Idag är jag förbannad därför att...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hur förbannat jävla svårt ska det vara att tillverka ett synk-program till telefonen som fungerar.
Skiten som följde med HTC-luren var lika värdelöst som telefonen i stort. Nu utbytt till en Samsung SG3, ett satans lyft för övrigt.
Synkar kalendern med Outlook och har funkat bra i någon månad.
Men ack den glädje som varar, idag fick synkprogrammet (Kies) för sig att alla bokningar i kalendern skulle raderas. Det är väl för helvete inte att "synkronisera"... :huvet:huvet:huvet

Kom igen alltså...

(Obs: i-landsproblem)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ont i ryggen. Kan fan knappt klämma en fjärt utan att man ser stjärnor och hur man än sitter eller ligger så gör det ont.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men det var ju själva satans helvetes faaaan dååå!!!:huvet :4skrika :mad: Aldrig kan någonting gå smidigt, typiskt min jävla otur... Jag tappar fan tron på mänsjkligheten, jävla pirater, avskräde och själve fans rövhål då!!!!!:mad:

För över ett år sen köpte jBushido en Ps3:a, glad i hågen tar han hem den och börjar lira sjysta spel men det dröjer inte länge förrän fläkten varvar upp och maskinen dör. YLOD:huvet Säljaren vägrar givetsvis ta tillbaka maskinen, och där sitter Bushido med en trasig konsol och 1500 spänn fattigare. Otur/lurad för första gången.

Bushido ber far (pilot för sas) att ta med konsolen till kina där de har ett stamställe för datorer och tv-spel, de har bland annat fixat en ps2:a, en xbox och en kamera åt familjen och verkar vara ett bra företag att handskas med helt enkelt. Konsolen skeppas iväg och vi får en offert på reparationen, så långt allt bra. Sen dröjer det innan far får en ny flygning till kina... Det dröjer länge... Nästan ett år. Otur för andra gången.

Men så äntligen får han en flygning! Han far iväg, hämtar konsolen och tar med den hem. Som ett barn på julafton möter jBushido honom i dörren, spänd och förväntansfull på att få tillbaka sin nu fungerande konsol. "Tråkiga nyheter min son, de kunde inte laga den... Den var för trasig helt enkelt". Jahapp...:( Otur nummer tre.

Men skam den som ger sig! Eftersom det är ett väldigt specifik fel och en väldigt specifik del som är trasig i min maskin så ska övriga delar vara ok. Bushido tänker att "Kan jag bara hitta en billig maskin med ett annat fel än min så bör jag kunna förvandla två trasiga till en hel". OCh har man sett, turen vänder och en billig maskin hittas och ropas in på tradera, för mindre pengar än vad en lagning skulle ha kostat! Hallelujah! Bushido betalar och får så hem maskinen. Ännu gladare i hågen sätter han sig på sitt rum och börjar skruva. Under demonteringen av maskin nummer ett, den som varit i kina, får Bushido sig en tankeställare. Hårddisken måste nämligen demonteras för att man ska komma längre in i maskinen och komma åt den del som behövs för operationen... "Men Var är hårddisken??:va Tog jag ur den när jag skickade maskinen till kina? Minns inte..." Tänker Bushido...
Bushido skruvar vidare och når snabbt in till den del han behöver. Men den ser lite konstig ut... Och det skramlar om den... Och de där platta sladdarna som fäster vid kretskortet på delen, de som finns på den trasiga delen från den nyinköpta maskinen, saknas... Vad är nu detta??:va Bushido tar sig in i kinamaskinens del för att undersöka. Döm om hans förvåning när han inser att innanmätet i delen saknas. Det är bara en tom låda kvar. Bushido börjar inse vart hårddisken tagit vägen... Tjuvarna och banditerna till kinespirater har helt fräckt plundrat hans konsol på delar och skickat hem den med ursäkten att den inte går att laga!:4skrika Nu är det inte bara otur längre, Bushido är nu officiellt grundlurad. Istället för en trasig ps3:a har han nu två, och är ännu fattigare än förut. Det här är fan inte rättvist...:(

Vidare ska far befordras till kapten och kommer således sluta flyga till kina, och således är det väldigt tveksamt om han hinner tillbaka och konfrontera skurkarna innan det är för sent...

Det här var ju verkligen vad jag behövde nu, arbetslös, halvdeppig och nybliven singel med föredettarelationsstrul som man är... Ibland är det fan inte roligt helt enkelt...:( :gråta Jag går och gräver ner mig.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men det var ju själva satans helvetes faaaan dååå!!!:huvet :4skrika :mad: Aldrig kan någonting gå smidigt, typiskt min jävla otur.....
Det här var ju verkligen vad jag behövde nu, arbetslös, halvdeppig och nybliven singel med föredettarelationsstrul som man är... Ibland är det fan inte roligt helt enkelt...:( :gråta Jag går och gräver ner mig.

Ta ett smslån och shoppa en ny för 1490, sen skickar du räkningen till din kaptensfar :tummenupp

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Men fan, jag gick iväg i stormen och regnet för att handla några saker, det viktigaste var toapapper men tro fan att jag glömde det. Hoppas jag inte kommer att bajsa förrän imorgon.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ta ett smslån och shoppa en ny för 1490, sen skickar du räkningen till din kaptensfar :tummenupp

Har redan föreslagit att han ska fixa mig en billig biljett till kina så att jag kan prata förstånd med skojarna, men det godkändes icke...:gnissla Får väl se om jag kan hitta en ny blurayenhet att stoppa i den nya konsolen så länge och se ifall hela kinahärvan löser sig vid senare tillfälle, är trött på att ha spenderat en massa pengar utan att ha en fungerande konsol.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har redan föreslagit att han ska fixa mig en billig biljett till kina så att jag kan prata förstånd med skojarna, men det godkändes icke...:gnissla Får väl se om jag kan hitta en ny blurayenhet att stoppa i den nya konsolen så länge och se ifall hela kinahärvan löser sig vid senare tillfälle, är trött på att ha spenderat en massa pengar utan att ha en fungerande konsol.

$20 ?
http://www.ebay.com/itm/PS3-fat-Blu-Ray-Drive-for-model-CECHE01-/111008903557?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19d8a57185

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

tack för tipset men jag vet inte hur det funkar med att byta delar mellan europeiska enheter och amerikanska... Den har inte samma serienummer som min, och skulle det inte passa blir det jobbigt med retur. Men man får väl fråga säljaren helt enkelt. Sen så brukar de där jänkarna vara lite kinkiga med att skeppa hit för en skälig peng, men det får man väl också fråga om. Har kollat ebay uk lite smått men där kostar enheterna dubbelt eller tre gånger som mycket, och nu börjar det bli mycket pengar nedplöjt i det här... Och jag som är arbetslös...:3freak

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Några idioter inte kan ta sig tid att skrapa fönstren på sina snögrottebilar! :huvet

Idioten fick öppna bildörren för att vinka en ursäkt när han nästan kört på mig efter att han missat högerregeln eller helt enkelt inte sett ett skit. :mad:

Han hade orkat göra ett två kvadratdecimeter stort hål på framrutan.
Resten av bilen, inkl lycktor, var täckt av ett fyra centimeters snötäcke. :dummer

WTF!!?!??! :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Några idioter inte kan ta sig tid att skrapa fönstren på sina snögrottebilar! :huvet

Idioten fick öppna bildörren för att vinka en ursäkt när han nästan kört på mig efter att han missat högerregeln eller helt enkelt inte sett ett skit. :mad:

Han hade orkat göra ett två kvadratdecimeter stort hål på framrutan.
Resten av bilen, inkl lycktor, var täckt av ett fyra centimeters snötäcke. :dummer

WTF!!?!??! :gnissla

Mmm, visst är det kul. Min tjej körde på en refug i fredags med ena bilen, bara för att hon hade skrapat för dåligt och jag vet inte hur många gånger jag har förklarat för henne att det är skitviktigt, det måste man väl för i helvete förstå!? :mad:

Så idag fick jag köpa ett nytt däck för 800:- (tur att man är tjenis med gummigubben) då det var en stor reva i det "gamla" däcket...
Fruntimmer och bilar, en mycket dålig kombination många gånger.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Blev inget gymkort idag heller, jävla kösystem.

Hoppas på nästa vecka..

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Mmm, visst är det kul. Min tjej körde på en refug i fredags med ena bilen, bara för att hon hade skrapat för dåligt och jag vet inte hur många gånger jag har förklarat för henne att det är skitviktigt, det måste man väl för i helvete förstå!? :mad:

Så idag fick jag köpa ett nytt däck för 800:- (tur att man är tjenis med gummigubben) då det var en stor reva i det "gamla" däcket...
Fruntimmer och bilar, en mycket dålig kombination många gånger.

Ja fyfan va störande med sånt, tjatar på min tjej om det oxå, hur svårt kan de va?? Vem faan vill riskera att döda nån för att man är lat???!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Förbannad för att arbetsgivare inte vet vad "Tillsvidareanställning på heltid" betyder. Ungefär lika förbannad blir jag på folk som inte är ärliga med saker de säljer. Jag menar, ska jag verkligen behöva kolla så att innertaket inte är trasigt bakom solskyddet i bilen? Är det det som menas med "hel och fin inredning"? Varför kan folk bara inte vara ärliga och säga "jag vet inte" istället för att hitta på?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...