för att polaren råkade langa upp sin dotters kort(kopplat tilll hans konto) han bad om ursäkt och tog fram sitt eget, men den skitnödiga servitrisen började skrika om bedrägeri och ropade på vakterna, efter att det hela förklarats och ordnats upp måste pannbenen ändå avhysa oss av någon outgrundlig anledning. Jävla bonnläppar.

Only in Stockholm...

Har bott där 6-7 år och senast jag var på besök hade jag börjat få nån konstig romatiserad bild av minnena, ungefär som när man bara kommer ihåg det roliga man upplevde i lumpen.

Nåväl, precis efter jag klev ur tåget kom den där sköna känslan som när man varit bortrest och kommer hem igen. Sedan promenderade jag förbi plattan och såg polisbilarna tätt samt vinglande pundare vilket gav en viss spykänsla.
Därefter promenerade jag förbi stureplan och ser krogentreerna som numera inte ens har kö utan folket står förnedrade i en ring och väntar på att bli utvalda av sveriges mest pantade vakter. Ungefär som att vinnarna i konståkning skulle koras av synskadade utvecklingsstörda. Och mina minnen av vakternas attityd "Tyvärr, vi släpper bara in stammisar!" kom tillbaka...

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Skitprinter från helvetet kan gå och dö!!! Dags att köra en Office Space på den jäveln.

Försöker printa ut med min Epson SX 130. "-Sätt i papper." Sätter i papper. Valsen bara rullar. Petar på pappersbunten. *SLURK* Kör igenom hela bunten. Sätter i 3-4 papper ifall det var för tjockt. Nejdå. Slukar alla papper IGEN.

Så nu har jag en A4 utskrift uppdelat på 3 papper. Blev lite sur och ryckte ur pappersbunten. Dumt gjort. Tror jag sabbade skrivarhuvudet. :död

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Excel är alltid korrupt! ITs stora mardröm när folk kommer med något hemmasnickrat excelark och vill ha support. :)

Varför inte bara förbjuda excell?

Inte för att jag tror på förbud egentligen, men vafan får inte jag parkera utanför mitt hem behöver inte kontorsnissarna få knappa excell heller.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sweclockers annonsdel - tror folk att deras gamla, begagnade komponenter är gjorda av guld?

Halvdana mellanklass-grafikkort läggs ut för samma pengar som ett nytt kort, med motsvarande prestanda - ibland även mer.

Och det verkar onekligen som det ändå säljs till dessa priser? :va

Det är klart det svider om ens fräsiga pryl som kostade 3 lock för ett år sedan, idag är lika "snabb" som en ny pryl a' 1600:- - då blir det jävligt svårt att försöka kränga för 1800...

Men den logiken verkar inte gå hem hos geekarna.

Eller tänker jag fel nu? :hihi Det blir till att köpa nytt grafikkort istället för att fynda något - så man överlever vintern tills hojen får plockas ut igen.

/J

P.S. Har någon ett HD 6850/70 eller motsvarande Nvidiakort liggandes, till vettiga pengar - hör av er. ;)

R5+1

Guest
Excel är alltid korrupt! ITs stora mardröm när folk kommer med något hemmasnickrat excelark och vill ha support. :)

Hahaha! Nu i veckan blev jag erbjuden en tjänst som i stort innebär att jag skulle göra just det. De sa "vi behöver en excelexpert".

Behöver jag berätta att jag tackade nej direkt...:)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jävla kattjävel snart nackar jag fanskapet!

Alltså visst jag är djurvän och tycker mycket om djur, har just nu en kattunge och dom är ju mysiga som få MEN han kan inte tänka sig att gräva igen sin skit så det stinker något groteskt. Visst det kan ja väl leva med han är ju ändå kattunge liksom, sen har vi då den äckligare versionen då han har börjat att trampa i skiten och sedan går han runt i huset.

Just i dom stunderna så är mina händer kring hans hals inte långt borta hur söt eller gullig han må vara, någon som har tips på hur man kommer runt problemet?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA