Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Episk jävla skitdag.

Vaknar ur en underbar dröm och är helt förstörd, höll på somna på hojen på väg till jobbet trots regnet.

Får bakjobb och skit för saker min kollega har gjort, ingen ide att golla, massa strul, den lilla moral man har går åt helvete.

Mp3n dör så jag får gå själv och lyssna på allt jävla oväsen.

Dags för lunch, inser att all kasler hamna i andra lådan så e bara makaroner och lite tomatsås, ledsnar och köper en kebab tallrik som jag får stressa i mig, smaka skit.

Tar mina radiokåpor, jaha nån har lånat och inte stängt av, tomma batterier..

Får en uppgift jag inte gjort förut, påpekar att jag inte har gjort det förut och att det kommer ta tid så det e smartare att sätta den som har gjort det för på det, blir totalt idiotförklarad och ett jävla liv.

Att det desutom står folk där och jobbar de kvittar tydligen för dem ligger efter så dem ska flytta sig.

Jaja deras accord jag sabbar, när jag lär medans jag gör, jag e bara inhyrd så mig kvittar det..

Hittar delarna jag ska använda, tror jag iaf..
Sitter en jävlas massa saker ivägen, måttar ut den enligt mig bästa kompromissen.
Blir dränkt i vatten när jag gör ett hål, slår i en expander för att plugga medans jag letar efter en hink så inte det nylagda golvet ska sabbas.
Springer och berättar för förman, då visar de sig att de tydligen är valvet som är vattenfyllt och så får jag skit för att jag nojat upp folk med att det va vattenläcka..
Hur fan skulle jag veta att valvet va fyllt med vatten, bör man inte dränera det innan man inreder?

Nåja fortsätter med att springa hela bygget runt och fråga efter verktyg. Mer skit

Sen va det bara att fint stå och jobba med cementvattnet rinandes längs armarna och in innanför tröjan.
Dagens slut ÄNTLIGEN!

Kommer till hojen och upptäcker att hela ljuddämparen spruckit de förklarar varför den låter som en japansk vrålapa..

Tänkte diskutera en ny gaddning med studion ikväll men med tanke på hur allt gått så sket jag i det.

:4skrika

Vill bara lägga mig och mysa med nån och glömma allt men får bli gråta i fosterställning i duschen till takida.:död

Note for self: Tenta upp dem där ämnena så jag kan börja plugga till hösten och slippa allt vad byggbransch heter...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förkylningen från helvetet har drabbat mig..

Dessutom har jag inte kunnat skita på 4 dagar (av någon okänd anledning) så varje gång jag hostar är jag livrädd att röven ska explodera och skapa en situation grabbarna och tjejerna på Ariel-fabriken inte har haft med i sina beräkningar.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
På ett skrämmande sätt var faktiskt den versionen bättre än originalet.. :Bugar

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Försöker göra ritningar i AutoCAD, men det är fan inte helt enkelt när man inte fått några instruktioner om hur programmet fungerar. Givetvis ligger alla tillhörande manualer på kontoret i Eskilstuna, 9 mil bort.

Tycker att ett så avancerat program borde förstå hur jag vill att det ska göra, oavsett om jag ger rätt kommandon eller inte. :huvet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Försöker göra ritningar i AutoCAD, men det är fan inte helt enkelt när man inte fått några instruktioner om hur programmet fungerar. Givetvis ligger alla tillhörande manualer på kontoret i Eskilstuna, 9 mil bort.

Tycker att ett så avancerat program borde förstå hur jag vill att det ska göra, oavsett om jag ger rätt kommandon eller inte. :huvet

Autokladd är inte helt logiskt kan jag säga. Finns mkt bra tutorials på tuben osv. om du kört fast och inte vill ratta 9 mil för en bok.

Själv är jag lite småarg på min kropp för att den har ont i ryggen. :mad:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Skit i boken.
Kör allt i Youtube istället.

Sen kan du skita i Autocad och använda Inventor.

Forvånad övar att det fortfarande finns företag som använder Autokasa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
JAdå, britterna är så vidskepliga. Leta efter motsvarande rum i hotell m.m.
Borde inte det där innebära gigantiska problem rent allmänt? Speciellt inom flyget...
- Please descend to 13 000 feet.
- Wont.

- You are clear to land. Please taxi to gate 13.
- No.
Note for self: Tenta upp dem där ämnena så jag kan börja plugga till hösten och slippa allt vad byggbransch heter...
Låter som en bra plan! :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skit i boken.
Kör allt i Youtube istället.

Sen kan du skita i Autocad och använda Inventor.

Forvånad övar att det fortfarande finns företag som använder Autokasa

:D Jag kör Autocad för jag lärde mig det programmet en gång på stenåldern och har ännu inte haft motiv att lära mig ett nytt program för det få gånger jag ska rita och konstruera.

Visst kan jag lära mig ett nytt program om en arbetsgivare så önskar men fram till dess fortsätter jag i autocad. Har det dessutom på min egen dator hemma också.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
:D Jag kör Autocad för jag lärde mig det programmet en gång på stenåldern och har ännu inte haft motiv att lära mig ett nytt program för det få gånger jag ska rita och konstruera.

Visst kan jag lära mig ett nytt program om en arbetsgivare så önskar men fram till dess fortsätter jag i autocad. Har det dessutom på min egen dator hemma också.

Det kan du ha med Inventor med, har jag hört. :)

Fast gör´t inte, du kommer aldrig mer vilja använda något annat. :gnissla

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Poängen är att jag ser ingen anledning att ägna massor av timmar åt att lära mig ett nytt ritprogram bara för att kunna göra flashiga 3d-bilder. Jag vet ändå i mitt huvud hur det ser ut i 3D.

Nja, min poäng var att du inte kommer vilja rita i Autocad efter du använt Inventor.
Sketchläget (2D) i Inventor är ljusår bättre än att rita i Autocad. Man jobbar t ex. inte med absoluta mått från det första strecket, utan ritar på ett ungefär och måttsätter/sätter villkor för hur man vill att sketchen ska se ut.

Det handlar inte om flashiga 3D-modeller, utan ett effektivt sätt att konstruera. Man kan ju enbart rita i 2D i Inventor om man vill det. :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, min poäng var att du inte kommer vilja rita i Autocad efter du använt Inventor.
Sketchläget (2D) i Inventor är ljusår bättre än att rita i Autocad. Man jobbar t ex. inte med absoluta mått från det första strecket, utan ritar på ett ungefär och måttsätter/sätter villkor för hur man vill att sketchen ska se ut.

Det handlar inte om flashiga 3D-modeller, utan ett effektivt sätt att konstruera. Man kan ju enbart rita i 2D i Inventor om man vill det. :)

Ok, det låter ju bra. Nu kan man ju iofs flytta linjer i Autocad också men jag förstår din poäng. Tror jag.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag hatar damm :mad:
Känns fan inte som man gör annat än dammtorka och dammsuga.
Fyfan.

VARFÖR envisas jag med att köpa svarta saker då jag inte tål att se damm på prylarna?
Jag är fan dum i huvudet.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...