Idag är jag förbannad därför att...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ni gubbar blinda vara, jag befarar ni ej mina rim ta tillvara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Kul att du tog upp Nordkorea! :

"Ingen kan skylla Martin Schibbye för att göra en hemlighet av sin dagordning. I januari tog han stolt emot Jan Myrdals lilla pris på 10 000 kronor, uppkallat efter skräckväldets arkitekt, Robespierre. Fram till för några år sedan var han redaktör för Revolutionär kommunistisk ungdoms tidning Rebell. RKU är Kommunistiska partiets, tidigare KPML(r), ungdomsförbund. Det var Schibbye som skötte snacket när Ungdomsstyrelsen häromåret upptäckte att RKU ansåg att Sverige bara kan omdanas genom revolution, med vapen om så krävs. Att resultatet blev att den stat som ska störtas inte ville ge RKU mer bidrag var ”en inskränkning av föreningsfriheten och demokratin”, protesterade Schibbye.

Man kan möjligen tycka att redan namnet, Revolutionär kommunistisk ungdom, borde ha fått Ungdomsstyrelsen att ana att de hade att göra med människor med en något udda demokratiuppfattning, men det var först när P1:s Kaliber granskade RKU, som rubeln trillade ned. Det blev lite mycket att höra Stalins massmord kallas ”överhetens lögn”, proletariatets diktatur ”den högsta formen av demokrati” och att ta del av de rosenskimrande rapporterna från ”brigader” på besök hos regimerna i Nordkorea, Vietnam och Kuba.

Vad gäller hyllningarna av Kim Il Sung meddelade Schibbye att ”folkrätten och FN ger alla stater rätten att välja en egen väg”.

Det är förstås en ironi att samme Schibbye nu sitter fängslad i ett land som valt en väldigt egen väg och där premiärministern sedan 1995 heter Meles Zenawi, grundare av det Albanieninspirerade Marxist-Leninistiska Tigrayförbundet, MLLT.
"

Vill du läsa det i sin helhet: http://www.affarsvarlden.se/hem/hausse_baisse/article3344644.ece

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vad gäller hyllningarna av Kim Il Sung meddelade Schibbye att ”folkrätten och FN ger alla stater rätten att välja en egen väg”.

Då blev det iofs lite kul och ironiskt att det blev som det blev så du får ett halvt rätt ur ett rent humorperspektiv i detta fall....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då blev det iofs lite kul och ironiskt att det blev som det blev så du får ett halvt rätt ur ett rent humorperspektiv i detta fall....

Always look on the bright side of life :D

Vi får nog så småningom hem gossarna, efter lite diplomatiskt rävspel, mot att vi lovar att blunda ännu hårdare för missförhållandena där i fortsättningen, vilket ju kan vara lite synd kanske.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Förbannad på alla släktingar som envisas med att ge barnen stora skitprylar av plast i julklapp trots att vi undanbett oss det. Trashigt är vad det är. Var ska vi göra av skiten? Det är redan fullt i garderoberna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att diskutera pressfrihet med GuW är som att diskutera geografi med någon som tror att jorden är platt.

Jag är för pressfriheten.

Jag är emot folk som bryter mot lagar och gömmer sig hos terrorklassade organisationer.

Det har ingenting med pressfriheten att göra.

Du får nog läsa på vad pressfriheten inbegriper, däri ingår ingen frihet från att följa andra länders lagar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Förbannad på alla släktingar som envisas med att ge barnen stora skitprylar av plast i julklapp trots att vi undanbett oss det. Trashigt är vad det är. Var ska vi göra av skiten? Det är redan fullt i garderoberna.

Vad hade du hellre sett att barnen fick i present?
Kan inte komma på så mkt mer än pengar, Brio, kläder o gosedjur.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att kvinnor inte kan köra bil. Det går helt enkelt inte.
Jag har nyligen skruvat ihop bilen, en äcklig jävla Saab 9-5 dessutom och jag har försökt få min sambo att förstå hur man framför en bil korrekt.
Hon kör trots allt 2-3000mil per år och borde ju kunna det.
Men inte då för ikväll fick hon skjutsa hem mig från mina svärföräldrar då jag inte är helt pigg och ville hem och då påtalade jag att bilen lät lite konstigt på tomgång.

