Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ok jag hade vägarna förbi ett sådant här verktygsvaruhus eller vad vi ska kalla det som förmodligen mest inriktar sig till företag, ni vet alla priser exkl. moms etc.. Har varit där någon enstaka gång tidigare och har väl inte fått den uppfattningen om att de är särskilt billiga men nu hade jag vägarna förbi så det var värt ett försök.

Det jag var ute efter var finmekanikverktyg, insex närmare bestämt och frågade om de hade något att erbjuda. Visst och så blev jag lotsad fram bland hyllorna till en radda insexmejslar, frågade priset på en 1.3mm mejsel eftersom det inte stod några priser där och fick strax svaret att 86:- kostar den, inkl moms. Varken billigt eller överdrivet dyrt om det nu är bra grejjer så jag tog den och en till av annat märke på 2mm med kula. Strosade runt och kollade på lite maskiner och kom på att bits är alltid bra att ha, frågade om de hade det i lösvikt, det hade dom. Ordnat sortiment i skjutlådor men det var ganska urplockat i de mindre storlekarna, fastnade dock för ett 70mm långt insexbits på 1.5mm.

I kassan fick jag hosta upp 337:- och jag funderade lite hastigt hur det kunde blivit så många kronor men den där mejseln kanske kostade lite mer. Tackar för mig och går ut medan jag tittar på kvittot:

Skruvmejsel 86:-
Skruvmejsel 76:-
Bits insex 175:-

HUR ända ini glödheta kan ett jefla bits kosta 175 pengar!? Det är inte laboratorium eller tandläkarutrustning vi pratar om här...

Klandrar inte butiken i sig, jag kunde frågat om priset men nog kändes det ungefär som att hoppa in i en taxi som tar 10 000:- för Sthlm-Arlanda. Har dom handfilat skiten på Island och rott hit dem en åt gången eller vad är logiken? :huvet

bitshelvetet.jpg

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Gissar på att de tar betalt i påbörjat kilo eller hekto.
Så ett bits kostar lika mycket som 10

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Skulle en vända till Göteborg idag. Hoppar in i bilen o möts av en sönderslagen sidoruta. Blev kvar hemma...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kvinnan i mitt liv har fått nåt jävla dille om att hennes liv är skit.

Och för att lyckas med något så MÅSTE hon flytta till New York.

Försöker stötta henne i alla val hon gör, men det hade varit skönt om valet varit lite mindre radikalt.

Tack så jävla mycket, förbannade jävla drama serier om bortskämda drägg. Om jag säger Gossip Girl, ringer det en klocka hos någon då?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kvinnan i mitt liv har fått nåt jävla dille om att hennes liv är skit.

Och för att lyckas med något så MÅSTE hon flytta till New York.

Försöker stötta henne i alla val hon gör, men det hade varit skönt om valet varit lite mindre radikalt.

Tack så jävla mycket, förbannade jävla drama serier om bortskämda drägg. Om jag säger Gossip Girl, ringer det en klocka hos någon då?

Kunde ju varit värre.

Kunde varit Svenska Hollywoodfruar hon tittat på :huvet

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
För att rören till telefonledningen kommer upp ur golvet där jag tänkte ställa ett kylskåp, nu måste jag "göra" en dosa eller nåt i golvet. Extra roligt med golvärme!:huvet

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag har åkt på en jäkla förkylning, jag har feber, huvudvärk och ont i halsen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Anna Anka är häftig. Hon säger: "om mannen vill ha en avsugning på morgonen, ja då ska kvinnan ge honom det" :hihi

Såg ett klipp där hon sa det tillsammans med en nära tjejkompis och hennes helt nya kille (som jag är vän med sen barnsben)

Jag tittade på min barndomsvän och flinade och sedan på min tjejkompis och förklarade att "så är det minsann"

Men sen konstaterade vi att det bara gäller om mannen är rik :gråta

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nu är jag förbannad eftersom Högskolan i Halmstad inte har uppdaterad info på sina programsidor.

Där står att första terminen läser man en viss kurs. Nu visar det sej att det inte alls stämmer så jag har 1 vecka på mej att skaffa alla böcker jag egentligen inte behövde fixa fören till hösten :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år