Tagit fel på glidmedel och tigerbalsam?
Jag smorde in mina nariga händer :chey
Tagit fel på glidmedel och tigerbalsam?
Skulle byta lampa på farsans golf 4. Nu ser jag inte mig själv som helt jävla teknisk obegåvad, men det var helt jävla omöjligt!
Vad fan äre för tysk jäkla pygmé som kommit på det där?!
Dom har ju lixom en pytteliten liten motor i en stoooor jäkla bil (fanns en tid då golf var en småbil, men 4.an är ju som en mindre buss), hur fasen lyckas dom få det så oerhört trångt?!
Måste ta ur hela jäkla lampmodulen ur bilen får att få dit knopphelvetet...
TopGear gjorde väl en jämförelse mellan två moderna bilar, på den ena höll en bilmekaniker på i 20 minuter, på den andra gjorde James May det, med ryggen vänd mot bilen, med en thé-kopp i handen, på under tio sekunder.
Folk... Är... Idioter! Jag gissar att puckot bara drev med mig, eller är folk verkligen så pantade? Hur som:
Hade stängning på jobbet idag, och när jag sitter på kontoret och räknar kassan samt gör färdigt det sista och gör mig redo att gå hem så ringer telefonen. Sen fick jag spendera de kommande 15 (obetalda) minutrarna med att prata med något jävla troll som var missnöjd över att den kanelbulle han köpt hos oss var stenhård. Försökte förklara för honom att jag inte är ansvarig eller kan ta ställning i dessa frågor och att chefen alldeles säkert hjälper honom lösa problemet om han bara återkommer när hon är tillbaka från sin semester.
Först och främst vill han inte komma in och prata med folk i person, för han bor 14 mil bort. Sen så har han passerat här säkert 400 gånger och det är alltid något fel. Och fan och hans moster... Beklagar att han upplever situationen på ett sånt sätt och att han är välkommen åter när chefen är på plats. Jag är inte ansvarig när det gäller sånt här.
"Men vem är ansvarig nu då!? Om en bil exploderar vid pumparna imorgon, vem kontaktar ni då!?"
Eeh, va..? Skulle vi kontakta någon annan än chefen om något sånt hände menar du? Svarar hur som att jag inte vet vem som är verkställande just nu då jag bara är extrapersonal, men om han ringer tillbaka när vi faktiskt har öppet så blir han säkert hänvisad i rätt riktning.
"Jaha, jag vill ha ersättning för den här kanelbullen iallafall. Ni sa till mig när jag köpte den att den var färsk. Jag vill ha en gratis biltvätt".
Försöker återigen förklara att han får ta det med chefen och att han är välkommen åter när vi har öppet.
"Jaja, ursäkta då. Jag är bara lite bitter... Men kan du inte fixa en hamburgare åt mig då?!"
- ... Vi säljer inte hamburgare.
"Nähä, men en pizzaslice då eller nåt?"
- Inte det heller nej. Och som sagt, jag hanterar inte klagomål och kan inte fatta beslut om någon ersättning. Du får ta detta med chefen eller vice verkställande när personen i fråga är här, vänligen återkom NÄR VI HAR ÖPPET!
Lyckas till slut bli av med fuckot, och han lovar att återkomma på måndag. Med min tur ringer han väl återigen 23.10 ca, då jag återigen sitter på kontoret och precis ska gå hem. Ringer det 23.10 på måndag så svarar jag fan inte.
Vet knappt vad jag är... Är folk verkligen så dumma, eller driver de bara??
På farsans passat får man ta bort hela frontspoilern och lite till för att kunna byta lampa på halvljuset. Klumpigare lösning finns ej!
Jag trodde lampbyte var totalt jävla omöjligt på min Ford, trångt o jävligt va de, men så kika jag vidare lite.
En skruv o man fick bort hela lamphuset o då va de plötsligt jävligt enkelt
Skruven sitter inte där för att man ska kunna byta lampan om den går sönder, den sitter där så att man ska kunna ta reda på lampan när forden går sönder.
Var en golf och en renault om jag inte missminner mig.
Renault hänvisade till "krocksäkerhet" och att det var "omöjligt" att göra på annat vis.
Golfen är var samma klass, ungefär samma prisklass och har samma euro n-cap poäng.
Sånadär pisslösningar gör mig faktiskt uppriktigt förbannad. Vanlig service ska inte kräva en verktygsvagn.
*text*
TopGear gjorde väl en jämförelse mellan två moderna bilar, på den ena höll en bilmekaniker på i 20 minuter, på den andra gjorde James May det, med ryggen vänd mot bilen, med en thé-kopp i handen, på under tio sekunder.
Farsan hade en Cheva Transporter, jag skulle få låna den på en långresa, men då vi skulle iväg visade sig ena halvljuslampan vara trasig.
Jag bytte den på någon halvtimme på en mack i spöregn och mörker och var blodig och förbannad när jag var klar, men sen frågade jag en mekaniker hur man skulle göra egentligen och det innebar demontering av halva fronten.
Jag hade brutit sönder en fästklack på lyset som gjorde att jag lyckades
Samma på nyare opel vectra (tror ja den hette iaf ) Hyfsat praktiskt så länge luckan sitter kvar på sin plats..På Renault bytte man lampa genom en lucka i skärmhuset, logiskt och praktiskt....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|