Idag är jag förbannad därför att...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vid misstanke om vinterkräksjuka, ja.

Hon är inte ens fulltidare, utan kallas in extra, nu kallas hon in rätt ofta eftersom en av två ordinarie är långtidssjukskriven.

Hade hon smittat den enda ordinarie som var kvar hade dom fått ta upp personal från stockholm.

Dessutom jobbar dom med människor så smittspridningsrisken är enorm.

Från smittskyddsinstitutet: "Viruset har vid utbrott visat sig vara synnerligen smittsamt. Smittade personer kan vanligen sprida smitta upp till två dygn, ibland längre, efter symptomfrihet."

Min fru fick vinterkräkan för snart 2v sedan. Jag gick dock till jobbet som vanligt men informerade mina arbetskamrater att hålla behörigt avstånd och körde "frugan hands off" samt alkogelade allt i hennes och min närhet som en galen gnom... :gnissla ....och klarade mig. :)

FAKTA:
* Tvätta händerna! När du kommer hem, efter toalettbesök och före och efter all mathantering.
* Försök låta bli att stoppa händerna i mun, näsa och ögon.
* Stanna hemma om du är sjuk, och försök se till att dina barn inte går till dagis eller skola när de smittar.
* Om flera i familjen är sjuka, köp handsprit och använd tills ni blivit friska igen.

Myter om smitta:
* Offentliga toaletter smittar inte. Bakterier kan inte flyga in i kroppen från toalettringen. Så länge man tvättar händerna efter toalettbesöket är smittorisken i princip obefintlig.
* Vitpepparkorn hjälper inte mot vinterkräksjuka. Det finns inga vetenskapliga belägg för det.
* Man blir inte lättare smittad i flygplan. En spridd myt är att luften i ett flygplan cirkulerar i planet och fylls av fler och fler virus ju längre tid man är i luften. Få virus smittar dock via luften, och flygplansluft filtreras ofta bättre än luften i de flesta bussar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Från smittskyddsinstitutet: "Viruset har vid utbrott visat sig vara synnerligen smittsamt. Smittade personer kan vanligen sprida smitta upp till två dygn, ibland längre, efter symptomfrihet."

Min fru fick vinterkräkan för snart 2v sedan. Jag gick dock till jobbet som vanligt men informerade mina arbetskamrater att hålla behörigt avstånd och körde "frugan hands off" samt alkogelade allt i hennes och min närhet som en galen gnom... :gnissla ....och klarade mig. :)

FAKTA:
* Tvätta händerna! När du kommer hem, efter toalettbesök och före och efter all mathantering.
* Försök låta bli att stoppa händerna i mun, näsa och ögon.
* Stanna hemma om du är sjuk, och försök se till att dina barn inte går till dagis eller skola när de smittar.
* Om flera i familjen är sjuka, köp handsprit och använd tills ni blivit friska igen.

Myter om smitta:
* Offentliga toaletter smittar inte. Bakterier kan inte flyga in i kroppen från toalettringen. Så länge man tvättar händerna efter toalettbesöket är smittorisken i princip obefintlig.
* Vitpepparkorn hjälper inte mot vinterkräksjuka. Det finns inga vetenskapliga belägg för det.
* Man blir inte lättare smittad i flygplan. En spridd myt är att luften i ett flygplan cirkulerar i planet och fylls av fler och fler virus ju längre tid man är i luften. Få virus smittar dock via luften, och flygplansluft filtreras ofta bättre än luften i de flesta bussar.

Det är rätt skönt att vara immun mot vinterkräksjuka. :D

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
...HÄSTJÄVELN kastade av mig! :mad::mad::mad:
Snudd på att jag landade i hindret! :gnissla Varenda galoppfattning följdes av en serie bockspång. :gnissla och så tvärnitade den jäveln :mad:
Min volt var inte lika snygg som endurokillens :rolleyes: och jag slapp bli blöt :) men jag landade ta mig fan hårdare :gnissla

Nu får det vara nog! Nu skaffar jag en Ducce istället! :):):)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
...HÄSTJÄVELN kastade av mig! :mad::mad::mad:
Snudd på att jag landade i hindret! :gnissla Varenda galoppfattning följdes av en serie bockspång. :gnissla och så tvärnitade den jäveln :mad:
Min volt var inte lika snygg som endurokillens :rolleyes: och jag slapp bli blöt :) men jag landade ta mig fan hårdare :gnissla

Nu får det vara nog! Nu skaffar jag en Ducce istället! :):):)

Fast duccar kastar dig i asfalten! Det har jag sett på en video med en av killarna på forumet. ;)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kan du ge mig en länk till den videon? :) lite plåster på såren när blåmärkena kommer imorgon...

Nej, den är borttagen. Inte så värst rolig video heller, han slog sig rätt ordentligt.
Mjaja, men duccar varesig bits eller sparkas iaf, så de är ju bättre än hästar på alla möjliga sätt. :) De låter roligare med.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vid misstanke om vinterkräksjuka, ja.

Hon är inte ens fulltidare, utan kallas in extra, nu kallas hon in rätt ofta eftersom en av två ordinarie är långtidssjukskriven.

Hade hon smittat den enda ordinarie som var kvar hade dom fått ta upp personal från stockholm.

Dessutom jobbar dom med människor så smittspridningsrisken är enorm.

Hon jobbar alltså timmar? Kan förklara att hon inte blir hemma fast hon inte är sjuk....
Hur hade det låtit om hon sjukskrivit sig utan att vara dålig? Myglare! Sosse! Dilletant och anpassling! Ökar säkert hennes chanser till fast jobb om hon har en massa omotiverade karensdagar i sin CV.

Den som vill hitta ngt att reta sig på kommer att lyckas. Det hävdar jag med bestämdhet.

Vad är det för fel med att gå till jobbet om man inte är sjuk?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hon jobbar alltså timmar? Kan förklara att hon inte blir hemma fast hon inte är sjuk....
Hur hade det låtit om hon sjukskrivit sig utan att vara dålig? Myglare! Sosse! Dilletant och anpassling! Ökar säkert hennes chanser till fast jobb om hon har en massa omotiverade karensdagar i sin CV.

Den som vill hitta ngt att reta sig på kommer att lyckas. Det hävdar jag med bestämdhet.

Vad är det för fel med att gå till jobbet om man inte är sjuk?

IOM att arbetsgivaren skickade hem henne omedelbart så gissar jag att dom hade blivit oerhört glada om hon självmant hade stannat hemma istället för att riskera verksamheten.

Men vill du tro något annat får du ju givetvis göra det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...