Idag är jag förbannad därför att...

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Provat med motorolja och styv borste?
Motorolja rengör förvånansvärt bra samtiidigt som det smörjer.

Det här låter väldans kladdigt, fungerar det alltså? Jag har bara en borste som ska vara "gjord" för kedjerengöring, vad vågar man borsta med annars för att skona ringarna?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag rengjorde med lysfotogen.
Lät kedjan sitta kvar men det tog ett bra tag innan kedjan inte kom ut smutsig efter att ha varit runt främre drevet.
Fördelen var väl att då blev även det drevet rengjort =)

Väldigt väldigt rent blev det iaf. Glöm inte spraya på nått skydd efter bara.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Tar ni loss kedjan eller låter den sitta kvar? Jag antar att man kan låta den sitta kvar och bara snurra runt kedjan, även om det måste bli himla massa kladd runtom? :)

Låt kedjan sitta kvar, men ta av kåpan för framdrevet och rengör den invändigt.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Varför ska det va så förbannat svårt att gå å lägga sig i tid?! :mad: Jag hade planerat att gå och lägga mig kl 21:30, nu är klockan 22:30 och jag har inte ens gjort i ordning matlådorna :huvet

Samma sak varje jävla kväll :mad: Man är väl lika trött :3freak när klockan ringer kl 05:00 imorgon också då... suck :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför ska det va så förbannat svårt att gå å lägga sig i tid?! :mad: Jag hade planerat att gå och lägga mig kl 21:30, nu är klockan 22:30 och jag har inte ens gjort i ordning matlådorna :huvet

Samma sak varje jävla kväll :mad: Man är väl lika trött :3freak när klockan ringer kl 05:00 imorgon också då... suck :(

Jag har gett upp det där med att lägga sig i tid, det är inte lönt. Det svåra är att SOMNA i rätt tid, och Jag somnar ändå inte förrän jag blir trött nog... Och när man väl somnar sover man oroligt, vaknar stup i kvarten och är tröttare än trött när man väl vaknar igen:mad: Kroniska sömnproblem, fuck yeah...

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Trafiken idag, hela Värmdöleden var ju en stor parkering! Och i stan gick det inte snabbt heller! Kan dom ens ge en anledning till att södra länken är avstängd? :huvet

Hamnade bakom en polisbil i bussfilen också som envisades med att göra 60 på 90-sträcka! :död

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag har gett upp det där med att lägga sig i tid, det är inte lönt. Det svåra är att SOMNA i rätt tid, och Jag somnar ändå inte förrän jag blir trött nog... Och när man väl somnar sover man oroligt, vaknar stup i kvarten och är tröttare än trött när man väl vaknar igen:mad: Kroniska sömnproblem, fuck yeah...

Köpte Melatonin i US när vi var där, på inrådan av en kompis (det var han som ville jag skulle köpa åt honom). Bra vid sömnproblem, jet lag etc. Köp, du kommer somna och sova som en stock, och vakna utvilad. Grymt bra. :tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Frustrerad över jobbet. Chefen tycker tydligen att vi är lite för många i sommar men har inte funderat på att vi kanske ska ha semester också.
Vatt på stället i mer än ett år och det enda som har hänt är att jag har fått mer att göra. Semester och lönehöjning? Näää. Är det verkligen meningen att man ska behöva tjata för att få ha ett samtal med chefen om sin arbetssituation?

Verkar som att han tror att jag ska gå tillbaka till mitt tidigare jobb som kock över sommaren trots att jag klart och tydligt sagt till han att det inte kommer hända typ 3 gånger de senaste 2 veckorna.

Det fantastiska är att enligt sommar-schemat så ska vi vara mellan 2-3 pers på kontoret hela sommaren. Vi kommer vara 3 pers från och med 31 maj:huvet Svårt att lösa personalbehoven då eller:va

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Förbannad på de förkylningsvirus som förföljer mig...
Klart det var många år sedan jag var sjuk så nån gån skall väl lasset komma farande.
Uppe i en månad nu med influensa följt av virusangrepp. Bläää :mad: :mad:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Bra där Lernia, låta mig svettas igenom en massa jävla tester på tid, sen göra en intervju, ta alla mina kontaktuppgifter och tidigare referenser för att sedan såga mig p.g.a ETT icke godkänt betyg.... Tack för att ni stal tid av mig som jag kunde lagt på annat. Jävla nötter.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Bra där Lernia, låta mig svettas igenom en massa jävla tester på tid, sen göra en intervju, ta alla mina kontaktuppgifter och tidigare referenser för att sedan såga mig p.g.a ETT icke godkänt betyg.... Tack för att ni stal tid av mig som jag kunde lagt på annat. Jävla nötter.
Vi hadde Lernia på vårt jobb förra året .Och av de som kom till vårt jobb kan jag säga att de måste gjort väldigt lätta tester

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Trafiken idag, hela Värmdöleden var ju en stor parkering! Och i stan gick det inte snabbt heller! Kan dom ens ge en anledning till att södra länken är avstängd? :huvet

Hamnade bakom en polisbil i bussfilen också som envisades med att göra 60 på 90-sträcka! :död

Trafiken idag var helt galen... Det var i princip kö hela vägen från Huddinge till Stureplan...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vi hadde Lernia på vårt jobb förra året .Och av de som kom till vårt jobb kan jag säga att de måste gjort väldigt lätta tester

Ja, inte fan var det svåra grejer. Nu var detta dock "speciellt" fall. Tester som krävdes av företaget jag skulle vara på.

Men jag menar, varför inte bara säga nej direkt så jag kunde besparat mig mödan.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja, inte fan var det svåra grejer. Nu var detta dock "speciellt" fall. Tester som krävdes av företaget jag skulle vara på.

Men jag menar, varför inte bara säga nej direkt så jag kunde besparat mig mödan.
Jo nu var det personal extra personal till lättast möjliga uppgifter vi fick in. Men inte ens det klara de av.Manpower hadde vi ett år samma visa där.Man får vara tacksam om de är på jobbet mer än 2 dagar i sträck

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA