Har man en gång redan fått läkarintyg på att man är körduglig på sin medicin så ska man väl inte behöva fixa nytt läkarutlåtande varje år. Jag äter fortf samma medicin nästa år så vad är skillnaden. Jag är dessutom yrkeschaufför och kör minst 40 timmar i veckan så då borde väl redan olyckan varit framme? Transportstyrelsen visste inget om min ADHD då jag fick diagnosen som vuxen när jag redan hade tagit ABCD. Men eftersom man lämnar urinprov när man fixar lämp (vilket jag gjorde i dec eftersom jag skulle ta mitt CE) så skrev jag snällt i papperna att jag har ADHD och tar medicin för detta. Jag träffar en läkare minst 2 ggr per år tack vare att jag medicinerar och om han skulle tycka att jag inte var körduglig så skulle han "tagit" mitt körkort. Och sen tycker jag att du ska hälsa dom du känner som blir sega i huvudet utav sin medicin att dom tar fel dos eller medicin för det är inte meningen att man ska bli seg utan tvärtom vi ska bli mer alerta och uppmärksamma.
Fast problemet är ju att det är oerhört få läkare som faktiskt beslagtar körkortet vid olämplighet... så det är väl bra att transportstyrelsen faktiskt håller lite koll på personer som kontinuerligt går på medicin.
Och om det nu funkat för dig så pass länge så borde det väl inte vara några problem att styrka detta en gång per år... eller?
Skriver det inte för att vara elak men efter diverse konstigheter man sett i trafiken och som man läser om i media så önskar i alla fall jag klart bättre/hårdare uppföljning av lämpligheten på de som befinner sig i trafiken... det är ändå några ton i ett gäng km/h som kommer farande.