Idag är jag förbannad därför att...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det beror på vilken anställningsform hon har. Hade vi skippat alla dessa hitte-på-anställningsformer så hade vi sluppit alla dessa undantag som leder till ovan nämnda scenarion. Vad gäller inlägget under ditt så skulle jag vilja påstå att det är på grund av borgarna som det ser ut som det gör. Tänk sedan efter hur du velat att det såg ut om du skulle söka nytt jobb och du inte kunde gå på intervju på grund av att du var tvungen att arbeta. Idag har vi ställt om arbetsmarknaden till arbetsgivarens fördel, det måste bort! Annars kommer majoriteten av oss aldrig kunna få ett vettigt arbete, oavsett om vi har 500 högskolepoäng eller är autodidakta.

rallyfisken, I feel you bro :yoparty
Klart att det är borgarnas fel att det accelererar fram till den här typen av situation.
Lagen ger iallafall inget utrymme för hennes situation, med all rätt vill jag påstå. Varför skulle en privat arbetsgivare tolerera att arbetstagaren skall få ledigt för att söka jobb hos ett annat företag? Din arbetsgivare har ett profitintresse, inte ett intresse i att förlora kompetens, nån ordning för det bli. Dessutom är hon varken varslad eller anställd i offentlig myndighet ser heller inga undantag i kollektivavtal eller företagspolicy att det skulle vara på annorlunda vis.

Hos oss får vi ändå alltid ledigt tycker jag, chefen diskvalificerar sällan ledighetsansökan. Har man ambiöst förhållningsätt till sin arbetsinsats och pålitliga kolleger som ställer upp vid behov, borde det inte vara några problem att få önskad ledighet beviljad. Men vi kankske är unika.

Last edited:

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Säg att din hund har loppor.

Haha! Jag kan inte hjälpa att Spike har lite trasigt psyke efter att någon bestämde sig för att slå/sparka på honom för snart tre år sedan :/ Önskar att folk kunde förstå detta och respektera det. Är inte kul för mig heller om han skulle få för sig att bita en annan hund.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det beror på vilken anställningsform hon har. Hade vi skippat alla dessa hitte-på-anställningsformer så hade vi sluppit alla dessa undantag som leder till ovan nämnda scenarion. Vad gäller inlägget under ditt så skulle jag vilja påstå att det är på grund av borgarna som det ser ut som det gör. Tänk sedan efter hur du velat att det såg ut om du skulle söka nytt jobb och du inte kunde gå på intervju på grund av att du var tvungen att arbeta. Idag har vi ställt om arbetsmarknaden till arbetsgivarens fördel, det måste bort! Annars kommer majoriteten av oss aldrig kunna få ett vettigt arbete, oavsett om vi har 500 högskolepoäng eller är autodidakta.

:va Du menar väl "Tack vare"? Om man omvandlar arbetsmarknaden med ännu sämre villkor för arbetsgivarna än vad det är idag så kommer bara arbetslösheten bland de unga att öka.

Förbannade sosse-brackor, förstår ju inte sitt eget bästa :mad:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
För att människor har så jävla lätt att lova och lova när man behöver hjälp men man får fixa skiten själv lik förbannat. Mycket snack och mikroskopisk verkstad. Vem fan behöver vänskap?.. eller kärlek heller för den delen.. egentligen? Jävla båg alltihop. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
För att människor har så jävla lätt att lova och lova när man behöver hjälp men man får fixa skiten själv lik förbannat. Mycket snack och mikroskopisk verkstad. Vem fan behöver vänskap?.. eller kärlek heller för den delen.. egentligen? Jävla båg alltihop. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Idag är jag trött därför att...

Svensk media glorifierar Loreen konstant. Och hon verkar själv tro att hon är Moder Teresa reinkarnerad.

apalo.png

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
...om säljaren skriver "fullt fungerande" på Tradrera så borde varan åtminstone vara komplett!:mad::banghead::thumbdown:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vafan, nu limmade jag ihop det med pekfingret så jag var tvungen att skära isär dom.

Snabblim javisst.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...