Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag vet att det inte är nytt men det har gått mig förbi. Vilken present till intet ont anande barn från vårt rättsväsende. Ny kvinna också, fattas bara att det är en ensam mamma.

Vilket fasansfullt hån mot Bobby och det ohyggliga lidande han fick genomgå. Är det någon som tror att vi sett slutet på denne förövares eskapader? Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det här med att utdela vårt lands mesiga straff. Det väsentliga är att skydda andra barn i vårt samhället från den här typen av monster. Dessvärre jobbar rättsväsende och myndigheter i diametralt motsatt riktning. Bara en sån sak som att benämna honom "pappa", bedrövligt och en skymf mot fäder. Jag anser det vara brottsligt att med berått mod exponera andra barn för risken att råka ut för den här och att de som skall skydda barnen brister i ansvar.

Undrar om mamman är så tillräknelig hon heller?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/aven-bobbys-styvpappa-frislappt_7700308.svd

Ynkligt.

(Hittar inte tråden om Bobby. Hilfe, någon?)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag vet att det inte är nytt men det har gått mig förbi. Vilken present till intet ont anande barn från vårt rättsväsende. Ny kvinna också, fattas bara att det är en ensam mamma.

Vilket fasansfullt hån mot Bobby och det ohyggliga lidande han fick genomgå. Är det någon som tror att vi sett slutet på denne förövares eskapader? Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det här med att utdela vårt lands mesiga straff. Det väsentliga är att skydda andra barn i vårt samhället från den här typen av monster. Dessvärre jobbar rättsväsende och myndigheter i diametralt motsatt riktning. Bara en sån sak som att benämna honom "pappa", bedrövligt och en skymf mot fäder. Jag anser det vara brottsligt att med berått mod exponera andra barn för risken att råka ut för den här och att de som skall skydda barnen brister i ansvar.

Undrar om mamman är så tillräknelig hon heller?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/aven-bobbys-styvpappa-frislappt_7700308.svd

Ynkligt.

(Hittar inte tråden om Bobby. Hilfe, någon?)

Annonsen för Telge känns lite osmakligt placerad och utformad...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Coop forum reade ut julfolköl: 4-pack halvlitersburkar för 10 kr.
Tar och betalar.
För stressad för att kolla kvittot.
Hemma ser jag att de tagit betalt för 4-pack GLASflaskor för 42 kr.

Bajs.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bilen... Nya skivor och belägg till frambroms, byte kamrem och litet annat smått och gott. Blir dyrt det här. :mad:

Nåväl, billigare än ett haveri någonstans i trakten av Knäckedbrödhult med banjomusik som närmar sig från fjärran. Kamrem har ju en viss funktion har jag för mig och det är trevligt att kunna stanna ganska hastigt ibland.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag blev jag kallad både det ena och det andra när jag inte höll med en kollega som påstod att hon hade rätt enligt lag att ta ledigt från jobbet för att söka nytt jobb :3freak tur att det är fredag.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Idag blev jag kallad både det ena och det andra när jag inte höll med en kollega som påstod att hon hade rätt enligt lag att ta ledigt från jobbet för att söka nytt jobb :3freak tur att det är fredag.

Vem vet, sossarna har haft allt för mycket tid i regeringen... :dummer

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Förbannad på den här JÄFLA kylan som aldrig tar slut :mad:

I går frös varmvattenledningen till köket som är dragen genom en kall kattvind. Fick röja ur den i morse o plocka ur isoleringsmaterialet och ställa in en värmefläkt och ett värmeelement så nu drar kilowattelhelvetet iväg och termometern fortsätter visa tusen minusgrader... metrologerna bara pratar fortsatt kyla.
I morse bråkade även kallvattnet i köket, var brunt och inget tryck... men kom igång efter en stund...

