Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sista minutrarna innan stängning på jobbet, står i stort sett bara och väntar på att få stänga och gå hem. Då rullar det in två invarndrarfamiljer och beställer 100 olika varor från olika hörn av butiken i olika omgångar och från olika personer. Det är liiite svårt att hänga med när tre pers står och skriker sina beställningar genom nattluckan, men jag gör mitt bästa och hämtar allt vad de ska ha. men nej, dög gjorde det inte... Otrevliga var de, skällde på mig när jag tog/hörde fel och var bara allmänt gapiga. Fick jobba över, obetalt, sisådär en halvtimme för att de höll på och bråkade. Idioter, jag blir sur...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ja men jag löste det! För att göra det värre.. blir mkt hoj åka idag för att återfå balansen.. :död

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Sista minutrarna innan stängning på jobbet, står i stort sett bara och väntar på att få stänga och gå hem. Då rullar det in två invarndrarfamiljer och beställer 100 olika varor från olika hörn av butiken i olika omgångar och från olika personer. Det är liiite svårt att hänga med när tre pers står och skriker sina beställningar genom nattluckan, men jag gör mitt bästa och hämtar allt vad de ska ha. men nej, dög gjorde det inte... Otrevliga var de, skällde på mig när jag tog/hörde fel och var bara allmänt gapiga. Fick jobba över, obetalt, sisådär en halvtimme för att de höll på och bråkade. Idioter, jag blir sur...

Jobbar du på Shell 7eleven eller?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Är förbannad för att jag sitter på Årsta-Runstens ridklubb och tittar på tjejen när hon rider fälttävlan.

Det som gör mig förbannad är att slingerbulten passerar 500 meter härifrån och jag hör alla som gasar förbi i det perfekta vädret medans min hoj står inlåst på jobbet 45 mil härifrån :mad:

Då är det dags för den långsiktiga planeringen. :) Lägg upp en plan för hur du ska få henne att inse att sporthojar är ett bra alternativ till hästar. Man behöver ju faktiskt inte ha häst för att få lite fart och fläkt och spänning. Personligen älskar jag när maken drar på riktigt rejält och ju mer det lutar desto bättre. :D Lika kul som att ut och galoppera med en häst som man kanske får stopp på.

Motorcyklar är billigare, kräver mindre skötsel, har mycket mindre underhållskostnader, och klara sig själv om man åker bort. Fast det behöver du ju inte påpeka första åren. Börja med att få henne att tycka att det är skitkul att åka med dig. :tummenupp

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
För att det är helg imorgon och på söndag vilket innebär att miljövänliga Sverige som tycker att alla ska åka kollektivtrafik drar ner på kollektivtrafiken så att det går ett tåg per 100 år ungefär. Så jag kan välja att komma försent till jobbet eller komma en timme tidigt. Jag AVSKYR kollektivtrafik! Inte nog med att det redan är dyrt att åka kollektivt, bil är ju ännu dyrare och så suger dom ut en ännu mera genom att tvinga en att antingen parkera på en parking ute i skogen där man måste betala 250 kronor eller något för att få parkera eller så parkerar man så man har gångavstånd till personalrummet och måste då betala först de 250 kronor PLUS 250 kronor (eller något liknande) i månaden. 500 kronor för att parkera en jävla bil?!

Så imorgon måste jag gå upp klockan 0415 för att börja jobbet 0700 :mad:

Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
För att det är helg imorgon och på söndag vilket innebär att jag antingen kan välja att komma försent till jobbet eller komma en timme tidigt. Jag AVSKYR kollektivtrafik! /cut

Skaffa hoj vettja, då parkerar du gratis hörrö. :D

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Fick förhöjd försäkringspremie idag, från 15900 till 18500kr :dummer Så nu är det väl bara att ge sig in i försäkringsbytar branchen igen :zpy

Mc körkort i 5-6 år och endast skadefria år, jävligt logiskt med en höjning...................... :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har idag svarvat ett 63mm lagerläge till ett 62mm lager samt fabrikerat ett par 6mm brickor som är 2mm tjocka.

Hur satans dum kan man bli egentligen.:4skrika

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
På jobbet här om dagen blev en norrman, typ 60+, arg på mig när han ville hämta ut ett kvarglömt visakort åt sin son. Jag försökte förklara i typ en kvart att jag inte kan lämna ut visakort åt vem som helst, men han blev bara mer och mer förbannad och kunde absolut inte förstå detta. Det slutade med att han sa "Ja, jag visste ju att svenskar var DUMMA men det här är ju otroligt." Fick gå därifrån och andas ett tag efter idioten gått....... :huvet

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För att det är helg imorgon och på söndag vilket innebär att miljövänliga Sverige som tycker att alla ska åka kollektivtrafik drar ner på kollektivtrafiken så att det går ett tåg per 100 år ungefär. Så jag kan välja att komma försent till jobbet eller komma en timme tidigt. Jag AVSKYR kollektivtrafik! Inte nog med att det redan är dyrt att åka kollektivt, bil är ju ännu dyrare och så suger dom ut en ännu mera genom att tvinga en att antingen parkera på en parking ute i skogen där man måste betala 250 kronor eller något för att få parkera eller så parkerar man så man har gångavstånd till personalrummet och måste då betala först de 250 kronor PLUS 250 kronor (eller något liknande) i månaden. 500 kronor för att parkera en jävla bil?!

Så imorgon måste jag gå upp klockan 0415 för att börja jobbet 0700 :mad:

Köpa en billig hoj? För 20k får du nåt fint att pendla med.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Har idag svarvat ett 63mm lagerläge till ett 62mm lager samt fabrikerat ett par 6mm brickor som är 2mm tjocka.

Hur satans dum kan man bli egentligen.:4skrika

lagerlåsning, check! (Jättemycket givetvis)

svarva 4 st 2mm brickor till, check!

Ingen anledning o vara arg, bara lösa problemen liksom.

Själv är jag lite arg på det dåliga vädret, men bara lite som sagt. Attans.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
På jobbet här om dagen blev en norrman, typ 60+, arg på mig när han ville hämta ut ett kvarglömt visakort åt sin son. Jag försökte förklara i typ en kvart att jag inte kan lämna ut visakort åt vem som helst, men han blev bara mer och mer förbannad och kunde absolut inte förstå detta. Det slutade med att han sa "Ja, jag visste ju att svenskar var DUMMA men det här är ju otroligt." Fick gå därifrån och andas ett tag efter idioten gått....... :huvet

Äsch då, på med ett ryggskydd på Nikel och fota. Det gör dig glad, enligt luddig logiks lag!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
lagerlåsning, check! (Jättemycket givetvis)

svarva 4 st 2mm brickor till, check!

Ingen anledning o vara arg, bara lösa problemen liksom.

Själv är jag lite arg på det dåliga vädret, men bara lite som sagt. Attans.

Redan fixat, men jag är förbannad endå.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3h till godo
planerad fördelning:

Sova 30 min
laga och äta mat 40 min
Städa upp lgh 1h30 min
Göra sig klar 20 min

Verklighet:
Sova 2h 30 min
micra mat/dusha kasta i sig mat 30 min

klart sub optimalt att rulla över mobilen i soffan :3freak:hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
3h till godo
planerad fördelning:

Sova 30 min
laga och äta mat 40 min
Städa upp lgh 1h30 min
Göra sig klar 20 min

Verklighet:
Sova 2h 30 min
micra mat/dusha kasta i sig mat 30 min

klart sub optimalt att rulla över mobilen i soffan :3freak:hihi

Det fixar du. Jag sitter här i mysbyxor och folk är på väg hit.
Är inne på min andra grogg :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...