Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En bilmekaniker fixade bromsarna på min bil. Fick ombesiktning på inget bromsljus.

Jag började kolla säkringar, inget fel.
Öppnade bagageluckan, han hade inte satt tillbaks lamphållarna, grrrrrrrrrrrrr

Låter lite som när jag lämnade in min rishög på mekonomen för att de skulle fixa och släcka det jag fick på besiktningen. Ena framlyktan funkade inte bland annat... Den funkade fortfarande inte när jag hämtade den på mekonomen, men de hade släckt anmärkningen så jag sket lite i vilket.
Lånade ut bilen till syrran över sommaren, och hon testade att byta lampan, det funkade. :D
Lata typer.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Folk man möter i tex mataffären som inte vet vad varken dusch eller deo är, eller föräldrar med deras äckliga skrikiga jävla ungar som skenar runt som kryssningsmissiler och skriker så man blir döv! :mad:
För att inte tala om folk som kör 30 på 50 väg osv dom borde skjutas! :4skrika

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Sålde en bil för ca en månad sedan, killen betala och skrev på papperna.. Frid o fröjd så länge. Idag ringer polisen och frågar varför min bil står utbränd på nå ställe. Till slut så kommer de fram att dumskallen som köpte bilen skrev fel personnummer och adress. Ringer transportstyrelsen och frågar varför inte bytet gått igenom så säger de att de skickat papper till mig och köparen, papperen från köpare gick i retur då adressen var fel, och jag fick aldrig några. Efter många om och men fick jag tag på killens rätta adress och pers-nr. Hänvisa polisen dit, och de kom fram till att killen va bara 16 år, fick nr till hans morsa. Prata Me kärringen o sa att pojken får en chans att fixa de här, annars polisanmäler ja fanstyget. tur var väl att ja hade kvar nummret till dumfan så ja kunde spåra han den vägen iaf. Så nästa gång man säljer nå fordon så blir de väl till att kräva id innan de skriver på.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Sålde en bil för ca en månad sedan, killen betala och skrev på papperna.. Frid o fröjd så länge. Idag ringer polisen och frågar varför min bil står utbränd på nå ställe. Till slut så kommer de fram att dumskallen som köpte bilen skrev fel personnummer och adress. Ringer transportstyrelsen och frågar varför inte bytet gått igenom så säger de att de skickat papper till mig och köparen, papperen från köpare gick i retur då adressen var fel, och jag fick aldrig några. Efter många om och men fick jag tag på killens rätta adress och pers-nr. Hänvisa polisen dit, och de kom fram till att killen va bara 16 år, fick nr till hans morsa. Prata Me kärringen o sa att pojken får en chans att fixa de här, annars polisanmäler ja fanstyget. tur var väl att ja hade kvar nummret till dumfan så ja kunde spåra han den vägen iaf. Så nästa gång man säljer nå fordon så blir de väl till att kräva id innan de skriver på.

Annars hade du väl kunnat ta ut försäkringspengarna om han inte ville ha den :lol

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Va du ironisk nu eller!?!?!? ironi på internet är typ, svårt.

Jag är arg för att jag har ont både här och där, kallt o blåsigt ute och i magen.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Lyckades glömma min ryggsäck innehållandes bla min plånbok på Q8-macken i Gnesta när jag tankade. Fittans skit va fittsur jag e..

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Inte idag men i söndasgsmorse när man vaknade kvart över 4 och regnet slog mot tältet en halvtimme innan jag skulle gå upp och klä på mig och käka frukost och sen värma upp för min morgonsträcka på Tjoget (orienteringsstaffet.)

dyngsur innan jag kom till första kontrollen .............

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Vill man inte, så ska man låta bli... Gammalt djungel-ordspråk..
Jag som är 36 år gammal föll för grupptryck och följde med ut fast jag tackade nej från första början.. :huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har stöld och brandförsäkring på min Audi nu när den är avställd.
Inget jag behövde anmäla.

Sen fint med neo readern i mobilen och båda har körkort bara att scanna regbeviset och sen körkorten.
fast nu hade tydligen inte grabben det.

du har begått ett brott och sålt något till en minderåring;)

Njae, att sälja, köpa och äga bilar är inte olagligt som minderårig. Det är bara själva körandet som är det.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Jag har stöld och brandförsäkring på min Audi nu när den är avställd.
Inget jag behövde anmäla.

Sen fint med neo readern i mobilen och båda har körkort bara att scanna regbeviset och sen körkorten.
fast nu hade tydligen inte grabben det.

du har begått ett brott och sålt något till en minderåring;)

Förutsatt att han inte hade en dunk hembränt i bagaget förstår jag inte vad han sålt för olagligt?
Rätt många som köper t.ex. hoj innan dom har åldern å kortet inne.
Många 16åringar köper ju bildar för å köra på isen å så. Är det olagliga affärer då menar du?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Tja olagligt var kanske att ta i lite.

Saxats från Transportstyrelsen.
När köparen eller säljaren är underårig
Om köparen eller säljaren är underårig, måste båda vårdnadshavarna godkänna anmälan om ägarbytet. Om godkännandet saknas, kräver vi in det innan ägarbytet registreras. Vi genomför alltså inte ägarbytet utan godkännandet.

Ägarbyte till underåriga fordonsägare
Barn kan inte ensamma stå som registrerade ägare till fordon som de inte har förarbevis eller körkort för. (Detta gäller inte släp som kan dras av fordon som den underårige har förarbevis eller körkort till.)

Ett ägarbyte till den underårige ska godkännas av samtliga vårdnadshavare. Det ska även framgå på anmälan vem av vårdnadshavarna som ska registreras i vägtrafikregistret som ansvarig för trafikförsäkring, fordonsskatt, fordonsavgifter och parkeringsanmärkningar för fordonet. Vårdnadshavarnas personnummer, namn och underskrifter samt uppgift om vem som ska registreras i vägtrafikregistret ska anges i fältet Övrig anmälan på Del 2 av registreringsbeviset. Om Transportstyrelsen inte får uppgifterna som nämnts ovan, kommer vi inte att registrera ägarbytet.

När den underårige och vårdnadshavaren har registrerats, är det vårdnadshavaren som ansvarar för och undertecknar anmälningar på registreringsbeviset. Byte av vårdnadshavare och datum för bytet ska anmälas i fältet Övrig anmälan på Del 2 av registreringsbeviset. Anmälan måste komma in till oss inom 10 dagar från den angivna dagen.

När barnet fyller 18 år eller skaffar förarbevis eller körkort till fordonet, tas vårdnadshavaren med automatik bort ur vägtrafikregistret. Barnet blir från detta datum ansvarigt för trafikförsäkring, skatt och avgifter samt eventuella parkeringsanmärkningar.

Ägarbyte för fordon som har eller ska registreras med underårig ägare kan inte anmälas via vår app ”Mina fordon”.

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Agarbyte/

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras