Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Inte riktigt förbannad, arg light snarare.

Fjollond var ordet! :hihi

Anyway hade avtalat att hämta denna i Åkerberga i kväll:

View attachment 353463

4 000:- för en CB500 -76.

Men när jag grävt fram och hängt på släpet och messade för att få exakt adress var den såld.
Killen hade vallat bort sig bland spekulanterna så första som kom fick den.
Shit happens och man får faktiskt sälja till vem man vill. :tummenupp

Plus att jag skulle ju inte köpa nåra flera ju. :fatta!

Men nu när jag ändå är på Söder med släp, vad göra?

Svarttaxi?
Var det inte någon som hade sina dubbar i ett dike i skogen? :va
Eller så blir det hem och knüllputza en massa förgazare? :D

Snart färdigjobbat i alla fall.......

Morr och flin från Engström

:rolleyes:

ja hela min bil med dubbar står 2 mil norr om berga faktiskt :hihi Nu e frågan bara hur fan du får det till söder? :D

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
hur fan du får det till söder? :D

Jag hade bara kommit till Bromma Blocks när jag fick veta att den var såld,
så det var bara att vända och åka till jobbet för lite nattarbete.
Därav söder, Horstull!
Men nu börjar jag krokna.
Hade det varit aningen närmare hade jag kunnat hjälpa
till med dubbhämtning, med det känns aningen drygt just nu.

:)

/e

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
haha tänkte väl att det va lite väl kass geografi.

De e lugnt, hade inte pallat själv heller ;)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Sänkte värmen på elementen i hela lägenheten. Nu får jag sota för det... Tur jag har vinter täcket iallafall :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
-15 ute och massor att göra på fel sida husväggen.

Satan.

Äsh då, det enda jag behöver gå ut för är att hämta mera ved... (förutom att åka till jobbet då)

-30.jpg

Bifogat

• Vedeldning.jpg
    Vedeldning.jpg
    9.1 KB · Visningar: 88
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Gnistrande fint vinterväder! 20cm is som bara ber om att bli plogad! Som jag har väntat

Men jag kan inte ta mig nånstans.. :huvet

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Borrade i nya lägenheten. Men jag har lärt mig att aldrig lite på säljare i affärer. Så nu är det ett par extra hål i väggen än det egentligen ska vara.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Sålde dom för många hål? Typiskt...

Ja ! Helt sanslöst! Nä men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha för grejor betong plugg och skruv till det. Pluggen och skruven var det inget fel på men faanskapet sålde 5mm plugg och skruv och sen ett 5,5mm borr!

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300

Satan.

Vet hur det känns. Jag bytte ett föster i helgen. Det var - 18 och jag var tvungen att bygga ställning innan jag ens kunde börja med fönstret, sen djävlades panelen också. Och nej jag kunde av olika anledningar inte vänta till sommaren.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13

Satan.

Vet hur det känns. Jag bytte ett föster i helgen. Det var - 18 och jag var tvungen att bygga ställning innan jag ens kunde börja med fönstret, sen djävlades panelen också. Och nej jag kunde av olika anledningar inte vänta till sommaren.

Ni skulle då inte passa i byggbranschen :p

För 2år sedan bytte vi tak på en stuga, då var det som kallast -34 grader och temperaturen under dom 3 veckorna låg på mellan -27 till -34 grader... Då kan jag meddela att man ångrade sitt yrkesval ...

Förra vintern var heller ingen höjdare då vi bara hade utejobb från oktober till Januari och sedan började utejobben i februari igen :gnissla

Men bara man klär sig rätt så går det :tummenupp Svårast är att hitta skor som håller värmen samt varma handskar som inte är 5cm tjocka...

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag hatar Lotus Notes. :mad: Och kunder som anser att
"Det går inte att göra nåt mer, nu får du fiKsa!"
samt:
"-Vi har en kille här på kontoret som kan en del data, och han säger att det inte går.."

Nähe? Men då kan jag packa ihop och gå hem då. :mad:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ena kattjevfeln som tyckte att min skruvdragarlåda var ett utmärkt komplement till kattlådan. Man blir förbannad.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ena kattjevfeln som tyckte att min skruvdragarlåda var ett utmärkt komplement till kattlådan. Man blir förbannad.

En bekant som läste på universitetet i Luleå tog hem lite studieaterial över helgen, men det blev inte studerat något trots att väskan stod öppen i hallen...

Kattjäveln hade använt väskan som toalett hela helgen, inte såg han det heller, så han greppade väskan och slängde in den i bilen för en resa till Luleå... det började dock ganska omedelbart lukta kattskit i bilen när bilen började bli varm...

Sen köpte farsan ett nytt Microsoft Natural Keyboard när det först kom ut, det var skitdyrt då i början, men han hade ett sånt på jobbet och ville ha ett likadant hemma för att slippa omställningen.

Katten spydde i tangentbordet efter tre dagar och spyan frätte sönder kopparbanorna som var tryckta på plastfilm i tangentbordet, jag gjorde ett försök men det fanns inte en chans att laga det.

En FD jobbarkompis köpte en jättestor bakprojektions TV som deras katt pissade i, han lämmnade in den på garanti, men den skulle inte gå att laga och garantin täckte inte kattpissade tva apparater, det var tydligen inte första gången...

Katter är gulliga...

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Kommer ihåg en byggarbetare som kom till jobbet en morgon för länge sen.

Han var på strålande humör och öppna verktygslådan en måndag morgon............:näsblod:huvet:(:crash:censored:finger

Nån jävla uteliggare eller nått hade skitit i den - en stor jävel formad som en jättelik kanelbulle me avstrypt knorr i toppen:rofl

Fina verktyg:3freak

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...