Då kom det ju fram att hon tidigare idag "råkade" köra ut framför en bil på huvudled och för högra framskärmen intryckt och kofångaren fick sig en smäll också. Hennes försvar var att det var en bil framför henne som svängde höger medan hon svängde vänster och den framförvarande bilen måste ha skymt bilen som kom på huvudleden.

Till råga på allt fick jag min andrabil inlöst nu i onsdags och vi har således bara en bil utöver min firmabil som endast är tvåsitsig. Så som att inte 3000:- i vagnskada +1500:- i trafik i självrisk vore nog så måste jag nu dessutom fixa en annan bil under tiden.
Eller så skiter jag i det och så får hon fan klara sig med att gå med två ungar om hon ska någonstans.

God jävla jul på mig :mad:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
För att kvinnor inte kan köra bil. Det går helt enkelt inte.
Jag har nyligen skruvat ihop bilen, en äcklig jävla Saab 9-5 dessutom och jag har försökt få min sambo att förstå hur man framför en bil korrekt.
Hon kör trots allt 2-3000mil per år och borde ju kunna det.
Men inte då för ikväll fick hon skjutsa hem mig från mina svärföräldrar då jag inte är helt pigg och ville hem och då påtalade jag att bilen lät lite konstigt på tomgång.

Då kom det ju fram att hon tidigare idag "råkade" köra ut framför en bil på huvudled och för högra framskärmen intryckt och kofångaren fick sig en smäll också. Hennes försvar var att det var en bil framför henne som svängde höger medan hon svängde vänster och den framförvarande bilen måste ha skymt bilen som kom på huvudleden.

Till råga på allt fick jag min andrabil inlöst nu i onsdags och vi har således bara en bil utöver min firmabil som endast är tvåsitsig. Så som att inte 3000:- i vagnskada +1500:- i trafik i självrisk vore nog så måste jag nu dessutom fixa en annan bil under tiden.
Eller så skiter jag i det och så får hon fan klara sig med att gå med två ungar om hon ska någonstans.

God jävla jul på mig :mad:
E det inte dina ungar oxå? Varför låter du henne köra er enda bil om hon inte vet hur man gör? I grunden är det alltså ditt fel. ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad hade du hellre sett att barnen fick i present?
Kan inte komma på så mkt mer än pengar, Brio, kläder o gosedjur.

Ge dom brio kläder pengar och gosedjur, men inte ett ton Fischer Price och annan kinaplast..... Dessutom verkar folk tävla om vem som kan ge den största leksaken. Med två smågrabbar hemma blir det snabbt överfullt.

Blocket here we come.....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ge dom brio kläder pengar och gosedjur, men inte ett ton Fischer Price och annan kinaplast..... Dessutom verkar folk tävla om vem som kan ge den största leksaken. Med två smågrabbar hemma blir det snabbt överfullt.

Blocket here we come.....
Men bilarna (och maskinerna) från "viking plast" rockar fett.

Om de fortfarande finns.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
E det inte dina ungar oxå? Varför låter du henne köra er enda bil om hon inte vet hur man gör? I grunden är det alltså ditt fel. ;)

Jag kör ju inte bilen ändå...
Klart det är mitt fel, det är alltid mannens fel om tjejen krockar med bilen för då har han slarvat helt enkelt. Så tänker ju flickorna åtminstone...

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
struntade i att gå ut med tjejerna då jag skulle upp tidigt. Drog till jobbet och suttit här nu i över en halvtimma. Då någon har fuckat ut helt när han gjorde schemat. Få se hur länge jag får stå här innan någon annan av mina kollegor kommer och kan släppa in mig.
Kommer frysa ihjäl mig, blir att ligga i badet halva dagen så kanske man får tillbaka känslen sen.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Meanwhile in America :dummer
5krlg1.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag är för pressfriheten.

Jag är emot folk som bryter mot lagar och gömmer sig hos terrorklassade organisationer.

Det har ingenting med pressfriheten att göra.

Du får nog läsa på vad pressfriheten inbegriper, däri ingår ingen frihet från att följa andra länders lagar.

Tack, jag ska be den samlade internationella journalistkåren att göra detsamma.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA