Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En fjärs är 80. Halvfjärs är 70. Fråga mig inte varför men så e det. Halvtreds är 50, treds är 60 och halvfems är 90.

Vassego.

Danskarna är ägghandlare.
Ägg säljs i tjog.
Fjärs = 4 tjog.
Halv fjärs = 3 tjog och halvvägs till fyra.
Närheten till Tyskland gör att de nämner ental före tiotal.
En og halv fjärs = 71.

lillt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2010
Hoj
xt
Sista arbetsdagen innan 8 veckor semester!

Citat från raggarsticker:
Its a beautiful day... now watch some asshole fuck it up!

frugans bil är på verkstan vilket betyder att jag har ingen bil (den ska tydligen hon ha :tuttar = OKEJ).

Tvingad till hojåka = regn (tänk :tuttar = OKEJ)

hojj nr 1 ut ur garaget, batteriet näst intill dött, vägra starta. In med liket igen.
hojj nr 2 ut ur garaget, dåligt med soppa, är ju lugnt 1 mil till rosenhill, reserven borde räcka om det tar slut

regn=imma=lite öppet visir=fluga i ögat :3freak

hojj nr 2 går exakt 34,6mil innan bensinstopp (vilket var 1km hemmifrån)
/by the way reserven funkade inte.:huvet

Får tag på en grym granne med bensindunk som var hemma.
På rull igen, lite lagom sen till en dag med möten bokade back2back (sistan dan för 2 månader) med en liten lucka för lunch = bra anledning till lite fart.

hojj nr 2 går tydligen lätt med breställ i blött underlag

Peace out! 8 veckor och inte ens Mr.Murphy kan fucka upp det!!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Posten.

Jag slapp pilla dit ett helsystem och en pcv i helgen.
USA (via diverse avkrokar) till Svedala, 2 dagar, Malmö till mig...4 hittills...det skulle ha levererats idag, senast 16.00.

Sinnesslöa slapprövar. Anfäkta och anamma.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Firmafest.
Vi skulle samlas på jobbet och åka båt ikväll, alla samlas klockan 17:00 på jobbet!!!

Eller hur, alla skulle visst samlas vid bryggan klockan 17 och hoppa i båten.

Vilken jävla brygga det rörde sig om var det ingen som talade om :mad:

edit: Tack "Jagad" för att du skjutsade mig i skitnödan.

Last edited:

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Hade sett fram emot en helg med MotoGP när åskhelvete tar död på båda min TV boxar, HDMI'n på förstärkaren, splittren till projjen mm :( :( Och nej, jag var inte hemma så jag kunde dra ur sladden....

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Fick en matförgiftning som tog sig uttryck i kaskad-spruta-helvet-spya i morse.... Näsan fylldes med kräks och nu har jag gått hela dagen och luktat spyor när jag andas genom näsan...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fick en matförgiftning som tog sig uttryck i kaskad-spruta-helvet-spya i morse.... Näsan fylldes med kräks och nu har jag gått hela dagen och luktat spyor när jag andas genom näsan...

Vilket de facto innebär att du måste ha kräk kvar någonstans i mellanansiktet.:tummenupp

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Köpte en kåpa från företag A. Fick en helt annan kåpa levererad som inte ens passade min hoj och dessutom var tre gånger högre än den beställda.

Köpte en dyr trampcykelväska från företag B, alla lösa delar saknades. Bla. de till fasthållningsmekanismen.

Köpte ett avgassystem från företag C, levererades med fel fäste direkt från fabrik.

Köpte en dyr j-vla sadel (normalhöjd) från företag D, fick en sadel med annat produktnummer som dessutom var modell extra hög så att man knappt fick ner tåspetsen i marken.

Köpte ett set sidoväskor med tillhörande låskit för "kodning" till tändningsnyckeln från företag E. Ett av kit:en i obruten plastförpackning direkt från BMW saknade samtliga fjädrar som behövs till låscylindern. När företaget sände extra fjädrar försvann brevet i posthanteringen.

Det var mina fem senaste nätköp sedan februari i år. Att byta pengar mot stuff anno 2013 är fanimej ingen barnlek! :huvet

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Köpte en kåpa från företag A. Fick en helt annan kåpa levererad som inte ens passade min hoj och dessutom var tre gånger högre än den beställda.

Köpte en dyr trampcykelväska från företag B, alla lösa delar saknades. Bla. de till fasthållningsmekanismen.

Köpte ett avgassystem från företag C, levererades med fel fäste direkt från fabrik.

Köpte en dyr j-vla sadel (normalhöjd) från företag D, fick en sadel med annat produktnummer som dessutom var modell extra hög så att man knappt fick ner tåspetsen i marken.

Köpte ett set sidoväskor med tillhörande låskit för "kodning" till tändningsnyckeln från företag E. Ett av kit:en i obruten plastförpackning direkt från BMW saknade samtliga fjädrar som behövs till låscylindern. När företaget sände extra fjädrar försvann brevet i posthanteringen.

Det var mina fem senaste nätköp sedan februari i år. Att byta pengar mot stuff anno 2013 är fanimej ingen barnlek! :huvet

Rackarns osis. Ibland är det enklare att gå till en butik. :)

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ja. Du gör fel :) gör om gör rätt.
Nä men allvarligt talat är ryggproblem ett helvetes handikapp och det är sinnessjukt att vårdapparaten låter det gå så långt att man blir invalid innan dom tar det på allvar. Har en vän som fått gå med diskbråck så länge att han nu får steloperera.. eller bli förlamad. Så jag hoppas dom hittar vad som är fel och fixar det. Men det finns tyvärr inget bättre för en krum rygg långsiktigt än försiktig yoga och qi gong. Jag vet. För jag har varit så dålig i ryggen att jag trodde jag aldrig skulle kunna jobba igen. Och nu är jag helt bra.

Grattis och hipp hipp hurra för dig! Menar det verkligen :tummenupp

Som sagt, så har jag gjort yoga, qi gong och basal kroppskännedom (bk) och diverse manipulerande behandlingar av kiropraktorer, naprapater och sjukgymnaster...
Har äntligen fått tid till neurologiska nånting nånting, så det är ju alltid något att se fram emot, bara 1 månad kvar dit.

Men något bra i misären är att jag har världens bästa man, son, min familj och min ingifta familj. Och för att inte glömma allt stöd som man får från vännerna och jobbet som hejar på min återkomst :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Beställde lite reservdelar till hojen från England. Prylarna skickades 20 maj.
Började undra när i helvete de skulle dyka upp.
Fick för någon dag sedan ett ebrev från säljaren att paketet returnerats p.g.a. "gone away", vilket jag tolkar som att någon försökt leverera när jag inte var hemma. Nu vill säljaren ha ny fraktavgift för att skicka igen.

Vet inte vilket fraktbolag som leverar för royal mail i Sverige, men nog ska väl den satans jävla kukhuvudslapptasken till idiot som försökte leverera paketet ringa upp eller åtminstone lämna en lapp i brevlådan om hen varit förbi när jag inte var hemma?!!!one!!11!!!

Jag vill fan inte betala för att de latat sej!

Man blir förbannad! :gnissla :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...