Idag är jag förbannad därför att...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Folk är dumma i huvet, nå jävulskt.

Hur fan kan folk vara så urbota idiotisk att man tror på att "Facebook skänker 100kr till den här vanskapta flickans operation dör varje en som delar det på sin facebooksida"

Jag har sett samma unge med tumör i ansiktet i en vecka tid nu, i olika människors facebookstatusar, nästa vecka är det en bild på en trebent hund som ska räddas och näst vecka....

Fy fan.....

Eftersom folk ägnar så mycket tid med att sitta på FB så får de därmed ett limiterat antal saker att skriva att de gör på sina statusar, så de måste därmed dryga ut lite genom att skicka vidare allt spam de ser.

Det blir lite som att välja på att läsa om spam eller om att "Nisse Nilsson; kollade just på Kalles profil, sen gick jag vidare till Anders profil o kollade in bilderna från förra årets skidsemester"

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Folk är dumma i huvet, nå jävulskt.

Hur fan kan folk vara så urbota idiotisk att man tror på att "Facebook skänker 100kr till den här vanskapta flickans operation dör varje en som delar det på sin facebooksida"

Jag har sett samma unge med tumör i ansiktet i en vecka tid nu, i olika människors facebookstatusar, nästa vecka är det en bild på en trebent hund som ska räddas och näst vecka....

Fy fan.....

Jag tar bort de människorna. Nuförtiden är min feed mest bara lite band och festivalnyheter, samt en hög med knäppgökar som skriver om allsköns dumheter som de själva filosoferat ihop eller länkar till intressanta artiklar. :) Bra för blodtrycket.
Och då har jag ju mer tid att läsa strunt på sporthoj! :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För att jag inte kan hitta min multimeter.
Fan vad handikappad man blir utan en sån.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skaffa några till, jag har 6st.

Man behöver bara en, en bra, sedan behöver man lära sig att hålla reda på sina grejor.

Jag har tre multimetrar, en dålig jag skaffade först, en till dålig som jag skaffade när jag inte hittade den första, sedan fick jag en Fluke, den har jag fan inte råd att tappa bort så den håller jag reda på :D

En annan bra grej jag har är en Steinhell testpenna, jag fick den för 25 år sedan och använder den jämt när jag felsöker i fordonsel.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tänkte hoppa ur bilen och klippa till en gubbe efter en incident i trafiken idag. En gubbjävel man möter stannar inte bakom en parkerad bil eller bromsar in utan full gas rakt mot fronten på bilen jag sitter i. Han försöker smita efter att smällt i bilen jag sitter i. Som tur var så smällde det bara i backspegeln och inte i fronten för det var inte långt ifrån att det gjorde.

Som tur var så reagerade chauffören(min granne) rätt fort och rattade upp på trottoaren annars hade det sagt poff i airbagen och jag skulle sitta där med snea glasögon och pudrad näsa.

Gubbar som beter sig såhär ska fan inte ha körkort.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
För man inte lärt sig:

Åkt tåg till och från fjällvecka. Dit 6 timmar sen så man missade nästan hela första dan. Hem 5 timmar sen ännu så länge, blir säkert värre (är nånstans mellan Östersund och Gävle just nu, ska till Lund). Blir nog en kort dag på jobbet imorgon. Och just vår vagn har inte eluttag så snart lägger datorn av... :mad:

Roligast är förklaringar. I båda sträckorna har lok gått sönder, vagnar varit "felkonfigurerade", toaletter visade sig bli fulla när tåget var fullsatt (no shit) vilket tvingades till extra stopp. Informationstavlorna visar ankomsttider som redan passerats och som senare visar sig vara flera timmar fel, tåget hade inte ens nått sin första station och sedan lägger dom bara slentrianmässigt på 10 minuter varje gång det visar sig att tåget inte kommit varför man står kvar på kall perong instället för att gå in och värma sig.

Jag hatar tåg! Synd att min fru är för miljömuppig för att gå med på att flyga....

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Man behöver bara en, en bra, sedan behöver man lära sig att hålla reda på sina grejor.

Jag har tre multimetrar, en dålig jag skaffade först, en till dålig som jag skaffade när jag inte hittade den första, sedan fick jag en Fluke, den har jag fan inte råd att tappa bort så den håller jag reda på :D

En annan bra grej jag har är en Steinhell testpenna, jag fick den för 25 år sedan och använder den jämt när jag felsöker i fordonsel.

Till mitt försvar måste tillföras är att dom har olika egenskaper, det är inte bara av glömska jag har skaffat dom.

Men det är stans smidigt att alltid snubbla på ett så fort det behövs.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ledig idag, så tänkte ordna med båtplats färdigt till sommaren. Ringde stan precis nu & sku söka.
"Tyvärr, hon är bara på plats på förmiddan"
Jamenherrigued! :7peta

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Min HR-tant (yngre än mig f.ö.).
Om jag är här... så ser inte mina siffror ut, och mitt betyg är "ok.."
Om jag är här... och sköter mig och gör bra ifrån mig: "-Fortsätt så."
Om jag INTE är här, utan kommer försent, så får jag skäll.
Om jag INTE är här, utan är hemma och är sjuk, så får jag skäll.

Och sen undrar hon varför jag har svårt att sova? :va

Jag ska bort härifrån. Allt arbete är underbart. Kollegor, kunder, arbete... men HON... sabbar allt.
Sen så går hon och är så stolt över att ha slutat röka, vilket leder till sporadiska hatblickar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lappen om ersättning för förlorad fritid kom på mailen..

Min fitthora till chef "glömde" att han glömde min löneökning förra månaden och att jag skulle ha den retroaktivt. Och att jag ska betala mindre skatt etersom jag kvittar mot ränte avdraget..

Okej misstag kan alla göra, flera gånger i rad bevisligen MEN VA KUKHUVET TVUNGEN ATT DRA TILL FRANKFURT SAMMA DAG så det inte går att fixa på den här lönen?!? :brinnerup

Sen fick jag 500 i förseningsavgift på trängselskatten (som va på 50 kr..)

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
Är på jakt
Idag är jag jävligt ledsen och förbannad över livet.

En kärfamiljemedlem fick cancerbesked igår... Varför lever vi när vi alla ändå ska dö?! :4skrika
Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra nått för att rädda honom! Jag kan bara titta på när han tynar bort framför mina ögon, se livet rinna ur blodådrorna... :(

Det här är verkligen inte meningen med livet.:brinnerup

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag är jag jävligt ledsen och förbannad över livet.

En kärfamiljemedlem fick cancerbesked igår... Varför lever vi när vi alla ändå ska dö?! :4skrika
Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra nått för att rädda honom! Jag kan bara titta på när han tynar bort framför mina ögon, se livet rinna ur blodådrorna... :(

Det här är verkligen inte meningen med livet.:brinnerup

Utan döden inget liv.
Cancer är ett djävla skit.
Men jag tror att det bästa är att försöka hålla uppe humöret och signalera att världen kommer att snurra vidare ändå.
Man vill ju inte belasta den sjuke med skuldkänslor ovanpå allt.
Som sjuk förlikar man sig ganska fort med sitt öde, så länge man slipper känna skuld.

Har provat själv.

Tillåt dig (er) att sörja, men håll skenet uppe.
Det hjälper att prata om praktiska detaljer, för att acceptera.
Lycka till.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...