I går betalade jag också första elräkningen som visade avläst över en månad... egentligen inget konstigt eftersom jag då hade dyra tillsvidarepriset på 122 öre och nu har jag bytt till 74 öre så den blir ju billigare men jag blev så förbannad på mig själv att jag inte tog tag i och byta elbolag direkt jag flyttade in... Stryk borde jag ha :mad:

I går provade jag också några byxor jag inte haft på länge... jag kom inte i ett enda par :gråta Alltför mycket godis, chips och glass och ingen träning på evigheter då jag varit sjuk sen november (ja om man nu inte räknar hugga, bära och stapla ved som träning förstås, men det är ju ett måste för att inte frysa ihjäl också)... VA F... Vågen lyser med sin frånvaro från flytten och vägrar komma fram ur sin flyttlåda så jag har ingen aning om vikten... och jag hatar verkligen att inte kunna väga mig. Ska trots trång ekonomi åka och köpa en ny våg i kväll, då lär ju den nya dyka upp DiRecKt förstås.

Diskmaskinen har lagt av ... tvättmaskinen bråkade men gick att skrämma igång.

Pengarna bara rullar ...:huvet

Och säg inte "vad var det jag sa, det kostar massor med hus"... JAG VET :gråta

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hade inte du en dräng hemma som kan fixa sånt?

Jo, jag har det... men en erfaren tös vet att man måste klara sig själv. Jag har nog varit singel för länge och har väl lite dåliga erfarenheter sen tidigare förhållanden.

Mina åtgärder för att tina upp rören verkar ha gjort susen, jobbade hemma och satt i telefonmöte när det började skvala vatten ur kranen :banana Whoooo hoooo... Blir o inspektera rören och se om de spruckigt sönder och sen fundera på hur jag isolerar dom bättre... Hmmm...:va

Edit: Tvättmaskinen fixade faktiskt drängen kom jag på :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Fick napp på ett fruntimmer. Snackade och smsade en hel del. Sen en dag innan det var dags för middag ja då blir det helt tyst från hennes sida.

Hon frågade efter min facebook också. Blev tyst efter det.:rolleyes:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Murphys lag är den enda som man alltid kan lita på, jag är verkligen trött på att allt man tar sig för på ett eller annat vis går åt helvete. :huvet

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jo, jag har det... men en erfaren tös vet att man måste klara sig själv. Jag har nog varit singel för länge och har väl lite dåliga erfarenheter sen tidigare förhållanden.

Mina åtgärder för att tina upp rören verkar ha gjort susen, jobbade hemma och satt i telefonmöte när det började skvala vatten ur kranen :banana Whoooo hoooo... Blir o inspektera rören och se om de spruckigt sönder och sen fundera på hur jag isolerar dom bättre... Hmmm...:va

Edit: Tvättmaskinen fixade faktiskt drängen kom jag på :)

Finns armaflex att tjöpa till smårör, inte värst dyrt. sjukligt enkelt att få dit med!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Kylan och människor som är i vägen. Människor som är i vägen på gymmet framförallt. Avlagt ett nyårslöfte att komma i form. Men spenderar all sin tid där med att stå och prata med sin kompisar över en maskin. FLYTTA PÅ ER JAG VILL TRÄNA!

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Hundägare som har sina hundar lösa på platser där det vistas mycket folk. Visst, din hund kanske är JÄTTESNÄLL, men det är inte min hund! KAPISH?!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

Det beror på vilken anställningsform hon har. Hade vi skippat alla dessa hitte-på-anställningsformer så hade vi sluppit alla dessa undantag som leder till ovan nämnda scenarion. Vad gäller inlägget under ditt så skulle jag vilja påstå att det är på grund av borgarna som det ser ut som det gör. Tänk sedan efter hur du velat att det såg ut om du skulle söka nytt jobb och du inte kunde gå på intervju på grund av att du var tvungen att arbeta. Idag har vi ställt om arbetsmarknaden till arbetsgivarens fördel, det måste bort! Annars kommer majoriteten av oss aldrig kunna få ett vettigt arbete, oavsett om vi har 500 högskolepoäng eller är autodidakta.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år