Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen var det väl i Bosnien det hade hänt?

Då kan det ju vara en vildhund som någon har försökt att skjuta och misslyckats fatalt.

Där är ju antalet vapen numerärt överlägsna antalet som kan använda dom.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Till exempel vid trafikolycka eller vargangrepp.

Har du kollat bilden? Hade det varit en varg/rovdjur hade knappast en unghund kommit undan och det hade varit väldigt synligt på övriga kroppen.

Trafikolycka där hunden överlever efter en sån direkt träff på enbart övre käken?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har du kollat bilden? Hade det varit en varg/rovdjur hade knappast en unghund kommit undan och det hade varit väldigt synligt på övriga kroppen.

Trafikolycka där hunden överlever efter en sån direkt träff på enbart övre käken?

Ungefär lika troligt, eller troligare, som att en unghund överlever att man spränger bort käken.
Varg (och hunddjur i allmänhet) angriper gärna bytesdjur genom bett över nosen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur kan en hunds hela övre käke av en olyckshändelse flugit av där en människa inte har något som helst med det att göra?

Här har en unges hela underben slitits av för att han har trampat på en mina, hunden kan ha grävt upp/bitit i något olämpligt.

20031006153449zrtve-BIG.jpg

Men återigen, där har dom problem med vildhundar och skjuter eller förgiftar dom som vi gör med råttor.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Köpte en PS3:a igår (begagnad, äldre bakåtkompatibel modell), och nu verkar det som att den kanske är på väg att ge upp redan...:( Någon som vet om man kan lämna in den någonstans och få den servad? Fläkten går för fulla muggar bara sekunder efter att konsolen satts igång, har hört att det kan vara för att den är på väg att krascha... Något man kan fixa själv?

Surt, min ps3a gav hastigt upp inatt :/

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ungefär lika troligt, eller troligare, som att en unghund överlever att man spränger bort käken.

Jag gick på ett skadat rådjur på vildsvins åteln för något år sedan. Typ uppskuren eller vad man kan säga och den levde fortfarande(Tur man har bössa med sig ibland). Men den måste ha haft något fel för framvid nosen var den felskapt i sin uppväxt. Länge sedan nu men den såg ut att ha svårt att få i sig mat.

Men jag måste hålla med dig med det du säger. Hur äter en hund om käken är bort"blåst"?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Takida - En gång i tidernas begynnelse tyckte jag att de var uthärdliga men nu blir jag bara förbannad när deras bajsnödiga "rock"-ballader spelas på radio.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Troligare att den överlever en "smällare" då det har helt med hur kraften riktas.
En varg eller annat rovdjur hade inte låtit hunden överleva, dessutom hade rovdjuren med all säkerhet ätit sig mätta efteråt. För att en unghund som den schäfer-blandisen var.. på typ 5-6 månader springer inte ifrån många rovdjur.

Säger inte att det var några inavlade människor som gjorde detta, men att bara skaka av sig allt som händer omkring en för att det inte finns filmbevis på vad som hänt är att göra det lite väl lätt för sig.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Troligare att den överlever en "smällare" då det har helt med hur kraften riktas.
En varg eller annat rovdjur hade inte låtit hunden överleva, dessutom hade rovdjuren med all säkerhet ätit sig mätta efteråt. För att en unghund som den schäfer-blandisen var.. på typ 5-6 månader springer inte ifrån många rovdjur.

Säger inte att det var några inavlade människor som gjorde detta, men att bara skaka av sig allt som händer omkring en för att det inte finns filmbevis på vad som hänt är att göra det lite väl lätt för sig.
Att gå på allt man läser på internettet är att göra det lite väl lätt för sig.
Och för de som missbrukar informationskanalen.
Jag är intill visshet övertygad om att attacker går att avbryta.
Du ser inget konstigt med att en bild på en hund med bortsprängd nos sprids på nätet vid nyårstid, för att sedan plockas bort ganska omgående?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Att gå på allt man läser på internettet är att göra det lite väl lätt för sig.
Och för de som missbrukar informationskanalen.
Jag är intill visshet övertygad om att attacker går att avbryta.
Du ser inget konstigt med att en bild på en hund med bortsprängd nos sprids på nätet vid nyårstid, för att sedan plockas bort ganska omgående?

Hittade en annan.

http://www.irishdogs.ie/news/2010/09/17/thugs-blow-up-dog.html

Men det var halloween.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
För att min 2 veckor gamla skoter fransat upp en variatorrem för 2000:-
Handlaren säger att jag måste ha förstört den själv.

Om ni bara visste hur sjuk skoterbranschen är.
Man tvingas ta så mycket skit.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Haft en allmänt jävla värdelös dag. Bestämmer mig för att spela lite bas för att lätta på trycket. Batteriet till micen är slut.

rageface_70053286.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...