Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför tittar folk in i mötande bilars lysen?

För min del har jag ljuskänsliga ögon och det hjälper inte att titta åt höger. De som drar på helljuset innan de passerar ser till att jag inte ser något alls de närmaste sekunderna. Oavsett om jag tittar åt höger eller inte. Om jag nu vrider huvudet helt åt höger så att jag vänder nacken mot mötet (eller blundar) hjälper det, men då har jag å andra sidan ingen koll på vägen under flera sekunder... Ingen vinst.
Det är ett respektlöst beteende rent allmänt, men kan inte påstå att jag irriterar mig så värst mycket på det.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Dom ända som inte är irriterade på sådana idiotgrejer är i regel dom som själva praktiserar det.
Jag hatar folk som fläskar på helljuset på det viset, klarar dom inte mötas den sekunden det tar att se vägbanan perfekt när man möts, skall dom stanna hemma.

Så rätt!
Om alla skulle göra som skrotnisse säger då hade man ju aldrig behövt slå av eller ens ha en ljusomställare, då kunde ju folk ha hel/extraljus på konstant ;) ;)

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Vaknar inte utav väckarklockan, utan av ATT DOM JAG BOR MED PRATAR SÅ HÄR HÖGT! DOM ÄR I OLIKA RUM MEN HALVROPAR PÅ VARANDRA! DET ÄR VIKTIGT ATT PRATA JÄTTE HÖGT MED VARANDRA I OLIKA RUM SÅ MAN STÖR DOM ANDRA SOM BOR I SAMMA LÄGENHET! DET ÄR BRA ATT PRATA HÖGT! DÅ KANSKE SMUTSEN MAN LÄMNAR EFTER SIG STÄDAR UPP SIG SJÄLV OCH BANANFLUGORNA I KÖKET BLIR RÄDDA OCH FLYTTAR UT!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vaknar inte utav väckarklockan, utan av ATT DOM JAG BOR MED PRATAR SÅ HÄR HÖGT! DOM ÄR I OLIKA RUM MEN HALVROPAR PÅ VARANDRA! DET ÄR VIKTIGT ATT PRATA JÄTTE HÖGT MED VARANDRA I OLIKA RUM SÅ MAN STÖR DOM ANDRA SOM BOR I SAMMA LÄGENHET! DET ÄR BRA ATT PRATA HÖGT! DÅ KANSKE SMUTSEN MAN LÄMNAR EFTER SIG STÄDAR UPP SIG SJÄLV OCH BANANFLUGORNA I KÖKET BLIR RÄDDA OCH FLYTTAR UT!

För helvete skaffa nytt boende. Det där pajar ju varje dag för dig om man ser till hur ofta du skiver om det i den här tråden.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

DÖDA DOM! :mad:

(eller kanske flytta, vilket som blir lättast, ev tid på kåken inräknad)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nää..nu är jag lite förbannad för att jag blivit förkyld. IGEN!! Var det före jul och tänkte i min enfald att jag skulle klara mig minst ett halvår/år. :rolleyes:

Men jag misstänker att det inte var så klokt att köra 3,2 mil längdskidåkning 2 dagar på rad. :3freak Lite knackigt med sömn på det. Och min vanliga träning såklart.

Inte konstigt att kroppen kanske vill ha lite lugn o ro. Och vad hittar den på då, för att få mig på mattan!!?? Jo..en förkylning. "Nu måste väl brudjäveln ta det lite lugnt!!"

Vill INTE. !! Men..men. Nu får man gilla läget. O bädda ner sig på sofflocket hela helgen. :näsblod

//Mad

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
men kan inte påstå att jag irriterar mig så värst mycket på det.

Jag är yrkeschaufför och kör endast nätter. I början tog jag det med en nypa salt, men märker att beteendet bara blir värre hela tiden.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum

Ring polisen och tips anonymt att det pågår narkotikaaffärer på din adress, så får både dom och du ett nytt boende i alla fall ett tag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Så rätt!
Om alla skulle göra som skrotnisse säger då hade man ju aldrig behövt slå av eller ens ha en ljusomställare, då kunde ju folk ha hel/extraljus på konstant ;) ;)

Riktigt så bra funkar det inte, men att gnälla på "allaandra"(tm) för att man inte lärt sig grunderna i mörkerkörning funkar ännu sämre.
Förra gången det gnälldes, så påstods det att det lärdes ut på körskolorna "nu för tiden".
Sant.
Om man med "nu för tiden" menar de senaste (åtminstone) tjugofem åren.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Riktigt så bra funkar det inte, men att gnälla på "allaandra"(tm) för att man inte lärt sig grunderna i mörkerkörning funkar ännu sämre.
Förra gången det gnälldes, så påstods det att det lärdes ut på körskolorna "nu för tiden".
Sant.
Om man med "nu för tiden" menar de senaste (åtminstone) tjugofem åren.

Skall man tolka det som att du anser det vara ett acceptabelt förfarande?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skall man tolka det som att du anser det vara ett acceptabelt förfarande?

Det beror helt på hur tidigt helljuset slås på.
Det skall slås på strax innan mötet.
Om mottrafikanten är något ögonblick för tidig, s¨ser jag det som ett misstag - Inte oacceptabelt beteende.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det beror helt på hur tidigt helljuset slås på.
Det skall slås på strax innan mötet.
Om mottrafikanten är något ögonblick för tidig, s¨ser jag det som ett misstag - Inte oacceptabelt beteende.

När dom i gamla dagar nämnde det så var det tänkt att föraren skulle slå på helljuset så att det tändes precis när man passerade mötande bil.

Antar att det är det du är inne på.

Oavsett var det osedvanligt korkat rekommenderat då folk är dåliga på att mäta av när det skall ske, jag förstår dom det är lätt hänt att man missbedömer mötandes hastighet i natten.

Så jag försöker inte ens och därigenom slipper mötande samma behandling sam jag får utstå rätt många ggr i veckan.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA