Idag är jag förbannad därför att...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Idag är jag trött därför att...

Svensk media glorifierar Loreen konstant. Och hon verkar själv tro att hon är Moder Teresa reinkarnerad.

Var, hur? :va
På vilket sätt stör det dig?
Vad har hon gjort som antyder att hon skulle ha något Moder Teresa-komplex?
På vilket sätt behandlar media henne annorlunda än andra framgångsrika svenska artister?
På vilket sätt ser du några likheter mellan Loreen och en apa?

Edit:
Jag klickade mig in på startsidorna för "Nöje" på Metro, Expressen, Aftonbladet, SVD och DN men hittade inget om Loreen någonstans så det där med "svensk media" och "konstant" får du nog förklara lite närmare..

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Förbannade jävla chef. De verkar tro att man älskar sitt jobb. Tyvärr gör jag ju det också så han vet att jag inte säger upp mig....

Hade löneförhandling förra veckan då det var dags att förlänga anställningen. Har flera kollegor som har kortare erfarenhet och mindre kompetens men 4-6kkr högre lön. Hans argumentation var att de har tristare och mindre lärorika tjänster. Idag fick jag nya kontraktet för underskrift och min lön är höjd med enorma 0,18%.....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förbannade jävla chef. De verkar tro att man älskar sitt jobb. Tyvärr gör jag ju det också så han vet att jag inte säger upp mig....

Hade löneförhandling förra veckan då det var dags att förlänga anställningen. Har flera kollegor som har kortare erfarenhet och mindre kompetens men 4-6kkr högre lön. Hans argumentation var att de har tristare och mindre lärorika tjänster. Idag fick jag nya kontraktet för underskrift och min lön är höjd med enorma 0,18%.....

Dåliga argument kan man tycka. Tyvärr är det också så att den viktigaste förhandlingen är den när man börjar sin anställning. Att förhandla upp lönen senare är oftast rätt svårt om man inte byter jobb och förhandlar upp lönen i samband med det.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Vilken jävel. Ungefär som min chef som gjorde om allas bonusavtal så de fick 1000 kr mer, utom jag, jag fick NOLL kr eftersom jag gick på annat avtal. Han räknade om mitt avtal igen och kom fram till att jag skulle få 64 kr mer i månaden. Höll på att strypa den jäveln :gnissla Dock visade det sig att jag gick på ett felaktigt avtal så det ordnade det sig till slut efter diskussion med facket, fick ca 1000 kr jag med.

Sorgligt också när vi skulle ha lönesamtal. jag mailade mina argument för högre lön inför samtalet och när vi satte oss ner för att diskutera så hade han inte ens läst mailet, jävla nonchalant.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08

Vad fan, man skulle kunna tro att vi jobbar åt samma arbetsgivare. Är bland de sämst betalade trots att jag varit näst längst på avdelningen. Chefen skyller på det ena efter det andra under lönesamtalet i syfte att försöka motivera varför jag fortfarande ligger tusenlappar under alla andra. Inget håller men jag är kokt i bajs....... :huvet :huvet

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har jobbat natt och gick och la mig 07.15. 07.30 påbörjades nåt slags renovering av grannens lägenhet med borrande och bankande. Jag har sovit i typ 15 minuter känns det som. Tur att jag inte ska jobba inatt. :mad: :4skrika :död :smasha

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jaha, i morse var det blöt asfalt jag gick på, nu är det värsta snöovädret och vitt täcke, blääärk :zpy

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Sovit för lite, jobbat för mycket, mycket i skolan, halt häst, tråkigt väder.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Den satans jävla snön, tjejen jag dejtar beter sig som ett jävla pucko och alla fina hojar till salu är 200 000 mil iväg :huvet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är förbannad på alla jävlar som är förbannad på ALL SNÖ!!! :mad:
Det är vinter, det SKA vara snö då!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection