BlöjRäsern
Gränsfall
Die antwoords nya album var skittrist
De som brukar vara så klockrena.
Det var nog sista gången jag accepterar gäster med hund.
Att bli biten och få lägenheten nerpissad var inte alls så kul som hundägarna försöker påskina.
Istället för en skön kväll med gråtrunk får man istället klorinskura lyan från golv till tak.
Kopplingen slirar trots att jag bytte ut den nya svindyra oljan mot en jag vet ska fungera, plockade isär kopplingen och rengjorde men det hjälpte inte. Plockade isär igen och sodablästrade stållamellerna men det slirar ändå. Det är ju själve f-n. Nu får jag krypa till korset och köpa nytt lamellpaket och riva kopplingen igen...
Jag funderar på att köpa tält. Hade en deal med en kollega om att jag skulle få hyra hans tält en natt på midsommar och sen, om jag ville, få köpa loss det, få räkna av hyresbeloppet. Hyran var på 300kr och han vill ha 2500kr för det.
Jag lovade mina andra två polare att jag hade grejat tält och allt var bra.
Nästa dag, har kollegan berättat om detta för sin fru. Hon är, ja, vad man ska man säga, hon är inte riktigt toppen. Hon tyckte det var skit. Antingen får vi köpa det eller så får vi inte ha det alls, betämde hon då. JÄVLAKUKKÄRRING!!!
Om tältet bara är helt ok att använda, så vill jag ju ha det. MEN jag vill ju även prova att sätta upp det och se om det får plats i bilen osv osv.
Nu vill jag inte köpa deras tält längre. Jag letar som en tok efter ett annat tält som jag kan få tag på istället. Tyvärr är alla andra tält på Blocket sämre eller dyrare. Lutar väl åt att stoltheten kommer få sig en törn o fittnyllet till kärring får som hon vill ändå. FAAAN!!!
Ingen som råkar inte ha ett stort 6-manna-tält till salu?
Gärna i stil med detta
Hahahahaha vilken toffel och dålig kollega.
Läge å mäta lite kanske...
Gjorde det första gången jag rev skiten. Fjädrarna inom tolerans. Lamellpaketet tjocklek väl inom tolerans. Det enda som låg på gränsen var plattornas skevhet men jag hoppades att det skulle räcka med att rugga upp dem. Slirade inget innan jag bytte oljan, men den svindyra skitoljan är bytt.
Tvättade dem med bräkleen när jag bytte ut skitoljan så det ska inte vara nåt kvar.Dessvärre så ligger den inkompatibla oljan kvar mellan lamellerna länge.
Med tur så räcker det att pumpa med kopplingshandtaget några (många) gånger med motorn igång för att spola rent.
Annars är det demontering och tvätt (rödsprit) som gäller.
Vilken man du är
Hittade en enorm spindel hängandes i gardinstången idag. Eftersom jag är av den blödiga typen så försöker jag alltid förpassa dem ut ur mitt hem utan att slå ihjäl dem, men då jag även ogillar spindlar som satan så är detta ofta fog för en del starka uttryck och upprörda känslor.
Jag lyckades fånga fanskapet i ett glas, tryckt mot väggen, och lyckades även få ett kuvert mellan vägg och spindel. Men när jag skull vinkla ner glaset för att bära ut monstret så lyckades hon såklart smita, varpå jag fick en smärre hjärtattack och höll på att dö.
Lyckligtvis var hon för dum för att rymma vidare över golvet, så jag lyckades fånga och få ut henne ur lägenheten.
Jag vet inte när det hände att jag blev så harig gällande spindlar, men det har blivit mycket värre med åren. När jag var liten pojk brukade jag och mina kompisar aktivt leta efter spindlar och tävlade om vem som kunde hitta den största och elakaste. Men någonstans längs vägen har känslorna tydligen ändras, och det är förbannat irriterande att man blivit en sådan mes på äldre dar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|