Idag är jag förbannad därför att...

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Pollensäsongen är igång :mad:
Och jag som ska åka hoj idag, atchoooo, prosit.
Får döpa om visiret till "snor-doran"

Trött man blir.

Nog är den igång alltid. Fått proppa i mig små piller och droppat ögonen fulla för att hålla det i schack idag. :död

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Nu blev jag ännu argare, när jag loggade in på fejjan. Fan, folk är så jävla korkade. Spelar de bara, eller är de så jävla dumma på riktigt?

När jag var 24 och förvånat hade frågat om någon kunde vara så korkad, så sa en äldre kompis och kollega några kloka ord till mig:

"'Mrs Z', du kommer aldrig att upphöra att förvåna dig över djupet av mänsklig dumhet."

PS. Han var oxå hojåkare... :)

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Frågade chefen för 6 veckor sen om jag kunde vara pappaledig v.28 i samband med semestern.
Det var inga problem, men i fredags 27/4 sa han att det inte går då det krockar med andras semester!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Frågade chefen för 6 veckor sen om jag kunde vara pappaledig v.28 i samband med semestern.
Det var inga problem, men i fredags 27/4 sa han att det inte går då det krockar med andras semester!

Hmmmm... har inte kids själ, men finns det inte en regel om att har man bara sagt till tillräckligt många veckor i förväg så är dom tvingade att ge en föräldraledigt? På frugans jobb så sätter vissa det i system, får dom inte godkänd semester på dom veckor dom vill så tar dom det som föräldradagar istället "för att visa att dom menar allvar"... vilket gör att dom som inte har barn alltid får skitdagarna.

Kanske inte ett bra sätt att göra sig populär på jobbet dock...

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Är förbannad för att jag sitter på Årsta-Runstens ridklubb och tittar på tjejen när hon rider fälttävlan.

Det som gör mig förbannad är att slingerbulten passerar 500 meter härifrån och jag hör alla som gasar förbi i det perfekta vädret medans min hoj står inlåst på jobbet 45 mil härifrån :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För ett halvår sedan såg jag på ett ställe en snubbe som hade satt upp en lapp om att han sålde en grej som jag ville ha, lappen hade då suttit uppe ett år.

Priset var helrätt, (ny 20000:-, nu 5000:) och skicket var kanon, så jag tänkte att jag ska ta det med snubben när jag träffar honom.

Träffade honom tvärt för en månad sedan och talade om att jag var intresserad av att köpa, men inget mer blev sagt då vi bägge hade bråttom åt varsitt håll.

Jag visste dock att vi skulle träffas i helgen, så jag tänkte att vi skulle få tid att göra upp affären då.

Träffade snubben i helgen, då hade en tredje snubbe, som jag känner, "tingat" den och skulle fundera på saken.

Jag är inte arg på någon av dom, utan på mig själv som inte bestämde mig då, på en gång, ännu en gång har man tvekat bort en bra affär :huvet

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
För att batteriet strejkade på nya hojen två ggr under dagens tur :mad:
Det kunde man ge sig på att det skulle vara nån japansk del som krånglade!

Tur det finns snälla människor med startkablar :tummenupp

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ringde farsan och undrade om vi skulle grilla ikväll.
Först hade de inte riktigt tid, vilket är helt okej när det är sent påkommet från vår sida.

Nu vill de grilla, om vi följer med på Valborgsfirande i kyrkan först.
Jag är "Ateist" så tack men nejtack.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För jag lät världens sämsta, lataste egoistiskaste praktarsel planera min valborgskväll..:banana :skjuta

Och nu blir de inge ligga dock måste jag spackla väggen...

Fan va lack jag blir den här helgen som har varigt så jävla bra!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Alla polare är så jävla tråkiga, jobb, garagefix, fotboll, bortresta - tvingar mig att gå ut själv. Visserligen ska jag träffa en blondin på krogen men ändå :tungan

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Småfiskarna blir alltid rädda och simmar långt in i vassen när gammelgäddorna kommer i flock . Det gäller att bryta sig ur gruppen och simma efter på egen hand.

De gångerna jag lyckas bäst med att ragga är när någon oförståndig polare skickar fram mig som isbrytare. Eller ännu värre, när något pucko tycker att jag ska ragga ÅT dem. :rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati