Idag är jag förbannad därför att...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Min kopplingswire gick av på fiddyn idag, blir inget banåka imorgon :mad

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
På väg hem möter jag min dotter (som går i 2:an) gråtandes för killarna i femman har mobbat henne igen hela vägen hem. Sen går ungen i t-shirt utan sin fuskskinnjacka på sig och när jag frågar var den är så säger hon att den var borta när hon skulle gå hem. Ett gäng på tre killar, men hon säger att en av dom åkte i förväg och "var inte med på det". Men ändå, två killar som är 3 år äldre ger sig på en tjej så hon gråter och det är inte första gången heller får jag veta.

JÄVLAR I GATAN vad arg jag är :mad: :mad: :mad:

Men de har gett sig på fel morsas unge, det är ett som är säkert... grrr :6surkart

:(
Tur att jag inte har barn iaf för de ungarna hade inte vågat sig tillbaka till skolan igen.

Hoppas det löser sig och krama tösen från alla glada här på sporthoj :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men jävla väder!
Jag som hade tänkt ta hojen upp till Stockholm imorgon... men så ska det lägga sig en jävla regnfront längsmed hela jävla östkusten JUST när jag kör. Fint väder innan, fint väder efter. Får ringa tallink och höra om de kan lägga ut några timmar senare. :mad:

Och däcken på bilen är ju rent livsfarligt dåliga, så den kan jag inte ta. Och om jag nu SKULLE ta den skulle det ändå bara vara en jävla massa bilkö och jag skulle missa färjan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För att man tvingas lyssna på WT-morsan och hennes snoris som gråter ut i media och får vakten avstängd trots att man bara visar brottstycken av händelsen. Nåja, förhoppningsvis kommer de ansvariga som ser hela filmen låta drevet gå obemärkt förbi och återinsätta vakterna i tjänst per omgående.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
För att man tvingas lyssna på WT-morsan och hennes snoris som gråter ut i media och får vakten avstängd trots att man bara visar brottstycken av händelsen. Nåja, förhoppningsvis kommer de ansvariga som ser hela filmen låta drevet gå obemärkt förbi och återinsätta vakterna i tjänst per omgående.

Jag tycker väl snarare att cheferna borde visa någon form av stake och säga att ungen betett sig fördjävligt och därför omhändertogs enligt gällande regler och att vakten gjorde sitt jobb helt acceptabelt.

Det här fjollandet så fort någon tar tag i en ouppfostrad snorunge behöver ta slut.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tycker väl snarare att cheferna borde visa någon form av stake och säga att ungen betett sig fördjävligt och därför omhändertogs enligt gällande regler och att vakten gjorde sitt jobb helt acceptabelt.

Nu hörde jag inte vilken roll han hade men den de intervjuade på aktuellt försvarade vakterna fullt ut. Problemet är väl att de flesta ansvariga bara får en kort sekvens upptryckt i plytet och förväntas ta ställning direkt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nu hörde jag inte vilken roll han hade men den de intervjuade på aktuellt försvarade vakterna fullt ut. Problemet är väl att de flesta ansvariga bara får en kort sekvens upptryckt i plytet och förväntas ta ställning direkt.

Ja de på vaktbolaget och polisen verkar ju ha konstaterat att det var ett helt okej ingripande och omhändertagande. Cheferna på SL verkar ju däremot ha blivit kissnödiga.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
För att spånen i arga snickaren fick några prylar överhuvudtaget.

Hoppas någon ivrig soss-kärring ser avsnittet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det här fjollandet så fort någon tar tag i en ouppfostrad snorunge behöver ta slut.

Man får ju inte ens ta ens egen unge i armen numera utan att riskera åtal för misshandel av barn :näsblod

Jag är förbannad för att jag först fick 7 dagars karens på min sjukskrivning och sen bara en bråkdel av vad jag skulle ha fått i sjukersättning med förklaringen att jag räknas som deltidsarbetslös då jag var tvungen att skriva in mig på arbetsförmedlingen för att skydda mitt SGI när jag startade om min firma i annan form. Det var till och med försäkringskassan som sa att jag skulle göra så när jag skulle bli vanlig anställd.
Och bara för att jag av någon anledning (de har inte hört av sig till mig angående detta) står inskriven sedan årsskiftet hos arbetsförmedlingen så sker detta :mad:
5000:- netto för 2 veckors sjukskrivning, kul som fan :huvet
Och när jag förklarade att jag då tänkte ta ut full lön men ändå bara ha jobbat 6 dagar i september så påtalade de att jag skulle bli återbetalningsskyldig. Kanske. För ingen vet vad som gäller.

Borde jag inte tillfälligt kunna ta ut en timpenning på säg 700:-/h och ange att jag bara har jobbat 6 dagar?

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
För att spånen i arga snickaren fick några prylar överhuvudtaget.

Hoppas någon ivrig soss-kärring ser avsnittet.

+1 på det!
Hade varit mer passande att bara putta omkull huset och ställa dit en byggbarack eller två.
Synd att det är barn med i bilden som drabbas.

Så värdelöst det måste kännas för de som är där och fixar.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
..jag var tvungen att handskas med Bredbandsbolaget.

Något sämre bolag att ha att göra med har jag aldrig stött på. Om jag någonsin använder en av deras tjänster igen, lås in mig på mentalsjukhus.

Jävla sumprunkare.

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
För att jag är som jag är, och att allt ska hända samtidigt!
Var på intervju i måndags för nytt jobb internt då min tjänst kommer försvinna, chefen där ringer idag och meddelar att jobbet är mitt om jag vill ha det och att dom ser fram emot att jag kommer dit. är lite fundersam men lovar att återkomma med klart besked Måndag.
inom 1 timme ringer en kompis och har fått nytt jobb, OCH talar om att dom ev ska ha in en till... precis ett sånt jobb som jag tror skulle passa kanon..

Så nu måste jag försöka kolla upp hur det är med det imorgon, sen bestämma mig om det är värt att lämna ett jobb som man har +5 år i, dessutom i ett företag som växer så det knakar.. För ett jobb som dessutom är sämre betalt.. MEN det kan ju bli guld:confused:

Sen som den idiot man är har man väl lyckats gått och kärat ner sig i nåt fruntimmer också:huvet

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Förbannad för att jag inte kan sova. :huvet
Beror på att jag ligger och är nervös över om hyresvärden kommer godkänna min inkomst / ekonomi för att få hyreskontrakt. :gnissla
Vore sååå skönt att behöva tänka på boendet ett tag.

Någon idé på hur man ska lägga fram det om de skulle tycka den fasta inkomsten är för låg?
Har rätt bra ekonomi enligt mig själv.
Har i dagsläget en högre hyra än vad det skulle bli med denna lägenhet.
Skulle utan problem kunna betala ett års hyror i förväg.
Borgenärer går också att fixa.

Råd mottas gärna... innan jag stressar ihjäl mig. :död

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Förbannad för att jag inte kan sova. :huvet
Beror på att jag ligger och är nervös över om hyresvärden kommer godkänna min inkomst / ekonomi för att få hyreskontrakt. :gnissla
Vore sååå skönt att behöva tänka på boendet ett tag.

Någon idé på hur man ska lägga fram det om de skulle tycka den fasta inkomsten är för låg?
Har rätt bra ekonomi enligt mig själv.
Har i dagsläget en högre hyra än vad det skulle bli med denna lägenhet.
Skulle utan problem kunna betala ett års hyror i förväg.
Borgenärer går också att fixa.

Råd mottas gärna... innan jag stressar ihjäl mig. :död

Förutom dom positva punkter du hade där, så kan du ju säga att du kan skotta framför portarna hela vintern och städa trapphusen...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu vill jag att den här skitveckan tar slut!

Mån: ställverksfel i Floda, tvingades ta en ofrivillig semdag.
Tis; elfel Göteborgs c, tre timmar försenad hem.
Ons (var det väl) olyckan med tankbil.
Tors: spårvagn utan bromsar, 1 timme sen. Storm.
Fre: dagen började bra,"bara" 10 min sen men det har åskat i Göteborg o blixt slog ut datasystem på sjukhus o vc..Osäkert hur lång tid det tar..

O så avled Steve jobs...

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu vill jag att den här skitveckan tar slut!

Mån: ställverksfel i Floda, tvingades ta en ofrivillig semdag.
Tis; elfel Göteborgs c, tre timmar försenad hem.
Ons (var det väl) olyckan med tankbil.
Tors: spårvagn utan bromsar, 1 timme sen. Storm.
Fre: dagen började bra,"bara" 10 min sen men det har åskat i Göteborg o blixt slog ut datasystem på sjukhus o vc..Osäkert hur lång tid det tar..
Åk TTS?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...